Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@15:13:34 GMT

بهترین روش‌های کاربردی گرفتن تلخی غذا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۸۷۹

اگر هنگام پختن غذا متوجه تلخی غذا شدید، نگران نباشید. شما می‌توانید با توجه به نوع غذا با استفاده از ترفند‌های ساده تلخی غذا را از بین ببرید.

خبرگزاری میزان - نمناک نوشت: اگر شما آشپز ماهری نیز باشید، ممکن است در پخت غذا با مشکلاتی مانند شوری، تلخی و... غذا روبرو شوید. در این بخش به تلخی غذا پرداخته ایم که ممکن است علت‌های متفاوت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر غذایتان تلخ شد نگران نباشید شما می‌توانید برای گرفتن تلخی غذا اقدام کنید و با روش‌هایی که در ادامه آورده ایم، تلخی غذا را از بین ببرید یا کمتر کنید.

استفاده از آبغوره یا آبلیمو

اگر غذای شما به دلیل سوختن پیاز داغ و... مقداری تلخ شد، می‌توانید برای رفع تلخی انواع خورش و... از آبلیمو یا آبغوره یا آب نارنج استفاده نمایید، زیرا استفاده از مواد اسیدی به رفع تلخی غذا کمک زیادی می‌کند.

خارج کردن زودتر لیمو عمانی

باید دقت کنید گاهی علت تلخی غذای شما وجود لیمو عمانی در آن است. برای اینکه از تلخی خورش جلوگیری کنید، بهتر است لیمو عمانی را کمی قبل از ریختن در خورش خیس کنید و لیمو را در انتهای پخت غذا و در نیم ساعت پایانی به غذا اضافه کنید، زیرا پخت طولانی مدت لیمو عمانی با غذا در بیشتر مواقع باعث تلخ شدن طعم غذا می‌شود. همین طور می‌توانید لیمو عمانی را در هاون کوبیده و هسته‌های آن را خارج کرده و سپس به غذا اضافه کنید.

افزودن نمک

اگر غذای خود را مزه کردید و در یافتید که کمی تلخ است، برای بهتر شدن طعم غذا و رفع تلخی کمی نمک به غذای خود بیافزایید، اما مراقب باشید که غذایتان شور نشود. افزودن نمک نیز به گرفتن تلخی آبگوشت و خورش‌ها در صورتی که علت تلخی پیاز داغ سوخته باشد، کمک می‌کند.

افزودن مواد اولیه جدید

اگر وقت کافی برای پخت و پز دارید، این روش را به کار بگیرید. برای برطرف کردن تلخی غذا مواد اولیه جدید به آن اضافه کنید، تا طعم تلخی آن کمتر شود.

رقیق کردن غذا

اگر خورشتان غلیظ است و کمی طعم تلخی دارد، با اضافه کردن مقداری آب جوش به خورش می‌توانید آن را رقیق کنید و تا حد زیادی تلخی ناشی از زردچوبه را کاهش دهید.

اضافه کردن رب

برای اینکه طعم تلخی غذایتان کمتر شود، بهتر است یک قاشق رب را کمی تفت داده و به غذا بیافزایید. البته توجه کنید رب را می‌توانید به غذا‌هایی اضافه کنید که در رسپی خود رب دارند. یک قاشق رب می‌تواند تلخی غذا را کمتر نشان دهد.

افزودن سیب زمینی

برای کمتر نمودن تلخی غذا بر حسب نوع غذا به آن پیاز، سیب زمینی، هویج و گوجه بیافزایید. شما می‌توانید هویج و سیب زمینی را بدون خرد کردن در غذا بریزید و در آخر از غذا خارج نمایید.

افزودن جوش شیرین

برای رفع تلخی غذا اضافه کردن مقدار کمی جوش شیرین در حد یک چهارم قاشق چایخوری به غذا می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اضافه کردن زعفران

برای رفع تلخی غذا و خوشمزه و خوش عطر کردن آن بسته به نوع غذایتان می‌توانید به آن مقداری زعفران دم کرده با دو حبه قند اضافه کنید.

استفاده از ادویه کمتر

گاهی علت تلخی غذا استفاده بیش از اندازه از زرد چوبه و کیفیت پایین آن است، زیرا برخی زرد چوبه‌ها ناخالصی فراوانی دارند. برای جلوگیری از تلخی غذا از کیفیت زردچوبه مصرفی تان اطمینان داشته باشید و قبل از مصرف از کیفیت ادویه‌های خود مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید: بامیه؛ دارویی شگرف برای بیماران دیابتی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: آشپزی ترفندهای آشپزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آشپزی ترفندهای آشپزی اضافه کنید لیمو عمانی اضافه کردن تلخی غذا رفع تلخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصولی کاربردی در جراحی لاپاراسکوپی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با این محصول، تومور‌ها با زخم محدودتری از بدن بیمار خارج می‌شود و روند بهبود تسریع می‌یابد.

افروز اسلامی گزارش می دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید محصولی کاربردی در جراحی لاپاراسکوپی
  • دکوراسیون فضای باز و نیمه باز با استفاده از محصولات کاربردی
  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • اوزونیدیس: در تیم من، قرار گرفتن بین 11 نفر اصلی کار بسیار سختی است / فیلم
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود
  • اگر این ویژگی اخلاقی را دارید هرگز موفق نمی‌شوید | بهترین نوع موفقیت کدام است؟
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست