Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی زندان رجایی شهر، علی القاصی‌ مهر دادستان تهران  در جریان سلسله بازدیدهای خود از زندان‌های این استان ظهر امروز برای بررسی میدانی وضعیت زندانیان از زندان رجایی شهر کرج بازدید کرد.

در این بازدیدکه 103 نفر از مسؤولان دادسراها و دادستان‌های مناطق مختلف استان تهران و قضات مرتبط دادستان تهران را همراهی می‌کردند بند‌های مختلف این ندامتگاه مورد بازدید قرار گرفت و زندانیان به صورت چهره به چهره با قضات دیدار کردند و درخواست‌های آنان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: از همکارانخواسته شده جهت تعیین تکلیف وضعیت زندانیان رجایی شهر پاسخ استعلامات در موعد مقرر ارسال شود و در پرونده‌های زندانیان مرتبط با رد مال افراد، پرونده را از اجرای احکام بگیرند و مطالعه کنند.

وی افزود: باید وقت کافی برای شنیدن صحبت های زندانیان گذاشته شود و با صبر و حوصله درخواست های زندانیان شنیده و در نهایت تصمیمات کاربردی گرفته شود. وضعیت این ندامتگاه نسبت به دیگر ندامتگاه‌ها کاملا متفاوت است و مرتکبین جرائم خشن و مهم در این مجموعه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بازدید از ندامتگاه ها مقطعی نیست گفت: حضور ما باید موثر باشد و تاکید دارم که برنامه بازدید از زندان ها را به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار چه فردی و چه جمعی در دستور کار خود داشته باشید و برنامه بازدید را از امروز تا پایان سال تدوین کنید تا یک نظارت مستمر و در عین حال موثر از مجموعه زندان ها داشته باشید.

دادستان تهران خواستار تعیین تکلیف متهمانی شد که بازداشت‌شان طولانی شده و گفت: باید وضعیت این افراد به صورت ویژه بررسی شود البته لیست متهمانی که قرارشان طولانی شده از زندان گرفته شده تا وضعیت این افراد نیز مشخص و پرونده آن‌ها تعیین تکلیف شود.

القاصی‌مهر به تعیین تکلیف قرارهای تامین محکومان نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت قرارهای این افراد نیز باید مشخص شود تا اگر مشمول عفو یا آزادی مشروط قرار گرفتند یا زمینه نهادهای ارفاقی در مورد محکومیت آنها ایجاد شد بتوان از این نهادهای ارفاقی استفاده کرد.

در دیدار با زندانیان درخواست های آن‌ها اخذ و پیرامون برخی تصمیم گیری و با تمدید یا اعطای مرخصی ٥٣ نفر موافقت شد.

همچنین مقرر شد درخواست های ٨٥ نفر در فرایند صلح و سازش شورای حل اختلاف قرار بگیرد. ١٢ مورد درخواست پابند الکترونیک داشتند که بنا شد در شورای طبقه بندی مطرح شود. علاوه بر این مقرر شد ١٢٥ مورد ازدرخواست ها در کمیته دادستانی بررسی و تصمیم گیری شود.

یکی دیگر از دستاوردهای بازدید دادستان تهران از زندان رجایی شهر آزادی ٩ نفر از محکومانی بود که به دلیل عجز از رد مال به مبلغ ١٨٩ میلیون تومان در زندان بودند که با تامین میزان مبلغ بدهی از محل اعتبارات خیرین همین امروز از زندان آزاد می شوند.

ندامتگاه رجایی شهر از ندامتگاه های اصلی کشور است و علی‌رغم حضور در محدوده جفرافیایی استان البرز، تحت مدیریت استان تهران به فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان رجایی شهر زندان اراذل و اوباش دادستان تهران زندان اولین دستگیری سرقت کرج البرز خبرگزاری فارس دادستان زندان رجایی شهر دادستان تهران تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند