Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:32:27 GMT

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاهای فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۷۸۰

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاهای فارس

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۸ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۱ هزار و ۲۲۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۵ هزار و ۴۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از بهبودی ۳۷۴ هزار و ۳۶۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز سه هزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته، ۷۵۲ بیمار دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا مراجعه کردند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۴۱۶ نفر عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۰۲ دوز نوبت اول و ۶۸۱ هزار و ۱۸۷ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس را دو میلیون و ۵۶ هزار و ۹۸۹ دوز عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در روستاهای استان فارس خبر داد و گفت: در روستاهای فارس، بدون هیچ گونه محدودیت‌های سنی افراد بالای ۱۸ سال در برابر کروناویروس واکسینه می‌شوند.

او با بیان اینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبر تزریق واکسن فایزر و مدرنا با قیمت‌های گزاف انتشار یافته، توضیح داد: برای برخی از واکسن‌های کرونا نیاز است از زمان تولید تا زمان مصرف زنحیره سرما به عبارتی دمای منفی ۷۰ درجه رعایت شود، بنابراین احتمال دارد که زنجیره سرما رعایت نشود و یا تقلبی باشد، به همین دلیل ورود واکسن‌ها باید در چارچوب وزارت بهداشت باشد و ضرورت دارد شهروندان در این گونه مسائل حیاتی دقت بیشتری داشته باشند.

دکتر همتی تاکید کرد: واکسیناسیون به تنهایی ایمنی لازم برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس را ایجاد نمی‌کند و ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا در نوبت‌های واکسیناسیون قرار دارند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیر ضروری را برای کنترل و غلبه بر کروناویروس جدی بگیرند.

کد خبر 5302140

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه واکسیناسیون کرونا تعاونی خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227901 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد