Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز عقد قرارداد‌های گواهی ظرفیت (بهمن ماه سال ۹۸) تا کنون، ۲۴۳ مشترک برای دریافت گواهی ظرفیت به شرکت بورس انرژی معرفی شدند و  ۲۵۳ معامله به حجم یک هزار و ۵۲۱ مگاوات انجام شده است.

ارزش کل معاملات انجام شده در تالار معاملات اوراق گواهی ظرفیت بورس انرژی تا کنون ۱۸ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با حداکثر قیمت معامله شده ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار ریال بر کیلو وات ساعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاکنون ۴ هزار و ۱۹۰ مگاوات درخواست از طرف شرکت مدیریت شبکه به سازمان بورس معرفی شده که ۲ هزار و ۶۶۹ مگاوات هنوز خریداری نشده است. در حال حاضر ۶۰۷ مگاوات گواهی ظرفیت قابل عرضه وجود دارد.

گواهی ظرفیت، سندی است قابل معامله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکای جدید و یا کاهش قدرت قراردادی مشترکان موجود صادر می‌شود. واحد گواهی ظرفیت کیلووات است که معرف تعهد تدارک یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به مدت نامحدود است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بورس انرژی صنعت برق گواهی ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • سوالات گواهینامه رانندگی خرید و فروش می شود؟
  • کاسبی با فروش سوالات گواهی نامه / ۵۰ هزار تومان بده قبول شو!
  • تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری
  • محدوده نوسان صندوقهای طلا مثبت و منفی ۱۰ درصد شد