Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:57:18 GMT

آمریکا خواستار پاسخگو کردن طالبان از سوی جامعه جهانی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۸۲۴

آمریکا خواستار پاسخگو کردن طالبان از سوی جامعه جهانی شد

به گزارش خبرگزای مهر، وبگاه وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور به همراه «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان و دیگر شرکا و همپیمانان واشنگتن نشستی را درباره افغانستان برگزار کردند.

گفته شده در این نشست علاوه بر نمایندگان آمریکا و آلمان، نمایندگان کشورها و سازمان‌های دیگری شامل استرالیا، بحرین، کانادا، فرانسه، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، نروژ، پاکستان، قطر، کره جنوبی، عربستان سعودی، اسپانیا، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، انگلستان، ازبکستان، اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل متحد نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعای تلاش برای کاهش بحران احتمالی بشردوستانه در افغانستان، خواستار پاسخگو کردن طالبان در مقابله با مسئله تروریسم و صدور اجازه عبور امن برای شهروندان خارجی و افغان‌هایی شد که قصد خروج از افغانستان را دارند.

بلینکن همچنین خواستار تشکیل یک دولت فراگیر با رعایت حقوق اولیه همه گروه‌ها در افغانستان شد.

در این نشست مجازی همچنین دیگر شرکت کنندگان بر اهمیت اتحاد در حمایت دائمی خود از مردم افغانستان تاکید کردند.

نماینده آمریکا در این نشست همچنین اعلام کرد که واشنگتن با استفاده از ابزارهای اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی برای حمایت از حقوق مردم افغانستان، به ویژه زنان و دختران، این اطمینان را بدست خواهد آورد که افغانستان به پناهگاهی امن برای تروریسم تبدیل نخواهد شد.

پیش از این، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی درباره فرار اشرف غنی از افغانستان مدعی شده بود که واشنگتن هیچ کمکی در این ارتباط به اشرف غنی نداشته است.

بلینکن درباره فرار رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: یک شب پیش از آنکه اشرف غنی افغانستان را ترک کند، با او درباره کارهایی که در دوحه انجام شده بود، گفتگو کردم.

وزیرخارجه آمریکا گفته است که آخرین گفتگویش با غنی درباره انتقال قدرت بوده و غنی در آن تماس تلفنی مدعی شده بود که اگر در کارش موفق نشود، آماده است تا زمان مرگش بجنگد، اما ناگهان در کمتر از ۲۴ ساعت از افغانستان خارج شد.

کد خبر 5300478

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا افغانستان طالبان طالبان افغانستان افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی فلسطین طالبان افغانستان روسیه ترکیه لبنان عربستان سعودی پنجشیر ایران سوریه خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند