Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@13:32:23 GMT

«آپارات» محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۵۱۲۹

پلتفرم آپارات به دلیل نقض حقوق مادی محصولات متعلق به این سازمان، به صورت قطعی در دادگاه محکوم شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 بر این اساس شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در ۱۶ شهریورماه، رأی اولیه شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری را که در ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صادر شده بود، تأیید کرد.

مطابق با اعلام روابط عمومی سازمان صداوسیما، اتهام اولیه محمدجواد شکوری‌مقدم مدیر آپارات، نشر و پخش آثار متعلق به رسانه ملی در فضای مجازی بوده که در دادگاه تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن منتشرشده از سوی روابط عمومی سازمان صداوسیما به این شرح است:

«محکومیت قطعی وب سایت آپارات برای نخستین بار در مراجع عالی قضایی

احتراما، عطف به شکایت مطروحه سازمان علیه محمدجواد شکوری مقدم مدیر وب‌سایت اینترنتی «آپارات» به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان در فضای مجازی به استحضار می‌رساند: پس از ثبت شکواییه در مرحله دادسرا، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو جهت رسیدگی ارسال گردید که حسب پیگیری‌های متعدد و جلسات حضوری با مقامات قضایی مربوطه و ارایه مدارک و مستندات متقن قاضی محترم رسیدگی‌کننده به پرونده در آخرین جلسه رسیدگی مورخ ۱۴۰۰/۲/۶ با تغییر عنوان مجرمانه و اخذ آخرین دفاعیات از متهم، ختم جلسه رسیدگی را اعلام و متهم را مجرم شناخته و مشارالیه را به پرداخت جزای نقدی محکوم نمود.

علی‌رغم اینکه متهم پرونده از حمایت گسترده بخش‌های مختلف برخوردار بوده و مکاتبات عدیده در حمایت از ایشان انجام داده بودند، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته و دفاعیات محکم و مستدل اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل موفق به محکومیت وب‌سایت آپارات در مراجع قضایی گردید که اگر خلاف این صورت می‌گرفت، ضمن ضایع نمودن حقوق سازمان و بیت‌المال، رویه‌ای ایجاد می‌گردید که علاوه بر وب‌سایت آپارات که بخش عمده‌ای از درآمد آن از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان می‌باشد، سایت‌های مشابه نیز که مدام در حال الگوبرداری از وب‌سایت آپارات هستند، به بهانه کاربرمحور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان بپردازند که این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران‌ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان دربرداشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملی می‌گردید.

با اعتراض مشتکی عنه به رای بدوی، پرونده به شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع گردید که خوشبختانه با تنظیم لایحه دفاعیه مناسب و پیگیری‌های مجدانه اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل، دادگاه محترم تجدیدنظر دادنامه بدوی را مطابق با ادله موجود و کیفرخواست صادره دانسته و رای بدوی را مورخ ۱۴۰۰/۶/۱۶ تایید نمود.

صدور این رای علاوه بر ایجاد رویه قضایی مناسب در کشور، از جهات ذیل ارزشمند و حایز اهمیت است:

اولا بر مسئولیت سایت منتشرکننده آثار در فضای مجازی (کاربرمحور) و لزوم پرداخت کلیه ضرر و زیان وارده به سازمان توسط ایشان تاکید دارد.

ثانیا صدور این قبیل از آرا علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و بهبود عملکرد آنها می‌گردد.»

برچسب ها: مراجع قضایی ، دادگاه ، آپارات ، صداوسیما

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مراجع قضایی دادگاه آپارات صداوسیما فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضائی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رأی کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رأی صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمز ارز به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رأی دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

کد خبر 6078464

دیگر خبرها

  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۲۸‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۲۷ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲۶‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • دادگاه منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • حمله ارتش اشغالگر به مدرسه متعلق به سازمان ملل