Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مربی تیم رباتیک بیجار گروس از دعوت شدن اعضای تیم رباتیک این شهرستان برای حضور در مسابقات جهانی روسیه خبر داد.

حدیث میرزانیا، در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر دعوت از دانش‌آموزان بیجار برای حضور در مسابقات جهانی در روسیه، اظهار کرد: اکثر دانش‌آموزان دعوت شده از سن پایین رباتیک‌ را یاد گرفتند و با هزینه‌ شخصی دوره‌های تخصصی را گذراندند و پس از کسب دستاوردهایی زیر نظر دانشگاه‌های برتر ایران موفق به حضور در مسابقات جهانی در مالزی در سال ۹۸ شدند و سال گذشته اعلام شد که دانش‌آموزانی که در مسابقات مالزی مقام کسب کردند برای مسابقات جهانی در سن‌پترزبورگ روسیه در آذرماه دعوت شدند با این حال به دلیل شرایط کرونایی امکان تغییر مکان و زمان مسابقات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دعوت‌نامه رسمی شخصی برای پنج نفر شامل محمدحسین غفاری، امیررضا جمشیدی، پارسا غلامرضایی، مبین همت زاده، امیرعلی آبرود ارسال شد و امکان افزودن دانش‌آموزان دیگری بر اساس رزومه نیز هست؛ در حال حاضر دانش‌آموزان بیجار در حال گذراندن دوره‌های تخصصی هستند و بخش پایانی آموزش به صورت اردو در تهران همراه با سایر دانش‌آموزان هم‌تیمی برگزار می‌شود.

میرزانیا سرپرست تیم رباتیک دانش آموزان بیجار افزود: دانش‌آموزان در رباتیک سه مرحله مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی را به صورت تخصصی و نه اجباری آموزش می‌بینند، به عنوان مثال هدفی تعیین می‌شود و دانش‌آموزان بر اساس اهداف، مسیر برنامه نویسی، مکانیک و الکترونیک مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند؛ مسابقات رباتیک دانش‌آموزی در آیتم‌های ربات جنگجو، مسیریاب، نوریاب و خلاقیت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کسب مقام دوم در بخش خلاقیت و سوم جهان در مجموع مسابقات جهانی رباتیک در مالزی توسط تیم کردستان در سال ۹۸، عنوان کرد: در آن دوره دانشگاه تهران بر اساس مسابقات کشوری دانش‌آموزان را انتخاب کرد و رزومه دانش‌آموزان برای دانشگاه‌های برتر خارج کشور فرستاده شد و پس از دعوت شدن، پژوهشگران جوان زیر نظر دانشگاه تهران اردوی آموزشی در برج میلاد برگزار کرد و تیم دانش‌آموزان زیر ۱۳ سال از ایران به مسابقات اعزام شدند و شرایط مسابقات به گونه ای پیش رفت که دانش‌آموزان بیجار با امکانات کم‌تر نقش کلیدی در این موفقیت داشتند و با وجود سطح امکانات بالای رقبای خارجی نسبت به دانش‌آموزان ایران، دانش‌آموزان بیجار در قالب تیم ایران موفق به کسب رتبه سوم جهان شدند؛ پس از بازگشت به ایران از سوی دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئولان استانی و شهرستانی از دانش آموزان تقدیر شد.

مربی تیم رباتیک بیجار با اشاره به مشکلات اعزام سال ۹۸ به مسابقات مالزی، بیان کرد: در سال ۹۸ برای حمایت به تمامی ارگان‌ها مراجعه کردیم و نتیجه ای حاصل نشد تا در نهایت در فاصله سه روز به اعزام، با ارتباط جهاد دانشگاهی با فرماندار بیجار و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هزینه حضور در مسابقات با اعطای تسهیلات بلاعوض و تسهیلات دیگر تامین شد.

وی ادامه داد: پس از تجلیل دکتر ابتکار از دانش‌آموزان امیدوار بودم که فضای کار در این حوزه بیشتر فراهم شود اما پس از بازگشت به بیجار یکی از کارکنان اداره آموزش و پرورش بیجار به من اعلام کرد که به علت کار به شکل آزاد اجازه ادامه فعالیت ندارید و به مدارسی که با آگهی اقدام به جذب دانش‌آموز کرده بودند تذکر داده شد که این کار خلاف قانون است؛ پس از پیگیری از اداره کل استان باز هم مخالفت در بیجار ادامه داشت و با وجود مخالفت‌ها، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی از برگزاری کلاس برای نوآموزان رباتیک حمایت کرد.

میرزانیا عنوان کرد: بنا داریم با هماهنگی با جهاد دانشگاهی بیجار آموزش دانش‌آموزان نوآموز رباتیک را  ادامه دهیم زیرا با وجود امکانات کم استعدادهای خوبی در بیجار وجود دارد.

وی به قول‌هایی که برای اعزام به مسابقات جهانی در روسیه داده شد، اشاره کرد و گفت: در صورتی که وعده‌ها عملی نشود به دلیل بالا بودن هزینه‌ها امکان حضور دانش‌آموزان بیجاری در مسابقات نیست؛ در مسابقات امسال با احتمال بالا رفتن سطح رقابت‌ها بسیار به کسب مقام امیدوار هستیم چرا که دانش‌آموزان امسال آماده تر از گذشته هستند.

این مربی رباتیک در خصوص فواید آموزش رباتیک گفت: آموزش رباتیک، برنامه نویسی و مکانیک باعث جهت دهی به فعالیت‌ها و اهداف دانش‌آموزان می‌شود و دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر با آشنایی دقیق‌تر می‌توانند در نهایت به جامعه خدمت کنند و در سن نوجوانی برای دانش‌آموزان فعالیت مفید ذهنی همراه با تقویت خلاقیت در آن‌ها است.

لازم به ذکر است که تیم رباتیک ایران با سرپرستی حدیث میرزانیا و هدیه میرزانیا به مسابقات جهانی در روسیه اعزام خواهند شد.‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رباتيك دانش آموز جهاد دانشگاهی حضور در مسابقات جهانی دانش آموزان بیجار مسابقات جهانی تیم رباتیک سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • درخشش دانش آموزان مشهدی در مسابقات بین المللی کشتی روسیه
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان