Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان تهران در سلسله بازدید‌های مستمر، به همراه ۱۰۳ نفر از قضات مرتبط با پرونده‌های مددجویان زندان رجایی شهر از این زندان و بند‌های مختلف آن بازدید کرد و به دیدار چهره به چهره با مددجویان پرداخت.

خبرگزاری میزان -  دادستان تهران در سلسله بازدید‌های مستمر، در این نوبت به همراه ۱۰۳ نفر از قضات مرتبط با پرونده‌های مددجویان زندان رجایی شهر از این زندان و بند‌های مختلف آن بازدید و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان به صورت چهره به چهره با آن‌ها دیدار و دستورات مقتضی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بازدید القاصی مهر اظهار داشت: ما باید با بررسی وضعیت افراد، در بهبود وضعیت این زندانیان نقش موثری را ایفا کنیم.

دادستان تهران خطاب به قضات حاضر در این بازدید افزود: جهت تعیین تکلیف وضعیت زندانیان رجایی شهر پاسخ استعلامات در موعد مقرر جهت تصمیم گیری ارسال شود و در پرونده‌های زندانیان مرتبط با رد مال افراد، پرونده را از اجرای احکام بگیرند و مطالعه کنند.

وی با تاکید بر به روز رسانی فرآیند بازداشت متهمین اظهار کرد: در مواردی که فرد را به زندان اعزام می‌کنیم، تکلیف است کیفرخواست صادره حتما به زندان اعلام شود و زندان نیز حتما گزارش را ثبت کند.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه این بازدید‌ها به صورت مقطعی نیست بلکه فعال، مستمر و موثر خواهد بود، افزود: بازدید از زندان‌ها به عنوان دستور کار به تمامی دادستان‌های شهرستان‌ها تاکید شده که تا پایان سال برنامه‌ای جهت بازدید تدوین کنند و اقدام لازم در همین مورد صورت گیرد..
دادستان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر پرونده‌هایشان به دادگاه رفته و بازداشت آن‌ها طولانی شده است افزود: تعداد کمی از این افراد مشمول ماده ۲٠۲ هستند که امکان آزادی برایشان فراهم نیست.

وی با تاکید بر این مطلب که قضات به صورت مداوم و مستمر جلسات هفتگی با ضابطین مربوطه را داشته باشند بیان داشت: جهت جلوگیری از بروز مشکلات خانوادگی برای مددجویان، به لحاظ قانونی تا جایی که امکان دارد، زندانی را به محل سکونتش منتقل کنید.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه باید فردی که محکومیتش ۱۰ الی ۱۵ سال است تعیین تکلیف شود، افزود: ۱۸۶ نفر از محکومین زندان رجائی شهر دارای قرار تامین هستند و پرونده‌شان مفتوح است.

وی عنوان کرد: باید طبق قانون، اقدامات را در قبال استیفای مطالبات زندانیان مد نظر قرار دهیم، همچنین پیگیری این مطالبات و بازدید‌ها به صورت مقطعی نباشد.

القاصی مهر با بیان اینکه باید بررسی شود چه راهکار‌های قانونی را می‌توانیم برای مجازات‌های جایگزین حبس با توجه به شرایط زندانیان انجام دهیم افزود: در بازدید امروز برخی از زندانیان تعیین تکلیف خواهند شد و برخی دیگر درخواست‌هایشان اخذ شده و در اسرع وقت و ابتدای هفته آتی به بررسی وضعیت آنان می‌پردازیم.

دادستان تهران تاکید داشت: اگر امکان بررسی و تصمیم گیری در این بازدید فراهم نشد، قضات حتما درخواست‌ها را اخذ کرده و در اولین فرصت پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه این بازدید علی رستمی، مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: اکثریت مددجویان زندان رجایی شهر محکوم هستند.

وی ادامه داد: حضور بیشتر قضات در زندان‌ها، موجب صرفه جویی در وقت، هزینه و نیروی انسانی شده و از آسیب‌ها و خطرات اعزام مددجو می‌کاهد.

رستمی ابراز داشت: علیرغم جمعیت کیفری استان تهران، فارغ از نوع جرم زندانی، در تلاش هستیم زندان به محلی برای اصلاح، تربیت و بازآموزی و نیز ندامت از رفتار گذشته و بازگشت به زندگی سالم تبدیل شود.

مدیر کل زندان‌های استان تهران، با تقدیر از حضور و همکاری بین مراجع قضایی و زندان‌ها، اظهار امیدواری کرد: با اجرای مستمر طرح پایش، زندانیان واجد شرایط استفاده از تخفیفات قضایی آزاد می‌شوند که با کاهش جمعیت کیفری زمینه‌ها و ظرفیت اجرای طرح‌های تربیتی سازمان زندان‌ها توسعه پیدا می‌کند.

در جریان بازدید از ندامتگاه رجایی شهر القاصی با زندانیان امنیتی نیز دیدار چهره به چهره داشت و پس از استماع صحبت‌های این دسته از زندانیان درخواست‌های آن‌ها را اخذ کرد تا بررسی‌های لازم پیرامون تقاضاهایشان انجام شود.

در دیدار با دیگر مددجویان نیز درخواست‌های آن‌ها اخذ و پیرامون برخی از آن‌ها تصمیم‌گیری و با تمدید یا اعطای مرخصی ٥٣ نفر موافقت شد.

همچنین مقرر شد درخواست‌های ٨٥ نفر در فرایند صلح و سازش شورای حل اختلاف قرار بگیرد. ١٢ مورد درخواست پابند الکترونیک داشتند که بنا شد در شورای طبقه بندی مطرح شود.

علاوه بر این مقرر شد ١٢٥ مورد از درخواست‌ها در کمیته دادستانی بررسی و تصمیم گیری شود.

یکی دیگر از دستاورد‌های بازدید دادستان تهران از زندان رجایی شهر آزادی ٩ نفر از محکومانی بود که به دلیل عجز از رد مال به مبلغ ١٨٩ میلیون تومان در زندان بودند که با تامین میزان مبلغ بدهی از محل اعتبارات خیرین همین امروز از زندان آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: القاصی مهر: در بازدید از ندامتگاه اوین، قرار تامین تعدادی از افراد بازداشتی مورد تجدید نظر قرار گرفت و بعضا با تخفیف قرار آزاد شدند

انتهای پیام/

برچسب ها: القاصی مهر دادستان تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: القاصی مهر دادستان تهران زندان رجایی شهر دادستان تهران تصمیم گیری القاصی مهر درخواست ها بازدید ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی

کمیسیون امور زندانیان سازمان آزادیبخش فلسطین به مناسبت روز اسیران فلسطینی اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی به دلایل سیاسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۸۰ نفر آنان زن و بیش از ۲۰۰ نفر هم کودک هستند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، این آمار شامل بازداشت شدگان نوار غزه نمی‌شود، زیرا بسیاری از آنان در معرض بازداشت مخفی و ناپدید شدن اجباری هستند.

در این بیانیه آمده است که تعداد بازداشت شدگانی که بدون هیچ اتهامی در زندان هستند، تا ابتدای ماه آوریل امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده که شامل ۲۲ زن و بیش از ۴۰ کودک می‌شود. به گفته همین منبع، تعداد خبرنگاران بازداشت شده نیز به ۵۶ نفر رسیده است، از جمله ۴۵ تن که پس از ۷ اکتبر بازداشت شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

این بیانیه در ادامه اشاره می‌کند که اسرائیل همچنین صد‌ها زندانی بیمار و مجروح را در زندان نگه داشته و تعداد آنها پس از ۷ اکتبر به طور مداوم در حال افزایش است. 

از سوی دیگر، صد‌ها زندانی فلسطینی بیش از ۲۱ سال است که در زندان هستند. گفته می‌شود اکثر آنها در حال گذراندن حبس ابد هستند.

مقامات صهیونیست همچنین اجساد ۲۷ زندانی را در اختیار دارند و از تحویل آنها به خانواده هایشان خودداری می‌کنند. قدیمی‌ترین آنها اسیری به نام «انیس دولت» است که در سال ۱۹۸۰ در زندان عسقلان درگذشت.

روز هفدهم آوریل از سال ۱۹۷۴ به نام روز اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تاکید بیشتری بر آزادی اسرا و حمایت از حقوق آنان صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند