Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به آمریکا و طرف‌های اروپایی برجام هشدار داد که تصویب هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند مانعی برای تداوم مذاکرات احیای برجام باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز جمعه در پیامی توئیتری نسبت به تصویب هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد روس در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «رسانه‌ها بر مطرح شدن احتمالی یک قطعنامه علیه ایران از سوی تروئیکای اروپایی و ایالات متحده در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متمرکز شده‌اند.»

وی ادامه داد: «ما قویاً به شرکای غربی خود توصیه می‌کنیم که از چنین اقدامی که می‌تواند مانع مذاکرات احیای برجام شود، بپرهیزند و بر دیپلماسی تمرکز کنند.»

میخائیل اولیانوف پیش از این نیز با تأکید بر اینکه در صورت طرح قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام از سوی طرف‌های غربی، روسیه به آن رأی منفی خواهد داد، چنین قطعنامه‌ای را برای آینده مذاکرات احیای برجام، «زیان‌بار» خوانده بود.

روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص احتمال طرح قطعنامه علیه ایران از سوی طرف‌های غربی تصریح کرد: «اجلاس آتی شورای حکام، نشست عادی است ولی هیچ طرفی اشتباه محاسباتی نکند و به سمتی نرود که مذاکرات وین تحت تاثیر قرار بگیرد. استفاده سیاسی از بستر فنی آژانس پاسخ متفاوتی را از ایران در پی خواهد داشت. روابط ایران و آژانس فنی و محترمانه است و مفاهمه درست و عمیقی بین دو طرف است و امیدواریم بقیه دخالتی در این مفاهمه نکنند.»

خطیب‌زاده: استفاده سیاسی از آژانس پاسخ متفاوت ایران را در پی خواهد داشتغریب‌آبادی: آژانس تحت فشار برخی اعضای خاص درصدد بزرگ‌نمایی موضوعات استغریب‌آبادی: آژانس اتمی نمی‌تواند راه خود را از سرنوشت برجام جدا کند

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار روسیه برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار روسیه قطعنامه علیه ایران شورای حکام بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود درباره غزه، تداوم جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس و همچنین توقف صادرات سلاح‌های آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در سطح نمایندگان دائمی، ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نابودی سیستماتیک همه نشانه‌های زندگی در این منطقه را به شدت محکوم کرد.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد حاضران به بررسی تحولات اخیر غزه و تداوم جنایات رژیم اشغالگر در این منطقه و همچنین پیامدهای اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل پرداختند.

شورای اتحادیه عرب در این نشست استفاده آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم و اعلام کرد که این اقدام ایالات متحده در جهت خلاف مسئولیت سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین و بیانگر شکست آمریکا در رعایت تعهدات و مبانی صلح و امنیت و ثبات در منطقه بوده و نیز نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت است.

اتحادیه عرب بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تصمیمی اتخاذ کند که رژیم اشغالگر را مجبور به آتش بس در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه کند.

شورای اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا صادرات سلاح و مهمات را برای رژیم صهیونیستی متوقف کنند و به تولید پهپادهایی که رژیم اشغالگر در جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین و کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند و نیز برای تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و کلیساها و همه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کند پایان دهند.

ابراز تاسف عربستان از وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطینواکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

این شورا از جامعه بین المللی خواست تا تحقیقات مستقلی درباره گورهای دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی شفا و ناصر در نوار غزه و همچنین حملات عامدانه رژیم صهیونیستی به گروه‌های غیرنظامی همچون تیم‌های پزشکی، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه، فعالان و کودکان و زنان در غزه انجام دهند.

شورای اتحادیه عرب همچنین در این نشست خواستار حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی برای انحلال این آژانس شده و تاکید کرد که کشورهایی که آژانس آنروا را تحریم کرده‌اند باید کمک‌های خود را به آن از سر بگیرند؛ به ویژه بعد از نتایج تحقیقات مستقل که نشان داد ادعاهای اسرائیل علیه آنروا دروغ بوده است.

این شورا همچنین از دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا تصمیمات صادر شده در نشست را پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد