Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه استان البرز از کمبود سرانه آموزشی رنج می‌برد، گفت: طی سال‌های گذشته سعی خود را بر این داشته‌ایم تا با جذب اعتبار و کمک خیرین بتوانیم در راستای ارتقاء سرانه‌های آموزشی با جدیت و تأثیرگذار اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با اشاره به اینکه یک معلم بازنشسته در این مسیر قدم برداشته است، افزود: فضه سلیمی فرهنگی بازنشسته با اهدا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقدام به ساخت مدرسه چهار کلاسه در استان البرز کرده است؛ این مدرسه در حوزه ناحیه سه آموزش و پرورش احداث خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا دهه مبارک فجر آماده افتتاح است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: همچنین خیرین نیک اندیش طی یک سال گذشته کمک کرده‌اند تا بتوانیم حدود ۲۷ پروژه آموزشی را در مناطق کم برخوردار به بهره برداری برسانیم؛ در این میان ۲۹۸ کلاس درس به سرانه استان افزوده شده است.

مهرانی اعتباری صرف شده برای این کلاس‌های درس را بیش از ۹۲ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کمبود فضاهای آموزشی در استان البرز مهاجرت پذیری است به گونه ای که رشد جمعیت دانش آموزی برای البرز زمینه ساز مشکلات فراوانی شده است.

وی تاکید کرد: روند ساخت مدارس خیری در این استان رضایت بخش است اما با توجه به رشد حدود ۴ درصد سالانه جمعیت دانش آموزان و تراکم بالا در البرز، نیاز به نگاه ویژه ملی در ساخت کلاس‌های درس دارد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرسه سرانه آموزشی البرز کرج خیرین مدرسه ساز دهه فجر کلاس درس فصل مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام قریشی در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰امام که در سالن امام خامنه ای مصلی ارومیه برگزار شد افزود: دراستان ما آنگونه که باید برای جلب مشارکت و حضور مردم و خیرین برای ساخت مسکن محرومین کار نشده لذا با تبلیغ و تشویق تلاش شود زمینه حضور و مشارکت مردم و خیرین در حوزه ساخت مسکن محرومین فراهم شود.

وی تصریح کرد: دور اندیشی و اسلام شناسی امام خمینی ره موحب تاسیس نهاد هایی همچون حساب ۱۰۰، بسیج، کمیته امداد در کشور بعد از انقلاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: زمینه تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ از ایات قرآنی بردلشت شده است چرا که در این کتاب آسمانی همواره به کمک به محرومان و مستضعفان تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: کمک به محرومین و مستضعفان یکی از شعار ها و اهداف انقلاب است وما باید به این شعار پایبند بوده و در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: لازمه ساخت مسکن محرومین و مشارکت مردم و خیرین، اطلاع رسانی و تبلیغ است و بنیاد مسکن باید در تشویق و جلب مشارکتهای مرد می تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: مردم و خیرین آذربایجان غربی تشنه کمک به محرومان و مستضعفان هستند و نمونه این مشارکت را در گلریزان و آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم بنابراین با اطلاع رسانی و تبلیغ در حوزه مسکن محرومین میتوان از این مشارکت ها استفاده کرد و به فرمان امام خمینی که ساخت مسکن ارزان برای محرومین است عمل کرد.

دیگر خبرها

  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۵هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • راه اندازی سامانه همیار معلم و اصلاح برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ای
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است