Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری امروز در در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز زمانی قطب دوم صنعت کشور بود، اظهار داشت: اکنون با وجود تنزل رتبه اما همچنان جزو برترین‌ها هستیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار واحد صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی در اقتصاد کشور نقش فراملی دارد چراکه تا ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان بوده که نشان دهنده اهمیت تولید و صنعت در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در دوران جنگ اقتصادی و تحریم، ارزآوری برای ما مهم است، گفت: به یک سازمان صمت متناسب با این اقتصاد نیاز داریم؛ در سه سال اخیر کل اقتصاد و صنعت کشور با عواقب جنگ اقتصادی دچار روزمرگی شد اما تولید و اشتغال تعطیل نشد.

جهانگیری نرخ بیکاری سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ بهتر دانست و ابراز داشت: نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی ۷.۳ درصد است که با فعال شدن یکصد واحد راکد و همچنین واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کردند و امروز با تمام ظرفیت یا چند شیفته به کار بازگشته‌اند، نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی کشور را دارد

غلامعلی راستی، هم در پایان این نشست، با اشاره به اینکه وزارت صمت متشکل از ۵ وزارتخانه سابق است، افزود: در این حوزه باید اولویت‌های ویژه را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حوزه صنایع، معادن و بازرگانی کشور با سرعت بیشتری رشد و توسعه یافته و دچار چالش نشود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تنظیم‌ بازار را مهم‌ترین اولویت در این سازمان کل عنوان کرد و افزود: نظارت بر بازار، توسعه صادرات استان و افزایش چشمگیر صادرات نسبت به سال‌های قبل، رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای صنعتی و معدنی راکد و نیمه راکد مورد تاکید وزیر صمت است.

وی با بیان اینکه این استان رتبه اول ذخایر معدنی را با ۸.۲ میلیارد تن ذخایر داراست، اضافه کرد: ۷۰۰ واحد معدنی در استان داریم که پروژه نفلین سینیت از مهمترین آنهاست که قراردادش نهایی شده و با ذخیره ۵.۲ میلیارد تنی می تواند صنایع پایین دستی را هم فعال کند.

در پایان این نشست، حکم سرپرستی غلامعلی راستی با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت اهدا شد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۲

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صادرات جهانگیری اقتصاد معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی علی جهانگیری ذخایر معدنی مس سونگون صنایع نفلین سینیت صنایع پایین دستی تنظیم بازار نرخ بیکاری آذربایجان شرقی صادرات غیرنفتی اقتصاد کشور آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز در جمع خبرنگاران درباره روند تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از 200 واحد تولیدی نیز برای این محصولات داریم که به عنوان بدون کارخانه می‌توانند این مکمل‌ها را تولید کنند.

وی افزود: در سال 1397 میزان 118 میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید این محصولات تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

برادران گفت: الان عمده نیاز داخلی با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و ظرفیت‌هایی نیز برای صادرات داریم و در سال 1402 نسبت به سال 1401 توانستیم 25 درصد افزایش صادرات مکمل‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور