Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون مصوب پارلمان برای جهش تولید مسکن تورم زا نیست، گفت: زمانی تورم در کشور ایجاد می شود که دولت برای جبران کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض کند. - اخبار سیاسی -

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال با توجه به قانون مصوب قوه مقننه، گفت: قطعا هر سرمایه گذاری که در بخش تولید انجام گیرد آثار تورمی تخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسکن یکی از پیشران ها و موتورهای محرک اقتصاد کشور است، ادامه داد: ساخت مسکن می تواند چند صنعت را با خود درگیر کند و گردش مالی بین این بخش ها علاوه براینکه تورم زا نیست بلکه باعث ایجاد اشتغال و توسعه کشور می شود.

نماینده اردبیل در مجلس با تاکید براینکه طبق قانون اساسی هر شهروندی حق داشتن یک سرپناه است که حاکمیت باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد، عنوان کرد: اگر مجلس و دولت بتوانند سرمایه های سرگردان را که هر از چندگاهی به سمت بازارهای غیر مولد می رود را به سمت ساخت مسکن سوق دهند شاهد تورم زایی مصوبه مجلس با عنوان جهش تولید مسکن نخواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: زمانی در کشور تورم ایجاد می شود که بانک ها منابع خود را به از طریق سفته بازی و کاغذ بازی بالا ببرند یا اینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود از بانک مرکزی استقراض کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن اظهار خرسندی از همزمانی جشن ۳۴ سالگی شرکت با آغاز مدیریت وی، هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردم دانست و گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری‌ای مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با نگاه به ظرفیت و توان مجموعه اشاره کرد و گفت: این پروژه با سبدی تحت سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

جعفری گفت: همگی باید تلاش کنیم تا برند ثمسکن به برترین برند کشور در حوزه تخصصی خود مبدل شود و بتواند علاوه بر بازار داخلی در خارج از کشور نیز به خوشنامی فعالیت کند. چه بسا این امکان با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و سرمایه‌گذاری شرکت وجود دارد.

وی افزود: هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک معظّم مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران