Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با روی کار آمدن مجموعه جدید آموزش و پرورش و برای ارتقای سطح آموزشی در استان محروم سیستان و بلوچستان، می‌طلبد سیاست‌های کلان این وزارتخانه تغییر کند تا شاهد درجا زدن و بعضاً پسرفت سطح علمی کودکان این خطه از ایران نباشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران؛ «امروز وقتی لیست متقاضیان انتقال موقت از چابهار به خارج از استان را بررسی می‌کردم از عمق وجود متأثر و ناراحت شدم» این پیام مربوط به رئیس آموزش و پرورش چابهار بوده که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از سهمیهویژه مناطق محروم به نفع مناطق برخوردار!

با‌ او‌ تماس‌ می‌گیریم‌ تا‌ از دلیل ناراحتی با خبر شویم، همایون امیری به خبرنگار‌ تسنیم می‌گوید: تقریباً همه همکارانم که در چند سال گذشته از استان‌های برخوردار با استفاده از ابزار سهمیه ویژه‌ مناطق محروم در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش با هدف خدمت 10 ساله در این مناطق قبول شده بودند، متأسفانه در همان سال ابتدای خدمت متقاضی انتقال به استان محل سکونت خود هستند!

بررسی راهکارهای توسعه سواحل مکران/ تحقق توسعه نیازمند تغییر رویکرد وزارت راه استزمان‌بر شدن رسیدگی به پرونده بی‌هویت‌های سیستان و بلوچستان/ بی‌شناسنامه‌ها کی تعیین تکلیف می‌شوند؟پایان رقابت غواصان نظامی جهان در مکران / امنیت پایدار دریاها و دیپلماسی بین‌المللی نظامی از عمان محقق می‌شود+ فیلم

رئیس آموزش و پرورش‌ چابهار‌ ادامه داد: هدف نهایی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد سهمیه ویژه و جذب نیروهای متخصص برای استان‌های محروم، تحقق عدالت آموزشی و توجه به این اصل مهم است؛ مشکل نیروی انسانی کیفی و متخصص در مدارس استان‌های محروم و کمتر برخوردار با باور به عدالت یکسان آموزشی یک بار برای همیشه حل شود و فرزندان مناطق محروم به مانند مناطق برخوردار و پایتخت از آموزش کیفی و مطلوب برخوردار شوند.

وی می‌افزاید: من راهکار بهتری برای تحقق این مهم دارم؛ سهمیه‌ استخدام و جذب در مناطق محروم کشور به نحوی طراحی و اختصاص داده شود که رابطه‌ فرد مستخدم با سازمان محل خدمت به محض درخواست انتقال در زمان تعهد خدمتی 10 ساله، با سازمان مربوطه کامل‌ قطع شود و کد استخدامی فرد متقاضی انتقال در زمان تعهد، همان سال در قالب آزمون‌های استخدامی جدید به متقاضیان جدید منتقل شود.

تیر خلاصبر بدن نحیف آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

اخیراً نیز معین‌الدین سعیدی با انتقاد شدید از عدم بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان با‌ عنوان‌ «تیر خلاص آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید بر منابع نیروی انسانی مناطق محروم در آخرین روز کاری دولت» به خبرنگار تسنیم گفته بود: با انتشار نتایج کنکور سراسری مشخص شد بر خلاف سال‌های گذشته پذیرش نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان بر مبنای سهمیه بومی استان‌ها بوده است نه بر مبنای گزینش شهرستان‌ها.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق روال عادی، مراکز استانی در بهره‌مندی از شاخص‌های آموزشی در شرایط مطلوب‌تری نسبت به شهرستان‌های خود قرار دارند، در گذشته گزینش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بر مبنای بومی شهرستان بود متأسفانه امسال در اقدام عجیب و غیرقانونی شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

100 هزار بازمانده از تحصیل در استان داریم

نماینده مردم خاش در مجلس نیز اخیراً از آمار بالای بازماندگان از تحصیل در استان اینچنین گفته است: کمبود 11 هزار معلم در سیستان و بلوچستان و 100 هزار بازمانده از تحصیل در این استان نشان دهنده سطح پایین شاخص‌های آموزشی است.

وی در ادامه بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین سطح شاخص‌های آموزشی در سطح کشور را دارد و محرومیت 100 هزار دانش‌آموز از تحصیل و عقب‌ماندگی‌های ناشی از عدم توانایی حضور در مدرسه پس از همه‌گیری کرونا و نبود امکانات تحصیلی بر این مشکلات افزوده است که لازم است به این مسئله رسیدگی جدی شود.

آمار بالای معلمان خرید خدماتی در سیستان و بلوچستان

بالاترین‌ آمار معلمان‌ خرید خدماتی در کشور مربوط به‌ سیستان و بلوچستان است؛ برای مثال عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس در این باره‌ گفته است: 70 درصد معلمان زحمتکش شهرستان‌های راسک و سرباز در سیستان و بلوچستان، شرکتی و خرید خدمات هستند، آیا می‌شود با این شرایط به آموزش و تقویت موثر دانش‌آموزانی کارآمد که بتوانند آینده این سرزمین را بسازند، امیدوار بود.

وی ادامه داد: و آیا خبر دارید دانش‌آموزان دختر دبیرستانی در شهرستان فنوج برای رسیدن به مدرسه باید بیش از یک ساعت پشت وانت بنشینند تا در جاده‌های صعب العبور به مدرسه برسند.

معلمان خرید خدمات در بدترین وضعیت هستند

عبید‌ ملک رئیسی فعال اجتماعی و یکی از معلمان خرید‌ خدماتی که بارها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت‌ کرده‌ اما با وجود‌ سطح کافی‌ دانش نتوانسته موفق‌ شود، می‌گوید: ما معلمان خرید خدماتی از بدترین شرایط خودمان بارها به مجموعه آموزش و پرورش‌ انتقاد‌ کرده‌ایم اما آنها هیچ توجهی به این موضوع ندارند.

وی‌ ادامه می‌دهد: برای‌ مثال‌ مدرسه‌هایی که ما باید در‌ آنها‌ تدریس کنیم در صعب العبورترین مناطق استان‌ هستند که به همین دلیل مجبور‌ می‌شویم پشت‌ خودروهای سوخت بر بنشینیم و با آنها به روستای مورد نظر برویم تا بتوانیم به بچه‌ها آموزش بدهیم.

ملک رئیسی ادامه می‌دهد: خوب است لااقل با توجه به این همه سختی که ما متحمل می‌شویم آموزش و پرورش وارد عمل شود و ما معلمان خرید خدماتی که حتی در روستا نیز باید تمامی امکانات‌مان را خودمان تأمین کنیم، تدبیری بیندیشد که استخدام آموزش و پرورش بشویم نه اینکه با‌ اقداماتی که اخیراً در آموزش و پرورش سابق انجام‌ شد، تیشه به ریشه بومی گزینی در استان نیز زده شود.

انتهای پیام / 395/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران گرد و غبار در سیستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بحران گرد و غبار در سیستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شورای اسلامی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش مناطق محروم معلمان خرید خرید خدماتی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند