Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:08:43 GMT

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۴۸۵۱

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در سال ۱۴۰۰

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همه ما کم یا زیاد تاحدی با زبان انگلیسی آشنایی داریم؛ از کار کردن با گوشی های موبایل با زبان اصلی گرفته تا جستجو در گوگل یا حتی خرید اینترنتی از یک وبسایت انگلیسی زبان! در واقع حتی اگر خودمان هم نخواهیم، پیشرفت تکنولوژی و سرعت بالای تغییرات در سبک زندگی یا حتی مهاجرت کردن، ناخودآگاه ما را به سمت و سوی استفاده از این زبان سوق می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر دیدید که همکارتان به فکر خرید کتاب زبان یا یادگیری آکادمیک زبان انگلیسی افتاده، یا دوستتان در به در به دنبال دانلود فیلم های زبان اصلی برای تسلط به ترجمه و مکالمه است؛ چندان جای تعجب ندارد. اگر بدانید در شرایط کنونی مسلط بودن به زبان انگلیسی می تواند چه درهای جدیدی را برای شما باز کند، مطمئنا خواندن ادامه این مطلب را از دست نمی دهید! چون ما قصد داریم به شما بگوییم که چگونه با یادگیری زبان انگلیسی در سال ۱۴۰۰، فرصت هایی را برای خودتان رقم بزنید که سکوی پرتاب شما به سمت آرزوهایتان باشد.

چرا باید زبان انگلیسی بیاموزیم!

یادگیری زبان انگلیسی یکی از سخت ترین و در عین حال شیرین ترین تجربیات همه ما بوده و هست. شاید در دوران دانش آموزشی و دانشجویی قدری از سر اجبار و بی میلی بوده باشد، ولی زمانی که برای اهداف و مقاصد شخصی مهم یادگیری زبان انگلیسی را انتخاب کردیم، کلاس زبان ثبت نام کردیم، کتاب زبان خریدیم، یا برای تهیه مجموعه های خودآموز زبان سراغ فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی فرآموز رفتیم، کاملا از سر علاقه و انگیز بود. این انگیزه و علاقه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

۱. زبان انگلیسی دومین زبان رایج جهان

زبان انگلیسی یکی از ۱۰ زبان برتر دنیا و دومین زبان رایج در کل جهان است. بطور میانگین از هر پنج نفر، حداقل یک نفر در جهان می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند یا آن را بفهمد.

۲. امکان ورود به بهترین مراکز آموزشی جهان

از طریق آموختن زبان انگلیسی امکان ادامه تحصیل شما در هزاران مدرسه و دانشگاه در سرتاسر دنیا فراهم می شود. اگر شما به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید، فرصت های زیادی برای شما به وجود می آید تا بتوانید به مراکز آموزشی دلخواهتان راه پیدا کنید.

۳. دسترسی سریع به دنیایی از سرگرمی ها

یادگیری زبان انگلیسی حتی در سطح مبتدی، برای هر فردی نیاز است. چون بهترین بازی ها، فیلم ها و سریال های جهان به زبان انگلیسی هستند یا دارای زیرنویس انگلیسی هستند، که فقط در صورت آشنایی به این زبان می توانید از آنها استفاده کنید.

۴. دسترسی آسان و بهتر به محتوای اینترنت

زبان انگلیسی زبان اینترنت به حساب می آید. آموختن این زبان مهم است، چرا که به کمک آن می توانید به دنیایی از محتواهای آموزشی و سرگرمی ناب و دست اول دسترسی پیدا کنید.

۵. دسترسی به بهترین مقالات علمی دست اول جهان

بهترین منابع و نشریات علمی و پژوهشی جهان، همگی به زبان انگلیسی هستند. شما با یادگیری زبان انگلیسی می توانید به راحتی از این منابع استفاده کنید و مسیر خود را برای رسیدن به اهداف و مقاصد تحصیلی هموارتر کنید.

مهمترین مزایای تسلط بر زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در هر سطحی، و در بهترین حالت تسلط بر آن مزایای فراوان و تاثیرات مثبتی در موفقیت شما در زندگی کاری، تحصیلی و حتی شخصی تان خواهد داشت. مهمترین و تاثیرگذارترینِ این مزایا عبارتند از:

۱. آگاهی بخشی فرهنگی و ایجاد روابط دوستانه

اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید در سفر به سایر کشورهای جهان، علاوه بر یادگیری زبان و فرهنگ آنها، فرهنگ و زبان کشور خود را نیز به بقیه معرفی کنید، که این کار در ایجاد روابط صمیمانه به شدت کمک کننده خواهد بود؛ مخصوصا اگر به تازگی به آن کشور مهاجرت کرده باشید.

۲. موفقیت در تجارت و تحصیل

یادگیری زبان چه با کتاب زبان و چه با کلاس زبان، می تواند منجر به موفقیت بیشتر شما در تحصیل یا ایجاد روابط تجاری با سایر کشورها شود. شما می توانید در بهترین مراکز معتبر جهان تحصیل، و در دوره ‌های تحصیلی مختلف شرکت کنید. مطالعه زبان انگلیسی می‌تواند دنیایی از فرصت‌ های شغلی و تجاری آینده را برای شما ایجاد کند.

۳. تأثیر یادگیری زبان روی کسب ‌و کار

یادگیری زبان در پیدا کردن شغل و ایجاد ارتباطات بهتر با شرکت های خارج از کشور، بسیار تاثیر گذار است. به ویژه کسب و کارهایی که بصورت دورکاری و پروژه ای قابل انجام هستند.

۴. افزایش اعتماد به ‌نفس و بهبود زندگی

یادگیری زبان باعث افزایش اعتماد به ‌نفس شما می‌شود. به طور کلی یادگیری یک مهارت جدید، آن هم مهارتی که معمولا افراد کمی می توانند آن را به سرانجام برسانند و بطور کامل بر آن مسلط شوند، مطمئنا باعث ایجاد حس افتخار درونی و اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

۵. خلاقیت و سرگرمی

یادگیری یک زبان جدید باعث می شود، مغز شما انعطاف ‌پذیرتر شود، که همین انعطاف پذیری منجر به افزایش خلاقیت در حل مسئله و نحوه تعامل شما با دنیای اطرافتان خواهد شد.

دلایل اهمیت تسلط بر زبان انگلیسی در سال ۱۴۰۰

با توجه به تغییر و تحولاتی که طی چند سال اخیر در شرایط تحصیلی و کاری بوجود آمده، بسیار از افراد تمایل دارند مهاجرت کنند و برای ادامه زندگی با هدف رشد و پیشرفت تحصیلی یا ارتقاء کاری و کسب فرصت های جدید تجاری، به کشورهای دیگر بروند. برای رسیدن به این اهداف، اولین و مهم ترین گام، یادگیری زبان انگلیسی و تسلط بر آن است. تسلط به زبان انگلیسی باعث بهبود مهارت های ارتباطی و افزایش شانس شما در آشنایی و برقراری ارتباط با کارفرمایان خارجی و موفقیت در مصاحبه های تحصیلی و شغلی می شود. یادگیری زبان در شروع شاید مشکل بنظر برسد، ولی وقتی انگیزه و هدفی به این مهمی داشته باشید، مسیر برای شما جذاب و آسان خواهد شد.

البته آموزش زبان انگلیسی بدون داشتن یک منبع مفید آموزشی، تاثیر چشمگیری نخواهد داشت. برای انتخاب و تهیه کتاب زبان، منابع مختلفی وجود دارد، از جمله فروشگاه اینترنتی فرآموز (https://faramoz.com) یک فروشگاه اینترنتی معتبر برای خرید کتاب زبان، cdهای آموزشی زبان و بهترین منابع آموزشی زبان انگلیسی دنیاست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5301821

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون زبان انگلیسی آموزش زبان خارجی کسب و کار شرکت هواوی کسب و کار هواوی موبایل دستبند هوشمند صنعت خودروسازی گروه خودروسازی سایپا لیزر اپلیکیشن ساعت هوشمند گروه صنعتی ایران خودرو پیش فروش خودرو اسنپ قرعه کشی خودرو یادگیری زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی کتاب زبان برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: سفر یک روزه سیدابراهیم رئیسی در شرایطی انجام شد که افتتاح ابرپروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر بود؛ ابرپروژه‌ای که بیش‌از هر چیز نشان‌دهنده گام‌های موفق در پیشبرد راهبردهای مدنظر در عرصه دیپلماسی اقتصادی با بهره‌گیری از توانمندی‌های حوزه فنی – مهندسی کشور است.

رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر به سریلانکا، علاوه‌بر بهره‌برداری از ابرپروژه «اومااویا»، رایزنی‌های دوجانبه‌ای هم با رانیل ویکرمسینگه، همتای سریلانکایی خود داشت. برگزاری نشست هیات‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، امضای اسناد همکاری و برگزاری نشست‌مطبوعاتی روسای‌جمهور دو کشور، از دیگر برنامه‌های رئیسی در کلمبو بود.

مناسبات اقتصادی ایران و سریلانکا

قطار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم درحالی به ایستگاه سریلانکا رسید که این کشور از نظر جایگاه ژئوپلتیک، از موقعیت ویژه‌ای در شبه قاره هند برخوردار است و همواره مورد توجه دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار داشته‌است. این درحالی است که مناسبات تهران – کلمبو طی سال‌های گذشته همواره در مسیر پیشرفت بوده‌است و سریلانکا از مشتریان انرژی و خدمات فنی – مهندسی ایران به‌حساب می‌آید.

اگرچه طی دهه‌های گذشته ایران و سریلانکا در حوزه مبادله نفت و چای تعاملات قابل‌توجهی داشته‌اند، اما وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متنوع در دوطرف، شرایط مناسبی را برای گسترش روزافزون همکاری‌های سیاسی – اقتصادی فراهم کرده‌است.

اهمیت «کلمبو» در تجارت دریایی

یک کارشناس مسائل شبه قاره هند در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، با اشاره به اهمیت سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا اظهارکرد: سریلانکا ازجمله کشورهای مهم در حوزه جنوب‌ آسیا محسوب می‌شود که گسترش همکاری‌ها با این کشور از جنبه‌های مختلف می‌تواند مزیت‌های قابل‌توجهی برای ایران به همراه داشته باشد.

امین رضایی‌نژاد افزود: شهر بندری «کلمبو» به‌عنوان پایتخت سریلانکا از اهمیت ویژه‌ای در حوزه تجارت دریایی برخوردار است و توجه بسیاری از کشورهای را به خود جلب کرده‌است. کلمبو در واقع نقطه عطفی در مراودات جاری در اقیانوس هند و عبور و مرور کشتی‌ها به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کشتی‌های عبوری از این منطقه معمولا توقفی هم در بندر کلمبو دارند، گفت: این بندر از نظر راهبردی دارای اهمیت ویژه‌ای است و می‌توان آن را جزو بنادر مهم جهان به‌شمار آورد که برای کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد.

مزیت‌های راهبردی سریلانکا

این کارشناس مسائل شبه قاره هند با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات ایران و سریلانکا عنوان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد یک جنگ کمتر رسانه‌ای شده میان ابرقدرت‌های جهان برای حضور پررنگ‌تر در سریلانکا بوده‌ایم و آنها کوشیده‌اند با افزایش مناسبات با این کشور از مزیت‌های راهبردی این موضوع استفاده کنند.

رضایی‌نژاد با اشاره به حضور پررنگ چینی‌ها در سریلانکا طی سال‌های اخیر اظهارکرد: چینی‌ها طی سال‌های اخیر اقدام‌های گسترده‌ای به‌منظور توسعه بندر «هامبانتوتا» در قسمت جنوبی سریلانکا و در نزدیکی مسیر کشتیرانی بین‌المللی انجام داده‌اند؛ اقدامی که نقش ویژه‌ای در کنترل تجارت دریایی ازسوی چینی‌ها دارد.

وی با اشاره به راهبرد ایران برای نقش‌آفرینی موثرتر در معادلات نظام بین‌الملل، عنوان کرد: گسترش فعالیت‌ها و ظرفیت‌ها در عرصه تجارت و حمل‌ونقل دریایی، یکی از مهم‌ترین ابزارها در مسیر نیل به راهبرد محوری افزایش تاثیرگذاری بر مناسبات بین‌المللی است؛ راهبردی که بیش از پیش اهمیت گسترش روابط با سریلانکا را نمایان می‌کند.

رضایی‌نژاد همچنین تاکید کرد: ازسوی دیگر اگر می‌خواهیم نقش‌آفرینی موثرتری در حوزه شبه‌قاره هند داشته باشیم، ناگزیر به توسعه مناسبات با سریلانکا هستیم.

فرصتی برای ارتقای جایگاه دیپلماسی عمومی ایران

این کارشناس مسائل شبه قاره هند با اشاره به برخورداری سریلانکا از جمعیت مسلمان (حدود ۱۰ درصد)، عنوان کرد: با توجه به اینکه جمعیت مسلمانان سریلانکا طی سال‌های اخیر ازسوی جریان‌های بودایی افراطی مورد ستم بوده‌اند، توسعه مناسبات تهران – کلمبو سبب ارتقای جایگاه دیپلماسی عمومی ایران در جهان اسلام خواهد شد.

رضایی‌نژاد با اشاره به نقش محوری جمهوری‌اسلامی در تحولات جهان اسلام ادامه داد: نکته اینجاست که رقبای ایران در حوزه جهان اسلام، مانند مصر، ترکیه، قطر، عربستان و پاکستان توجه ویژه‌ای به مسلمانان سریلانکا ندارند و جایگاهی برای این کشور در پازل سیاسی خود قائل نیستند.

وی افزود: با توجه به چنین رویکردی، گسترش روزافزون مناسبات ایران و سریلانکا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باید با جدیت ویژه‌ای ازسوی دستگاه سیاست‌خارجی کشور پیگیری شود.

اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی

این کارشناس مسائل شبه قاره هند درباره اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سریلانکا تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریمی ایران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی به‌منظور گسترش مناسبات دراین حوزه، می‌تواند گام مهمی در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها به‌حساب آید.

رضایی‌نژاد با اشاره به ضرورت توسعه صادرات محصولات ایرانی به سریلانکا، اضافه کرد: اگرچه سریلانکا جزیره‌ای کوچک به‌حساب می‌آید، اما می‌تواند به‌عنوان یک مقصد صادراتی مهم برای ایران باشد. رقابت قدرت‌های جهانی به‌منظور ایفای نقش بیشتر در سریلانکا نشان‌دهنده ظرفیت‌های اقتصادی و اهمیت موقعیت ژئوپلتیک این کشور است.

کد خبر 847066 برچسب‌ها ایران و سریلانکا سیاست‌ خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • فیل فودن: بلینگام هدیه ای از جانب خدا دارد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟