Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@11:24:25 GMT

آغاز برداشت پنبه و ذرت در آزادشهر

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۵۰۹۳

آغاز برداشت پنبه و ذرت در آزادشهر

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین ممشلی مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: برداشت پنبه در مزارع دیم بهاره شهرستان آغاز شده است و از ۵۴ هکتار سطح اراضی قابل برداشت پنبه و با میانگین عملکرد برداشت ۲ تن در هکتار، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن پنبه برداشت شود.

او افزود: کشاورزان پنبه‌کار با حداقل مدیریت در مزارع می‌توانند ۲ تن پنبه تولید کنند، اما با مدیریت صحیح و آبیاری و کوددهی مناسب در کشت بهاره و استفاده از راهنمایی کارشناسان جهادکشاورزی، عملکرد می‌تواند تا ۴/۵ تن در هکتار نیز افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: برداشت ذرت هم در مزارع زودکاشت شهرستان آغاز شده و در سال جاری، کشت ذرت نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

ممشلی افزود: قیمت فعلی خرید هر کیلوگرم ذرت، هزار و ۲۰۰ تومان است، ولی با توجه به کمبود علوفه و خشکسالی، پیش‌بینی می‌شود قیمت خرید علوفه‌تر ذرت در سال جاری به حدود هر کیلوگرم ۲هزار تومان یا بیشتر هم برسد.

او ادامه داد: در صورت حصول ۴۰ تن عملکرد با قیمت فروش هزار و ۲۰۰ تومان، امکان دستیابی به درآمد ناخالص ۴۸ میلیون تومان در هر هکتار برای کشاورز میسر است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنبه کاران ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت‌نخستین گندم کشور/گندم جنوب روانه سیلوها شد

نخستین گندم کشور روز گذشته در جنوب کشور استان هرمزگان برداشت شد.

به گزارش ایسنا وزیر جهادکشاورزی با حضور در مراسم برداشت نخستین گندم‌ گفت:از ۶میلیون هکتار اراضی زیرکشت گندم در کشور ۴میلیون هکتار دیم و ۲میلیون هکتار آبی است.

وی افزود:انتظار داریم در سال ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ بیش از ۱۳میلیون تن گندم در کشور تولید شود.

وزیر جهادکشاورزی افزود: شرکت بازرگانی دولتی کار خرید گندم را انجام می دهد و تلاش می کنیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه بدهی کشاورزان سر موعد پرداخت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان برای سمپاشی مزارع
  • برداشت‌نخستین گندم کشور/گندم جنوب روانه سیلوها شد
  • مساحت مزارع پرورش میگو به ۲۶ هزار هکتار رسید
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات محصولات شیلاتی
  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد