Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:53:59 GMT

صنعت فولاد خراسان رضوی ۲.۳ میلیارد دلار ارزآوری داشت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۹۴۵

صنعت فولاد خراسان رضوی ۲.۳ میلیارد دلار ارزآوری داشت

جواد خزائی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت، کل تولیدات خام معدنی خراسان رضوی از سنگ آهن با محاسبه دلار آزاد به قیمت هر دلار ۲۵۰ هزار ریال، رقمی حدود ۴۷۲ میلیون دلار بوده که این ارزش افزوده تولیدات معدنی در تبدیل به کنسانتره، ۷۸۰ میلیون دلار شده و با تبدیل کنسانتره به گندله آهن نیز یک میلیارد دلار ارزش افزوده دیگر در این بخش ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مجموع کل رقم ارزش افزوده از محل تولید و فرآوری سنگ آهن در خراسان رضوی به میزان ۲.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی در بخش سنگ آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد به دنبال رسیدن به هدف تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان و تبدیل این منطقه به قطب سوم فولادسازی کشور است، برای رسیدن به اهداف مزبور ۱۱ واحد تولید کنسانتره با ظرفیت اسمی تولید ۲۲.۲ میلیون تن در سال، پنج واحد تولید گندله سازی با مجموع ظرفیت تولید ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تن گندله، ۱۰ واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی ۹.۴ میلیون تن در سال، ۹ واحد تولید شمش فولاد با ظرفیت اسمی ۷.۷۲ میلیون تن در سال و ۶ واحد تولید نورد با ظرفیت اسمی ۳.۷ میلیون تن در سال در خراسان رضوی اجرا شده است. ۳۴ واحد صنعتی در زمینه تولید شمش فولاد و سایر طرحهای فولادی با اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۲۶۲ نفر در خراسان رضوی فعالیت دارد.

تولید ونتیلاتور در خراسان رضوی به صادرات رسید

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران گفت: تنها تولیدکننده ونتیلاتور در داخل استان، به عنوان یکی از اقلام اصلی و مهم تنفسی برای بیماران کرونایی، شرکت احیادرمان پیشرفته است که نه تنها نیاز داخلی کشور را تامین می کند بلکه امکان صادرات محصولات آن نیز فراهم شده است.

ابراهیم ناصری افزود: هم‌اکنون شرکت احیادرمان پیشرفته به عنوان تولیدکننده ونتیلاتور استان تمامی نیاز بیمارستان های استان را تامین کرده است به طوری که در پنج ماه نخست امسال ۳۸۳ دستگاه ونتیلاتور در این واحد صنعتی تولید شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون فرصت مناسبی نیز برای صادرات این محصول (ونتیلاتور) به کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان فراهم شده است که حکایت از کیفیت بالای ونتیلاتورهای تولیدی توسط فعالان جبهه تولید در استان خراسان رضوی دارد.

برچسب‌ها مشهد فولاد رونق تولید ارزش افزوده تولید داخلی ونتیلاتور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد فولاد رونق تولید مشهد فولاد رونق تولید ارزش افزوده تولید داخلی ونتیلاتور میلیون تن در سال خراسان رضوی ظرفیت اسمی ارزش افزوده واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403

 هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: بهار تولید و رکوردشکنی برای فولاد هرمزگان در فروردین ماه امسال شکوفا شد و توانستیم علاوه بر ثبت رکوردهای ماهیانه در تولید تختال و آهن اسفنجی، چندین رکورد متنوع تولیدی روزانه را نیز در واحدهای تولیدی به ثبت برسانیم. 

عطاءالله معروفخانی در خصوص ثبت رکوردهای جدید در شرکت فولاد هرمزگان افزود: فولاد هرمزگان در فروردین ماه موفق شد هم در واحد احیا مستقیم و هم در واحد فولادسازی رکوردهای جدید ماهیانه به ثبت برساند و عزم خود را برای دستیابی به اهداف و استراتژی‌های کلان به ویژه جهش تولید جزم کند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع رکوردشکنی و عبور از حد نصاب‌های قبلی برای کارکنان فولاد هرمزگان به یک عادت تبدیل شده و هرگاه محدودیت‌های انرژی برداشته شوند، رکوردشکنی برای ما دور از دسترس نخواهد بود.

رکورد تختال فولادی و ذوب ریخته گری در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: واحد فولادسازی در فروردین ماه با تولید ۱۶۱ هزار و ۱۰۹ تن تختال فولادی، برای نخستین بار از تولید ۱۶۰ هزار تن گذر کرد و این میزان تولید برای خط تولیدی که ظرفیت اسمی آن ۱۲۵ هزار تن در ماه است، یک عدد شگفت‌انگیز محسوب می‌شود؛ رکورد قبلی این واحد ۱۵۸ هزار و ۱۷۰ تن رقم خورده بود و شاهد رشد حدود سه هزار تنی رکورد بودیم.

معروفخانی یادآور شد: همچنین در فروردین ماه امسال رکوردهای تعداد ذوب تخلیه شده به میزان یک هزار و ۳۸۹ تن و تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان یک هزار و ۳۷۷ تن به ثبت رسید که بالاتر از ظرفیت اسمی بوده است. 

وی در خصوص علت ثبت این رکوردها نیز خاطرنشان کرد: در فولاد هرمزگان استفاده از دانش، تجربیات گذشته و دانش روز صنعت فولاد همواره مورد تاکید و در دستورکار بوده و استراتژی‌هایی هم که برای شرکت در این زمینه تعریف کرده‌ایم، موید همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: برگزاری سه دوره کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و استفاده از تجربیات ارزنده این کنفرانس، بهبود مستمر فرایندهای تولیدی، افزایش کیفیت مواد اولیه و افزایش سرعت ریخته‌گری در راستای تولید حداکثری و بهینه به همراه کاهش مصرف انرژی از جمله دلایل رکوردشکنی به شمار می‌رود.

معروفخانی ادامه داد: ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان ۱۲۵ هزار تن است و زمانی که از این میزان بالاتر تولید کنیم، این امر نشان می‌دهد کارکنان فولاد هرمزگان از هر نظر به تکنولوژی تولید فولاد مسلط شده‌اند و تولید بالاتر از ظرفیت علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، کسب درآمد و سودآوری بیشتر را برای شرکت به همراه خواهد داشت.

رکوردشکنی واحد احیا مستقیم در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه به رکوردشکنی‌های واحد احیا مستقیم اشاره کرد و گفت: واحد احیا مستقیم از ابتدای سال‌جاری تولید را طوفانی آغاز کرد و چهار رکورد روزانه را در روزهای ۱۳، ۱۸، ۱۹ و ۲۲ فروردین ماه به ثبت رساند.

وی ادامه داد: این رکوردها پس از آن به دست آمد که واحد احیا مستقیم توانست سنگین‌ترین و طولانی‌ترین شات‌دان و تعمیرات سالیانه را در زمستان امسال با موفقیت پشت سر بگذارد؛ به عبارتی از محدودیت تامین گاز در زمستان بهترین فرصت را برای تعمیرات سالیانه ساختیم و با تعویض نسوز مدول A واحد احیا مستقیم و انجام تعمیرات اساسی در مدول B، فرصت را برای جهش تولید در این ۲ واحد فراهم ساختیم.

معروفخانی اضافه کرد: با انجام تعمیرات منظم و موفقیت‌آمیز، هر ۲ واحد برای افزایش تولید آماده شدند و توقفات اضطراری آن‌ها ناشی از مشکلات قطعات و تعمیرات کاهش یافت و به حداقل رسید؛ با کاهش شدید توقفات و افزایش زمان تولید، در ادامه شاهد آن بودیم که این واحد پی در پی رکوردشکنی کرد و سرانجام به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن در فروردین ماه، یک رکورد خارق‌العاده را به ثبت رساند.

وی گفت: این میزان تولید در حالی رقم خورد که میزان ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم کمی بیش از ۱۳۷ هزار تن در ماه است، این یعنی واحد احیا توانست ۲۵ درصد از ظرفیت اسمی خود محصول تولید کند که دستیابی به این ظرفیت اسمی میان واحدهای احیا مستقیم در صنعت فولاد کشور تقریبا بی‌نظیر است.

تولید بهینه و اقتصادی رویکرد فولاد هرمزگان در سالجاری

معروفخانی در ادامه به رویکرد این شرکت در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: فولاد هرمزگان در سال جاری رویکرد تولید بهینه‌، اقتصادی و دارای ارزش افزوده را همراه با نیم‌نگاهی به رکوردشکنی و افزایش تولید دنبال می‌کند که در فروردین ماه محقق شد. همچنین به دنبال تداوم اجرای پروژه‌ها به ویژه تسریع آن‌ها هستیم تا جهش تولید واقعی را در فولاد هرمزگان محقق کنیم.

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی