Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به ایران، اظهار کرد: با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و رویکرد جدید دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، قطعا مسئله افزایش و تعمیق روابط بین کشور‌های منطقه در دستور کار همه کشور‌های منطقه قرار گرفته است، به ویژه اینکه هم در جلسه تحلیف، هم در جلسه ارائه برنامه توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی و هم در مصاحبه‌های آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جدید کشورمان، موضوع رویکرد جمهوری اسلامی در برابر کشور‌های همسایه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نکات گفته شده قطعا بسیاری از کشور‌ها که یکی از آن‌ها هم قطر است، علاقمند هستند که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران تعمیق ببخشند و این سفر در راستای گسترش روابط کشور‌های همسایه و عربی قابل تحلیل است.

صدرالحسینی ادامه داد: با توجه به اینکه قطری‌ها به عنوان یکی از بازیگران مطرح در حوزه مسائل منطقه‌ای هم شمرده می‌شوند، از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و در بسیاری از موارد با توجه به دارایی‌های خود علاقمند به نقش آفرینی بیشتر در حوزه مسائل مختلف در منطقه هستند، به نظر می‌رسد که این سفر خود یک پیامی از جانب تعدادی از کشور‌های منطقه به خصوص کشور‌های عربی برای ایران دارد.

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط پیش روی منطقه سفر وزیر خارجه قطر می‌تواند در راستای حل اختلافات موجود در منطقه بسیار موثر واقع شود.

گفتنى است؛ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، در جریان سفر خود به تهران، صبح روز پنج شنبه با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود ، در محل وزارت امور خارجه، دیدار و در مورد آخرین تحولات دو جانبه و منطقه و عرصه بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید

وزیر خارجه قطر امروز به تهران سفر مى‌کند

این نخستین سفر وزیر خارجه قطر به تهران پس از انتخاب امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه است. وزیر خارجه قطر دومین وزیر خارجه‌ای است که بعد از تصدی امیرعبداللهیان به تهران سفر و با وی دیدار و گفتگو می‌کند. پیش از این شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در روز چهارم شهریور ماه و در نخستین روز حضور امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و قطر امیرعبداللهیان وزیر خارجه وزیر خارجه قطر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت سوریه به ویژه خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حملات ددمنشانه، افزود؛ این حملات، نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و ضروری است جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر محکوم کردن این حملات متجاوزانه، اقدامات بازدارنده انجام داده و رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو نمایند.

بیشتر بخوانید؛ شهادت پاسدار بهروز واحدی در سوریه

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود؛ این حملات رژیم صهیونستی هماهنگ و همزمان با حملات گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت رژیم تروریستی اسرائیل از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی موجود در سوریه بوده که طی سال‌های متمادی امنیت ملی سوریه و امنیت منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران شهروند بیگناه را قربانی اهداف شوم خود و حامیان شان نموده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح بر شکست و بی‌آبرویی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، گفت حملات متجاوزانه به سوریه تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت است و مقابله با این ماجراجویی خطرناک و ناقض امنیت و ثبات منطقه، یک مسئولیت بین‌المللی و جهانی است.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1225514 برچسب‌ها سوریه

دیگر خبرها

  • کنعانی: حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان