Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@01:23:34 GMT

ایران به دنبال تحقق اراده ملت افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۱۷۳۰

ایران به دنبال تحقق اراده ملت افغانستان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند که در افغانستان اراده ملت و مردم این کشور محقق شود.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما مسائل مربوط به افغانستان را با دقت رصد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: طالبان در زمینه روندهای سیاسی بلاتکلیف است

وی افزود: اینکه بازیگران خارج از افغانستان چه مواضعی دارند باید بررسی شود و جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند که در افغانستان اراده ملت افغانستان و مردم این کشور محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: گروه‌ها، اقوام و جریانات در یک بستر کاملاً آزاد بدون فشار سخت افزاری و نرم افزاری خارجی و داخلی باید در مورد سرنوشتشان بتوانند تصمیم بگیرند و این راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افغانستان جمهوری اسلامی ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان کرمان، روح‌الله خضری‌پور در این باره افزود: از ابتدای پارسال تاکنون هیچ گونه مجوز اقامت جدید برای اتباع خارجی داده نشده  و گاهی مجوزهای قبلی این مهاجران تمدید شده  ونیز در این مدت تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانستانی فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان  گفت:  امسال بازگرداندن افغانستانی های غیر مجاز  باجدیت  ادامه دارد و در نتیجه استان کرمان برای حضور اتباع فاقد مجوز و غیرمجاز ناامن شده است.

وی تاکید کرد: مهاجرت از کشور افغانستان به‌ دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده  و بخش قابل توجهی از این مهاجران به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد: شرایط کشور افغانستان برای بازگشت حداکثری مهاجرانی که حدود چهار دهه میهمان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند فراهم شود و این افراد بتوانند پس از بازگشت در آبادانی میهن‌شان موثر باشند.

 

دیگر خبرها

  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • رژه نیرو‌های مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است
  • رژه نیروهای مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • عملیات مقتدرانه «وعده صادق» تجلی اراده ملت ایران بود
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • کنعانی: ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران اهداف نظامی را هدف قرار داد/ ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم/ به حامیان رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم این رژیم را از اقدام های بیشتر برحذر دارند
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان