Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جعفر داراب خانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه شمار قابل توجهی از پرونده‌های قضایی، مربوط به معاملات ملکی و جرایم این حوزه است، گفت: تقویت نظارت‌ها بر فعالیت این صنف با هدف پیشگیری از جرایم و تخلفات تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بیان کرد: با توجه به اهمیت مسکن، در سال جاری برنامه جامع بازرسی از دفاتر مشاور املاک استان و نظارت و پایش فعالیت‌های این دفاتر در ۴ فاز عملیاتی تهیه و تنظیم شده و در حال اجرا است.

وی افزود: در فاز اول، بانک جامع اطلاعاتی از مشخصات واحدهای مجوزدار و بدون مجوز تهیه و از فعالیت دفاتر فاقد مجوز جلوگیری می‌شود و در فاز دوم، نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در دفاتر مشاور املاک به دقت مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بررسی فرم قراردادهای تنظیمی و رصد نوع و شکل معاملاتی که انجام می‌شود با هدف پیشگیری از جرایمی مانند کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل، پیشگیری از تصرف اراضی ملی، دولتی و عمومی، خیانت در امانت و پیشگیری از فرارهای مالیاتی؛ فاز سوم اجرای این برنامه است.

این مقام قضایی با اشاره به تأثیر آموزش و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در کاهش تخلفات مربوط به معاملات ملکی، اظهار کرد: در نظر داریم در فاز چهارم اجرای این برنامه، سلسله آموزش‌های تخصصی و کاربردی را به مشاوران املاک و کارکنان این دفاتر و همچنین به سایر شهروندان ارائه کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در پایان تصریح کرد: این برنامه با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک استان، نیروی انتظامی، شهرداری، کانون سردفتران و دفتریاران، اتحادیه مشاوران املاک و اداره اماکن استان البرز اجرا می‌شود و امیدواریم شهروندان نیز با افزایش آگاهی و دانش خود، با خیالی آسوده‌تر به معاملات املاک بپردازند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: املاک تخلف البرز صنوف مجوز قرارداد مسکن اجاره نشینی مستاجر استیجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدتقی جهان‌پور درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد. البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چرا که این مولفه را حائز اهمیت می‌دانند. تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند. هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

رئیس‌کل سازمان نظام درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد. بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند. پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • لزوم آگاه‌سازی کشاورزان از مزایای حدنگاری 
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی