Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@11:47:17 GMT

خروجی بازدیدها مثبت و اثرگذار باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۳۵۶۰

خروجی بازدیدها مثبت و اثرگذار باشد

علی القاصی‌ دادستان عمومی و انقلاب تهران، در ششمین بازدید خود از زندان های استان تهران صبح امروز مورخ ۱٨ شهریورماه سال ۱۴۰۰، به همراه جمعی از مسئولان دادسرا و دادستان‌های مناطق مختلف استان تهران، از زندان رجایی شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل قضایی زندانیان و مددجویان حاضر در این زندان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران در این بازدید، با جمع کثیری از مددجویان زندان رجایی شهر، ملاقات کرد و ضمن استماع مسائل قضایی آنها، دستورات لازم برای رسیدگی به درخواست های مددجویان را صادر کرد.

طی هفته های گذشته نیز دادستان تهران به همراه هیات قضایی از زندان زنان، زندان قزلحصار، بازداشتگاه اوین، زندان بزرگ تهران و… بازدید کرده بود که این بازدیدها دستاوردهایی را برای مددجویان از جمله مرخصی، آزادی از زندان و… به همراه داشت.
دکتر القاصی در ابتدای بازدید خود از زندان رجایی شهر طی سخنانی در جمع هیات قضایی همراه، با تاکید بر اینکه باید با تمام زندانیان بدون استثنا ملاقات شوند، گفت: باید وقت کافی برای شنیدن صحبت های زندانیان گذاشته شود و با صبر و حوصله درخواست های زندانیان شنیده و در نهایت تصمیمات کاربردی گرفته شود.
وی به وضعیت ندامتگاه رجایی شهر اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت این ندامتگاه نسبت به دیگر ندامتگاه ها کاملا متفاوت است و مرتکبین جرائم خشن و مهم در این مجموعه هستند.
دادستان تهران در ادامه چند موضوع را متذکر شد که یکی از آنها مربوط به پاسخ فوری به استعلامات از شهرستانها بود و ادامه داد: وضعیت زندانی را نمی توان به روز دیگری موکول کرد و باید همان ساعت اولیه پاسخ استعلامات داده شود تا قاضی زندان بتواند تصمیم گیری کند.
وی به برخی از زندانیانی که رد مال دارند، اشاره کرد و گفت: میزان ردمال برخی از این افراد مشخص نیست و برای اینکه در مورد این دسته از زندانیان تصمیم گیری شود باید در صورت امکان در اجرای احکام میزان رد مال مشخص شود در غیر این صورت با دادگاه مکاتبه شود تا فرد تکلیف خودش را بداند.
دکتر القاصی با اشاره به اینکه باید آمار متهمان به روز شود، ادامه داد: بعضا فرد با همان قرار تامین اولیه به زندان اعزام می شود و کسی هم تا زمانی که بخواهد محکومیت فرد را به زندان اعلام کند موضوع را پیگیری نمی کند در حالی که باید تصمیمات از جمله صدور کیفرخواست به زندان اعلام شود تا مسئولان زندان نسبت به ثبت آن در سیستم اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازدید از ندامتگاه ها مقطعی نیست خطاب به هیات قضایی همراه، گفت: حضور ما باید موثر باشد و تاکید دارم که برنامه بازدید از زندان ها را به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار چه فردی و چه جمعی در دستور کار خود داشته باشید و برنامه بازدید را از امروز تا پایان سال تدوین کنید تا یک نظارت مستمر و در عین حال موثر از مجموعه زندان ها داشته باشید.
دادستان تهران خواستار تعیین تکلیف متهمانی شد که بازداشتشان طولانی شده و گفت: باید وضعیت این افراد به صورت ویژه بررسی شود البته لیست متهمانی که قرارشان طولانی شده از زندان گرفته شده تا وضعیت این افراد نیز مشخص و پرونده آنها تعیین تکلیف شود.
وی همچنین بر لزوم بررسی وضعیت زندانیانی که خانواده شان در خارج از استان تهران هستند تاکید کرد و افزود: اگر شرایط برای اعزام این زندانی به نزدیک ترین زندان محل اقامت خانواده اش، وجود دارد نسبت به انتقال زندانی اقدام شود.
القاصی به تعیین تکلیف قرارهای تامین محکومان نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت قرارهای این افراد نیز باید مشخص شود تا اگر مشمول عفو یا آزادی مشروط قرار گرفتند یا زمینه نهادهای ارفاقی در مورد محکومیت آنها ایجاد شد بتوان از این نهادهای ارفاقی استفاده کرد.
دادستان تهران در بخش پایان سخنان خود تاکید کرد: حضور در بندهای زندان باید برای رفع مشکلات و بررسی درخواست های زندانی باشد نه اینکه جنبه سرکشی و بازدید داشته باشد از این رو باید با نگاه ویژه ای مسائل رسیدگی شود تا خروجی آن مثبت و اثرگذار باشد.
وی همچنین خواستار پیگیری حق و حقوق زندانی در تمامی فرآیندها شد و تاکید کرد: آن دسته از زندانیانی که امکان بررسی درخواست هایشان امروز نبود و نیاز به بررسی در دادسرا داشت حتما درخواست های آنها اخذ و در کمیته ویژه بررسی مسائل زندانیان در دادسرای تهران بررسی و پیگیری تا در کوتاهترین زمان تصمیم گیری شود.
در بازدید امروز 103 نفر از معاونین و سرپرستان نواحی دادسرای تهران و قضات و بازپرسان و دادیاران اجرای احکام، دادستان را همراهی کردند.
در جریان بازدید از ندامتگاه رجایی شهر دکتر القاصی با زندانیان امنیتی نیز دیدار چهره به چهره داشت و پس از استماع صحبتهای این دسته از زندانیان درخواست های آنها را اخذ کرد تا بررسی های لازم پیرامون تقاضاهایشان انجام شود.
در دیدار با مددجویان درخواست های آنها اخذ و پیرامون برخی تصمیم گیری و با تمدید یا اعطای مرخصی ٥٣ نفر موافقت شد.
همچنین مقرر شد درخواست های ٨٥ نفر در فرایند صلح و سازش شورای حل اختلاف قرار بگیرد. ١٢ مورد درخواست پابند الکترونیک داشتند که بنا شد در شورای طبقه بندی مطرح شود. علاوه بر این مقرر شد ١٢٥ مورد ازدرخواست ها در کمیته دادستانی بررسی و تصمیم گیری شود.
یکی دیگر از دستاوردهای بازدید دادستان تهران از زندان رجایی شهر آزادی ٩ نفر از محکومانی بود که به دلیل عجز از رد مال به مبلغ ١٨٩ میلیون تومان در زندان بودند که با تامین میزان مبلغ بدهی از محل اعتبارات خیرین همین امروز از زندان آزاد می شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب زندان خانواده استان تهران مشکلات حقوق دادسرا علی القاصی زندان رجایی شهر دادستان تهران تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دراین بازدید اهالی دریاس از مسائل و مشکلات‌شان گفتند و و مسئولان هم برای رفع آن ها قول مساعد دادند.

مسئولان حوزه آب و فاضلاب، منابع طبیعی و مرکز بهداشت هم در این بازدید پاسخگوی مطالبات مردم این روستا بودند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد هم بر رسیدگی به مشکلات روستاهای شهرستان تأکید کرد.

 روستای دریاس با 3 هزار و 300 نفر جمعیت در 5 کیلومتری مهاباد قرار دارد و یکی از مهمترین روستاهای مهاجرپذیر مهاباد محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • ۹۹ درصد مسافران نوروزی از سفر به اصفهان راضی هستند/ رکوردزنی باغ گل‌ها در آمار بازدیدها
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • ۱۲۴ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی البرز انجام شد
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • ریزش سنگ در این جاده شمالی/ ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • بررسی دلایل عمده مشکلات دود خروجی از خودرو