Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:20:41 GMT

بحران کرونا در استان سمنان همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۲۱۶۳

بحران کرونا در استان سمنان همچنان ادامه دارد

گروه استان‌ها- ابتلای ۴۲ بیمار جدید به کرونا در سمنان حاکی از تداوم بحران کرونا در این استان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بحران کرونا نه تنها در استان سمنان بلکه با وجود آمار و ارقام‌ اعلام شده روزانه در کشور همچنان ادامه دارد و این بدین معناست که مردم باید از برخوردهای سهل‌انگارانه در مقابله با کرونا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراقبت از سلامت فردی و اجتماعی موضوعی است که از 19 ماه گذشته بیش از هر امری مورد توجه مردم قرار گرفته است و اهمیتش بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است.

حالا اکثر مردم می‌دانند اگر فرد سالم بماند اجتماع سالم است و همگان به درک درستی از این جمله رسیده‌اند که سلامت اجتماعی درگرو سلامت فردی است و اگر افراد نسبت به سلامت خود بی‌تفاوت باشند؛ نه تنها خودشان بلکه اجتماعی از افراد را گرفتار می‌کنند.

به هر روی آنچه این روزها بیش از هر موضوعی باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل هر چه زودتر بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس از فردی به فرد دیگر است؛ بنابراین افراد باید عمل به پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود بدانند.

بستری 42 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون چهل هزار و 117 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از هفدهم الی هجدهم شهریور ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 42 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 9 هزار و 163 نفر رسیده است و 30 هزار و 954 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه به هفت هزار و 944 نفر رسید.

واکسیناسیون سیار در گرمسار راه‌اندازی شد

نیکراد، مسئول تیم سیار واکسیناسیون کرونا در گرمسار با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون کرونا در سطح استان سمنان گفت: به منظور تسریع در واکسیناسیون کرونای افرادی که قادر به حضور در مراکز تعیین شده نیستند؛ تیم واکسیناسیون سیار در گرمسار تشکیل شده است.

وی گفت: اعضای این تیم با حضور در منازل افرادی دارای محدودیت حرکتی و شهروندانی که جراحی‌های خاص انجام داده و قادر به حرکت نیستند آنها را علیه کرونا واکسینه می‌کنند.

مسئول تیم سیار واکسیناسیون کرونا در گرمسار خاطرنشان کرد: این تیم واکسیناسیون سیار به همت اداره بهداشت ودرمان گرمسار تشکیل شده و یک پزشک، یک مراقب سلامت و دو نیروی اورژانس در آن عضویت دارند.

ادامه درمان 553 هزار فرد مبتلا به کرونا در روسیه«محمدحسین سپهر» فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا شدهمه‌گیری کرونا بر مقابله با ایدز، سل و مالاریا تأثیری ویرانگر گذاشت

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های آرادان و مهدی‌شهر در وضعیت قرمز تیره، شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت قرمز، دامغان در وضعیت نارنجی و سرخه و میامی زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/363/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا بیماری کرونا استان سمنان شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل روستایی در نزدیک شهر دونتسک را به دست گرفته‌است و پیشروی‌های روسیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش کنترل روستای نوومیخائیلیوکا در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر دونتسک اوکراین را به دست گرفته‌اند که دومین پیشروی در ۲ روز اخیر است.

ستاد کل ارتش اوکراین در گزارش خود اعلام کرد که نیروهای این کشور همچنان در تلاش هستند مانع پیشروی ارتش روسیه شوند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور مستقر در جنوب، نوومیخایلیوکا را به طور کامل تصرف کرده‌اند و وضعیت تاکتیکی را در خط مقدم بهبود بخشیده‌اند.

دیروز روسیه اعلام کرده بود که کنترل کامل شهرک بودانیفکا را به دست گرفته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه از واشنگتن خواست تا به سرعت انتقال بسته کمکی آمریکا به اوکراین شتاب بخشد. گفته می‌شود تسلیحات دوربرد و سیستم‌های دفاع هوایی اولویت‌های اصلی این بسته کمکی هستند.

کرملین روز دوشنبه گفت که کمک‌های جدید آمریکا وضعیت را در خط مقدم تغییر نخواهد داد.

تحلیلگران نظامی می‌گویند سیل تسلیحات غرب باید شانس کی‌یف را برای جلوگیری از پیشرفت روسیه در شرق اوکراین افزایش دهد، اما گزارش‌ها حاکی از این است که اوکراین همچنان با کمبود نیروی انسانی در میدان جنگ مواجه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است