Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سام نوری در سریال "گاندو" نقش سباستین را بازی کرد و شاید به تعبیری اولین سریال جدّی او در قاب تلویزیون به شمار می‌رود. او پیش از آن در شبکه نمایش‌خانگی سریال "شهرزاد" را تجربه کرد که نقش متفاوتی را جلویِ دوربین حسن فتحی از این بازیگر دیدیم. نقش فردی که از تمام زوایا و اتفاقات پنهان یک ماجرا خبر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سام نوری در جریانِ گفت‌وگویش بارها به دلدادگی «سباستین» اشاره می‌کند که خودش نقش منفی نیست اما به دلیل دلبستگی به شارلوت، تن به یکسری کارها می‌دهد که حتی از چارچوب زندگی معمولی‌اش خارج است. برایم جالب بود که برخی می‌گفتند اتفاقاتی که در گاندو می‌بینیم تخیّلی‌اند! در حالی‌که همین محتوا توسط خارجی‌ها ساخته می‌شد آن را می‌پذیرفتند. در عین حال بسیاری این سریال را دوست داشتند و مجموعه پرمخاطبِ تلویزیون به حساب می‌آید.

سام نوری در «نیمکت» فلورا سام، «دیوار به دیوار» سامان مقدم، «شهرزاد» حسن فتحی، «در حاشیه»، «عطسه»، «شوخی کردم»، «قهوه تلخ» و «مرد دو هزار چهره» مهران مدیری ایفای نقش کرده است. با او لحظاتی به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 حضور درخشانی در "گاندو۲" داشتید و نقش «سباستین» را بازی کردید؛ چقدر در موردِ این شخصیت و همراهی‌اش با شارلوت داستان آشنایی داشتید.

نه می‌دانم شخصیت حقیقی این کاراکتری که بازی کردم کیست و نه می‌دانم چطوری بود و چه می‌کرد. این چیزی که شما در سریال دیدید در واقع خلق شده ذهن من است که با کمک آقای افشار و نویسندگی آرش قادری به سرانجام رسید. درست است که با کار طنز و کمدی شناخته شدم اما می‌توانم در درام و فضاهای دیگر سینما و تلویزیون هم نقش‌آفرینی کنم. کما اینکه آقای فتحی در "شهرزاد" این فرصت را به من دادند مقداری خودم را نشان بدهم و اینجا هم آقای افشار در "گاندو۲"، این فرصت را برای من ایجاد کردند.

کاری که من سعی کردم درباره ایفای نقش «سباستین» انجام بدهم، این بود که بگویم این شخصیت به شارلوت دلبستگی پیدا کرده که حاضر است به هر کاری تن بدهد؛ حتی از چارچوب زندگی معمولی‌اش خارج شود. دلبستگی که حتی به فنا شدن خودش هم نزدیک می‌شود. در صفحه اینستاگرامی‌ام پُستی درباره «سباستین» و نقشی که در "گاندو۲" داشتم گذاشتم که به نظرتان تا کجا در دلبستگی باید پیش برود! آدمی که وابسته فرهنگی است و با هنرمندان تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و... ارتباط دارد.

کاری که می‌کند این است که هنرمندان را جذب خودش می‌کند و به فرانسه می‌برد. در حیطه دلبستگی با شارلوت، از قالب کارهای روزمره خودش هم خارج می‌شود و به مسائلی ورود می‌کند که برایش ناشناخته است. نه تنها نمی‌داند اینجا چه کار می‌کند بلکه به شارلوت پناه می‌برد اما او بارها، «سباستین» را از خودش می‌راند.

 به نظر نمی‌رسد که نقش‌تان تمام شده؛ آیا در فصل بعدی "گاندو" حضور خواهید داشت؟

اگر فصل سومی باشد و  آقای افشار تصمیم بگیرند مخاطب می‌تواند با لایه‌های بیشتری از شخصیت «سباستین» آشنا شود. کاراکتری که در کنار شارلوت می‌ایستد و آن‌قدر پیش می‌رود تا فنا شدنِ خودش! شاید بهتر باشد مخاطب با گذشته این آدم آشنا شود که چطور به این مُدلِ شخصیتی رسیده است. آدمی که به خاطر دلدادگی به یک آدمِ اشتباه، دچار چه چالش‌ها و اشتباهاتی می‌شود. این اتفاقات خودش پیام دارد و برای من کافی بود تا در این سریال ایفای نقش کنم؛ امیدوارم فصل سوم "گاندو" ساخته شود، حضور من و دیگر اتفاقات سریال، همه بستگی به قصه‌ دارد و تصمیمِ آقای جواد افشار و دست‌اندرکاران دیگر سریال.

آیا فضای نفوذ بین هنرمندان وجود دارد؟  به هر حال این شخصیت در سریال جریان نفوذ بین هنرمندان را نشان می‌دهد این جریان را چگونه ارزیابی می‌کنید و با توجه به اینکه معروف است سفارت فرانسه جذب می‌کند و نشان شوالیه می‌دهد، نکته‌ای دارید بفرمایید؟ در مجموع آیا به نفوذ در میان هنرمندان اعتقاد دارید؟

اگر هم وجود دارد من نمی‌دانم. چون چیزی از هنرمندان، گیرشان نمی‌آید. شاید این مسائل در ۵۰، ۷۰ سال پیش اتفاق می‌افتاد اما امروز مخاطب ایرانی بسیار هوشمندانه تصمیم‌گیری می‌کند و تحت‌ تأثیر کسی قرار نمی‌گیرد. یک مطلبی در فضای مجازی توسط سلبریتی‌ها یا اینفلوئنسرها مطرح می‌شود خودتان ببینید چطور توسط کاربران مورد چالش قرار می‌گیرد.

اما ما در داستان "گاندو" می‌دیدیم که «سباستین» به گالری می‌رود و یا با هنرمندان ارتباط می‌گیرد تا شارلوت را به اهدافِ شوم خودش برساند...

من فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی در گالری می‌افتاد و یا با هنرمندی دیدار می‌شد، همه به خاطر استفاده از آن محبوبیت‌ها بود. چه جایی بهتر از دورِ هنرمند که آن همه آدم جمع می‌شد و در میانِ آن همه هم‌همه آدمِ موردنظر پیدا می‌شود.

بازخوردها چطور بوده و آیا به خاطر ایفای این نقش تحت فشار قرار نگرفتید و به شما انتقادی نشد؟

بازخوردها خیلی خوب بود. "گاندو" خیلی دیده می‌شود، جالب است بدانید که آقای افشار به عنوان کارگردان بسیار با ظرافت و هوشمندانه پیش می‌رفتند که نه توانایی‌های سیستم امنیت کشور لو برود و نه حقیر نشان داده شود. مقداری به نمایش درآید که برای مخاطب باورپذیر باشد. اگر همین سناریو در آلمان ساخته می‌شد برایشان باورپذیرتر بود در حالی که آلمان ۲۸ سال ارتش نداشت و یک کشور اشغال‌شده به حساب می‌آید که آمریکا در این کشور، ارتش بزرگی دارد.

زمانی که در آلمان زندگی می‌کردم بخش‌هایی در آن کشور وجود داشت که امکان خرج کردن دلار در آن میسر بود. شاید این نکات را نمی‌دانیم که خیلی راحت در اینستاگرام، می‌نویسیم و این قدرت امنیتی را باور نداریم. حتی یکی دو نفر گفتند این اتفاقاتِ "گاندو" تخیّلی‌اند و به من می‌گفتند فکر نمی‌کردیم شما در کارهای تخیّلی هم بازی کنید.

اینکه ما یک پهپاد و ماشین را منهدم کنیم تخیّلی است و آن اتفاقاتِ خارق‌العاده سریال آمریکایی «۲۴» تخیّلی نیست! البته نظر شخصی افراد همیشه برای من محترم بوده؛ همه این پیام‌ها را می‌خوانم و به آن‌ها پاسخ می‌دهم.

 از کارهای جدیدتان بگویید و چرا با آقای مهران مدیری کار نمی‌کنید؟

سال گذشته با چهار فیلم به جشنواره رفتم؛ دو فیلم توقیف شد، یکی انصراف داد و یکی دیگر هم قبول شد. "قاتل و وحشی" حمید نعمت‌الله؛ "غیبت موجه" عباس رافعی، "عروس خیابان فرشته" مهدی خسروی و "لاک پشت حلزون" رضا حماسی. در تلویزیون هم "فوق‌لیسانسه‌ها" را داشتم و اخیراً هم در "خائن‌کشی" مسعود کیمیایی تجربه جالبی داشتم با امیر آقایی که بسیار بازیگر خوبی است. البته در نمایش‌خانگی هم سریال "نارگیل" را دارم که ۱۸ شهریورماه منتشر شد.

درباره کار با مهران مدیری هم باید بگویم که پیش بیاید حتماً کار می‌کنم چون کار با این هنرمند کاربلد و توانمند، همیشه برایم جذاب بوده است.

به نظرتان تلویزیون برای حفظِ مخاطب خودش در رقابت با نمایش‌خانگی باید چه رویکردی را در دستور کارِ خودش قرار دهد؟

تلویزیون مشکلات و خوبی‌های خودش را دارد. من شاید جزو آن هنرمندانی‌ام که با تلویزیون قهر نیستم. به نظرمن باید سریالی بسازیم و یا نقشی را ایفا کنیم که به مخاطب ایرانی آورده‌ای اضافه کند. شاید برخی از بازیگران ما ترجیح می‌دهند به نمایش‌خانگی بروند تا از حیثِ دستمزد و ممیزی راحت‌تر باشند.

فکر نمی‌کنم اگر قرار باشد کار جذابی در تلویزیون ساخته شود و به بازیگری پیشنهاد دهند، او نپذیرد. از طرفی هم به نظرمن اگر کارگردانی و فیلمنامه خوب پیش برود بازیگران بسیار حرفه‌ای و زبردستی در تئاتر داریم که می‌توانند در تلویزیون بدرخشند.

کد خبر 625845 برچسب‌ها تلویزیون سریال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون سریال نمایش خانگی آقای افشار سام نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بازدارندگی به سبک ایران

  عملیات وعده صادق، بامداد یکشنبه با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. این عملیات که واجد ویژگی‌هایی همچون قدرت و سرعت به نسبت فاصله جغرافیایی بود، ضمن این‌که توانست ظرفیت‌ها و توانایی بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد،بازدارندگی ایران درمحیط امنیتی را نیز احیا کرد.برای دهه‌ها محیط امنیتی ایران از پرچالش‌ترین محیط امنیتی کشورها حتی در خاورمیانه بوده‌؛ خاورمیانه‌ای که خود دهه‌‌هاست بابحران، آشوب و بی‌ثباتی روبه‌روست. ایران در ژئوپلیتیک زیست سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی‌اش که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی در مرکز تحولات عمده جهانی قرار داشته، حتی زمانی که بحران‌ها از ایران دور بوده نیز به‌دلیل همین وضعیت ژئوپلیتیکی، وضعیت جغرافیایی ایران اهمیت بین‌المللی پیدا کرده است. تجربه تاریخی نشان داده محیط امنیتی ایران در ترجمان محیط ژئوپلیتیکی همواره تأثیر پررنگی در ژئوپلیتیک ایرانی ازجمله میزان تهدیدات، خطرات، فرصت‌ها و منابع داشته از این‌رو و در قالب این تجربه تاریخی، سطوح مختلف حاکمیت‌های ملی تلاش کرده‌اند با حداقل‌سازی سطح تهدیدات در فراسوی مرزهای ملی به حداکثرسازی فرصت‌ها و منابع شکل دهند. ادارک ماهوی، شکلی و عملیاتی از محیط پیرامونی درمیان تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران در این قالب شکل‌بندی شده که ایران به‌عنوان یک ژئوپلیتیک قدرت باید برای حفظ امنیت در محیط امنیتی خود حضور فعالانه داشته باشد یا با سازوکارهای نظامی، بنیان یک بازدارندگی بسیط را شکل دهد. بازدارندگی یکی از‌ساز وکارهای راهبردی ـــ تاکتیکی دولت‌ها برای کاهش تهدید و افزایش ضریب امنیت کشور در برابر اقدامات تهاجی دیگر دولت‌هاست. ایران از جمله کشورهایی است که همواره در معرض تهدید از سوی محیط پیرامونی خود قرار دارد از این‌رو دولت‌های مختلف تلاش کرده‌اند با افزایش قدرت دفاعی و گسترش محیط امنیتی و افزایش ضریب بازدارندگی به‌واسطه ابزارهایی همچون نفوذ سیاسی ـــ امنیتی، دیپلماسی دفاعی و افزایش توان و ظرفیت ضربه نخست و ضربه دوم، فرآیندها و ابزارهای بازدارندگی خود را بازتولید کند. 
طی سال‌های اخیر و به‌دلیل وضعیت ویژه خاورمیانه به‌عنوان محیط امنیتی ایران، شکل‌دهی به‌ساز وکارهای بازدارندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران اهمیت گسترده‌ای پیدا کرد. خاورمیانه به‌دلیل افزایش بی‌ثباتی، بحران، تحرک بالای گروه‌های تروریستی، حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای و شکل‌‌گیری دولت‌های ضعیف اکنون در وضعیت آشوب زده قرار دارد و چنین وضعیت و روندی سبب‌ساز افزایش تهدیدات امنیتی در محیط پیرامونی ایران شده است.در این قالب، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده از طریق‌ساز وکارهای ترکیبی، ضریب بازدارندگی خود را افزایش دهد. رخدادهای سال ۲۰۱۱ به این سو نقش گروه‌های تروریستی در محیط امنیتی ایران، افزایش حضور نظامی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و تهدیدات نامتقارن باعث شد تا ایران تلاش کند از طریق حضور مستشاری در سوریه و افزایش ظرفیت متعارف نظامی با توان ضربه متقابل از طریق موشک‌های بالستیک و دوربرد، بازدارندگی خود را افزایش دهد. طی سال‌های اخیر بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از نوع تدافعی به معنای ضربه دوم بوده اما در مقاطعی با توجه با افزایش تهدیدات، ایران نیز از ظرفیت بازدارندگی تهاجمی خود بهره برده است. آغاز جنگ غزه و متعاقبا حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران نظامی، باعث شد ایران کنش متقابل محدود را انجام دهد. هرچند این اقدام ایران واکنشی در مقابل اقدامات تهدیدزا بوده اما کنش ایران را می‌توان در ترجمان فرآیند جدیدی برای احیای بازدارندگی نیز مورد بررسی قرار داد‌؛ فرآیندی که از عملیات‌ پهپهادی ـــ موشکی ایران در اربیل آغاز شده بود و اکنون با حملات متعدد رژیم صهیونیستی به حضور مستشاری ایران در سوریه و هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق شکل متفاوت‌تری به خود گرفت. دراین چارچوب، پیام عملیاتی ایران، ترسیم خطوط جدید و عبور از راهبرد صبر استراتژیک بود. بازدارندگی یکی از ابزارهای مهم و عملیاتی در سیاست خارجی ـــ امنیتی هر کشوری محسوب می‌شود‌؛ بازدارندگی  در ابزارهای دفاعی و چشم انداز کشورها سبب‌ساز می‌شود. بر این مبنا، دولت‌ها می‌کوشند با تقویت بازدارندگی، فرآیندهای تهدیدزا را کاهش داده و فرآیندهای فرصت‌ساز را افزایش دهند. وعده صادق را می‌توان ازجمله عملیات‌هایی تحلیل کرد که در چارچوب رویکرد بازدارندگی قرار می‌گیرد‌؛ عملیاتی که افزون بر کنترل رفتارهای پرخطر رژیم صهیونیستی در محیط امنیتی ایران به بازدارندگی بسیط نیز بینجامد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد
  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق، بحران دکترین امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی
  • احیای بازدارندگی به سبک ایران
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • افخمی: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد
  • تسخیر «سینمای ایران» با کمدی اتفاق خوبی نیست
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • هرست: ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد