Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@03:56:43 GMT

۱۰ نکته برای رشد مجدد و طبیعی مو‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۷۳۶

۱۰ نکته برای رشد مجدد و طبیعی مو‌ها

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر می‌خواهید مو‌هایی را که از دست داده‌اید مجدداً رشد دهید یا می‌خواهید مو‌هایی که دارید را بهتر کنید، برخی از این درمان‌های طبیعی را امتحان کنید. فواید اثبات شده آن‌ها می‌توانند به تحریک رشد و تقویت مو‌های شما کمک کنند.

۱. ماساژ دادن

ماساژ پوست سر می‌تواند به ترمیم رشد مو کمک کند و می‌تواند همراه با روغن و ماسک مو استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار باعث تحریک پوست سر و بهبود ضخامت مو می‌شود. اختصاص دادن ساعاتی هرروزه برای ماساژ پوست سر همچنین می‌تواند به شما در رفع استرس و تنش کمک کند. تصور می‌شود که نیرو‌های کششی در طول ماساژ رشد و ضخامت مو را در سلول‌های پاپیلای پوستی ترغیب می‌کنند.

۲. آلوئه‌ورا

مدت‌هاست که از آلوئه‌ورا برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. آلوئه‌ورا همچنین پوست سر را تسکین داده و مو‌ها را نرم می‌کند. آلوئه‌ورا می‌تواند شوره سر را کاهش داده و فولیکول‌های مو را که ممکن است توسط روغن اضافی مسدود شده باشند را رفع کند. می‌توانید هفته‌ای چند بار ژل خالص آلوئه‌ورا را به پوست سر و مو‌های خود بزنید. همچنین می‌توانید از شامپو و نرم‌کننده حاوی آلوئه‌ورا استفاده کنید.

۳. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید‌های چربی است که به داخل ساقه مو نفوذ می‌کنند و باعث کاهش پروتئین از مو می‌شوند. بسته به نوع مو، می‌توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از شستن مو استفاده کنید و اگر مو‌های شما چرب است، می‌توانید یک شب یا چند ساعت قبل از شستن مو‌ها این کار را انجام دهید.

 روغن نارگیل را به پوست سر و تمام مو‌های خود مالیده و سپس ماساژ دهید. اگر مو‌های شما خشک است، می‌توانید از روغن نارگیل به‌عنوان درمان خشکی مو نیز استفاده کنید. گرچه لازم است تحقیقات بیشتری در مورد روغن نارگیل به‌عنوان یک رشددهنده مو انجام شود، اما نشان‌داده‌شده است که این ماده باعث بهبود سلامت و درخشندگی مو می‌شود و قرن‌ها است که مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۴. Viviscal

Viviscal یک مکمل طبیعی برای رشد مو است که تأثیر مثبتی دارد و رشد مو را در افرادی که مو‌های کم پشت دارند تقویت می‌کند. این ماده حاوی یک مجموعه دریایی است که به AminoMar C. معروف است. این ماده از مواد معدنی، ویتامین‌ها و پودر کوسه و نرم‌تن ساخته شده است. این مواد به بازسازی سلول‌های جدید و تقویت سلول‌های موجود کمک می‌کنند.

 برای دیدن نتیجه باید قرص‌ها را دو بار در روز و حداقل شش ماه مصرف شوند. ویویسکال همچنین یک شامپو و نرم‌کننده نیز درست کرده است که می‌توانید در صورت نیاز مصرف کنید.

۵. روغن ماهی

مصرف اسید‌های چرب امگا می‌توانند به بهبود مو از داخل کمک کنند، زیرا پر از مواد مغذی و پروتئین هستند. مصرف مکمل امگا همراه با آنتی‌اکسیدان به بهبود تراکم و قطر مو کمک می‌کند و همچنین ریزش مو را کاهش می‌دهد. اسید‌های چرب امگا به سلول‌ها کمک می‌کنند تا به‌درستی کار کنند و می‌توانند ایمنی بدن را افزایش دهند و منجر به‌سلامت کلی شوند. در خصوص مصرف حتماً دوز توصیه شده سازنده را دنبال کنید.

۶. جینسینگ

مصرف مکمل‌های جینسینگ می‌توانند با تحریک فولیکول‌های مو، رشد مو را تقویت کنند. جینسنوزید‌ها اجزای فعال جینسینگ هستند و تصور می‌شود که تأثیر مثبت آن بر روی مو‌ها باشد. دراین‌خصوص به یاد داشته باشید همیشه طبق دستور مصرف کنید و حتماً عوارض جانبی احتمالی را بررسی کنید.

۷. آب پیاز

اگر از عهده بوی آب پیاز برآیید، پس ارزش آن را دارد که فواید آن را بدانید. آب پیاز به‌عنوان درمان موفقیت‌آمیز از طریق تقویت رشد مو نشان‌داده‌شده است. همچنین تصور می‌شود که آب پیاز باعث بهبود گردش خون می‌شود. 

مطالعات روی حیوانات نشان داده که استفاده از آب پیاز فاکتور رشد کراتین و جریان خون به کوتیکول‌ها را بهبود می‌بخشد. می‌توانید چند پیاز را مخلوط کرده و آب آن را بگیرید و سپس آب آن را به پوست سر و مو‌های خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه روی سر بماند. سپس به طور معمول شامپو بزنید و بشویید.

۸. روغن رزماری

رزماری یکی از اولین روغن‌های گیاهی است که مردم برای رشد مو و کاهش ریزش مو انتخاب می‌کنند. روغن رزماری رشد مو‌های جدید را تحریک می‌کند و می‌تواند برای درمان آلوپسی آندروژنتیک استفاده شود.

 چند قطره روغن رزماری را به روغن حامل مخلوط کرده و قبل از آبکشی آن را روی مو و پوست سرخود ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید. به طور روزانه چند قطره روغن رزماری به شامپو و نرم‌کننده خود اضافه کنید. از روغن‌های گیاهی به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید و همیشه آن‌ها را با یک روغن حامل یا شامپو مخلوط کنید.

۹. روغن شمعدانی

برای تقویت رشد مو و تقویت گردش خون می‌توانید از روغن گیاه شمعدانی استفاده کنید. چند قطره از روغن شمعدانی را درون روغن حامل مخلوط کرده و از آن برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند قطره به شامپو و نرم‌کننده خود اضافه کنید. روغن شمعدانی می‌تواند به تقویت، آبرسانی و بازیابی مو کمک کند.

۱۰. لیمو

شما می‌توانید از آبلیموی تازه یا روغن لیمو استفاده کنید زیرا گفته می‌شود این مواد کیفیت و رشد مو را افزایش می‌دهند. روغن لیمو می‌تواند به شما در حفظ سلامت پوست سر و ترغیب رشد مو کمک کند. ۱۵ دقیقه قبل از شامپو زدن، آب‌لیموی تازه را به پوست سر و مو‌های خود بمالید. همچنین می‌توانید از روغن گیاهی لیمو رقیق شده در روغن حامل به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید.

چکیده مطلب

اگر می‌خواهید مو‌های خود را بهبود ببخشید، برنامه‌ای شروع کنید و ثابت‌قدم بمانید. به یاد داشته باشید که ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل‌توجهی حاصل شود. 

پربیننده ترین ۹ روغن ضروری برای مو ۵ ماده غذایی مضر برای ریه اگر شب‌ ها راحت خوابتان نمی‌ برد، بخوانید ورود دومین محموله داروی درمان قارچ سیاه به کشور آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۱۷)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مراقبت از مو شامپو و نرم کننده توانید از روغن مو استفاده کنید پوست سر روغن رزماری روغن نارگیل مو های خود روغن حامل آلوئه ورا چند قطره آب پیاز سلول ها رشد مو مو کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی