Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:03:04 GMT

متناسب سازی حقوق ها باید با پایداری منابع دنبال شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۸۳۹۱

متناسب سازی حقوق ها باید با پایداری منابع دنبال شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی سالاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه راه نجات نظام بیمه‌ای و بهداشت و درمان کشور در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع است، افزود: به سمت الکترونیکی شدن رفتیم اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. دائمی کردن متناسب سازی حقوق‌ها با پایداری منابع نیز بسیار مهم است که باید دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع اهمیت سازمان را نشان می‌دهد و تفاوت اساسی با دیگر سازمان‌ها در این است که درآمد هزینه‌ای است و دستش در جیب دولت نیست و ذره ذره پولی که سر ماه خرج می‌کنیم و معادل یک سوم بودجه کشور است را باید از ۱۴ میلیون نفر در قالب حق بیمه وصول کنیم.

سالاری با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان صاحب اینجا هستند و ما بیشتر امانتداریم که درست و عادلانه و در چارچوب قانون هزینه کنیم گفت: اینکه هر کسی فرصتی پیدا کند این کارهای مهم را عهده دار شود عنایت خداست و باید قدر لحظه به لحظه کار در اینجا را بداند. از روز اول که آمدم برای ۲۴ ماه برنامه ریزی کردم و بریم مهم بود به اقشار عزیزی خدمت کنم که کار کردن برایشان لذت بخش است.

برخی دستگاه‌ها برای اجرای نسخه الکترونیک همراهی نکردند

سالاری با بیان اینکه امروز دریافتی بازنشستگان دو و نیم برابر شده است و اگر تلاش همکاران و همت جمعی نبود نمی‌توانستیم این کار مهم را انجام دهیم گفت: اتفاقی که باید می‌افتاد در حوزه نسخه الکترونیک محقق شد. سربسته بگویم برخی دستگاه‌ها همراهی نکردند اما ما پیش رفتیم و معتقدم بزرگترین اقدام تحولی دیجیتال بوده است. طرح ۳۰۷۰ شعب را خلوت کرد. اقدامات خوب دیگری در تنقیح قوانین افتاد. با تادیه بدهی صورت گرفته دولت، تا سه سال آینده برای تأمین منابع و نقدینگی مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: این سازمان از نظر ارتباط با رفاه و معیشت مردم، رقیب ندارد. امید است تیم جدید بتوانند کارهای بزرگ‌تری انجام دهند. هرجا رفتم دنده عقب نگرفتم و سعی کردم رو به جلو حرکت کنم. معمولاً خواهش می‌کنم هرکسی می‌تواند کمک کند که همین اتفاق هم افتاد و همه در مجلس و دولت به ما کمک می‌کردند و همه این سازمان را متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی می‌دانستند.

پوزش می‌خواهم

وی گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی که ۲۴ ماه در اینجا به مردم خدمت کردم به عنوان پژوهشگر در محل کار سابقم حاضر می‌شوم و بدون هیچ انتظاری آمادگی دارم شب و روز، گاه و بیگاه مشورت بدهم و اگر لازم بود همفکری کنم. اگر قصوری بوده از جامعه کارفرمایان، کارگران و بازنشستگان عذرخواهی می‌کنم.

انتظار تحول مدیریتی بنیادین داریم

حجت عبدالملکی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه اینجا وزارت مردم است زیرا بیشترین سطح تماس را با حوزه‌های معیشتی و رفاهی مردم دارد گفت: بیش از ۵۰ درصد اتفاقات در این راستا در تأمین اجتماعی می‌افتد. به تأمین اجتماعی عرق دارم زیرا اولین ورود پدرم به دولت از همین سازمان بود و اینجا را خانه خودمان می‌دانیم.

وی تاکید کرد: مجموعه صندوق‌های بازنشستگی حق الناس هستند و باید با این نگاه مدیریت کنیم. ما امانتدار مردم هستیم. با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز رضایتمندی مردم در سطح بالایی حاصل نشده است. انتظار داریم حرکت با قدرت به سمت ارتقای دیجیتالی و کارآمد سازی اقتصادی محقق شود. شستا باید پرقدرت‌تر از قبل اداره شود.

عبدالملکی با بیان اینکه قائل به سلسله مراتب هستیم اظهار کرد: شستا زیرمجموعه تأمین اجتماعی است و این سنتی که شاید خیلی سال برقرار و شاید ۱۵ سال است که اینگونه و شستا با وزیر کار می‌کند که سنت غلطی است و اگر وزیر کاری داشته باشد از مسیر مدیرعامل تأمین اجتماعی باید پیگیری کند. نه فقط تأمین اجتماعی بلکه در مجموعه‌های دیگر هم باید اینگونه باشد.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه ثروت زیادی در صندوق‌ها نهفته است و انتظار داریم با روش‌های مدیریتی کارامد و نوین به رشد آنها کمک کنیم گفت: اینها امانت هستند. در این مدت کوتاه دیده‌ام که خدماتی از سوی این شرکت‌ها به ستاد وزارتخانه می‌شود که این کار ممنوع است. اینکه امکاناتی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه برای سازمان مرکزی وزارتخانه هزینه شود، ممنوع است.

وی ادامه داد: انتظار تحول مدیریتی بنیادین در این شرکت‌ها را از آقای موسوی داریم و همچنین باید انتصابات در چارچوب و الگوهای تعریف شده به درستی انجام شود. باید پنج معیار اصلی را مورد توجه قرار دهیم. نخست انقلابی بودن است. دومین شاخص ناکارآمدی است؛ نباید از افراد ناکارآمد استفاده کنیم. سوم دست پاک بودن است. شاخص چهارم فسادستیزی است. شاخص پنجم هم مردمی بودن است.

حجم فساد باید سه ماه دیگر کمتر شده باشد

عبدالملکی با بیان اینکه فسادستیزی یعنی بستن روزنه‌های فساد و مقررات‌زدایی را در اولین جلسه در وزارتخانه از مدیران خواستم گفت: ارزیابی می‌کنیم و حجم فساد باید سه ماه دیگر کمتر شده باشد. باید به تفویض اختیار و تمرکززدایی توجه کنیم.

وزیر رفاه در ادامه میرهاشم موسوی، مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی را نیز معرفی کرد و گفت: معتقدم این انتصاب، یک انتصاب بسیار کم نظیر و نادر است که در این وزارتخانه اتفاق می‌افتد. موسوی از ۱۲ سال قبل و از آن زمان که وزارت رفاه ادغام نشده بود پست‌های مدیریتی داشت در واحدهای ستادی مدیرکل بود و در صندوق عشایری حضور داشت و بعد از ادغام وزارتخانه نیز پست‌های مدیریتی داشت و از همین خانواده و جریان است و هر کجا بوده رفاه در دستور کار و برنامه‌هایش بوده و یکی از دو سه دانشمند برتر در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی است و این برای ما مهم است.

وی افزود: موسوی فردی است که اندیشه و نظریه دارد و برای ما مهم است که این اندیشه مبتنی بر تفکر اصیل اسلامی و انقلابی است. او یک جوان دانای انقلابی و از مصادیق بارز این تغییر رهبری است. موسوی از امروز کارش را شروع می‌کند. تا فرایند صدور حکم مدیرعامل قطعی صادر شود. با اعضای هیئت امنا صحبت کردیم و تأیید کردند و در اولین جلسه هیئت امنا حکمشان امضا می‌شود. خواهیم دید که منشأ تحولات بزرگی خواهد بود.

کد خبر 5302146

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی سالاری سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا پلیس راهور پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران خانواده واکسن کرونا مترو شهر تهران گردشگری اربعین 1400 تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان بخوانند/ متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که بایستی از ابتدای امسال اجرایی شود.

ایلنا در گزارشی نوشت: بازنشستگان کشوری و لشگری ضمن ابراز نگرانی از چندوچون اجرای متناسب‌سازی، خواستار اجرایی شدن آن از اردیبهشت شدند؛ آن‌ها می‌گویند تکلیف قانون، اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است.

با این حال، فعالان صنفی بازنشستگان می‌گویند: پیگیری‌ها نشان می‌دهد پیش‌نویس آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی در مرحله نهایی است. پس از نهایی شدن این آیین‌نامه، بایستی برای اجرا ابلاغ شود؛ در مرحله‌ی بعد، احکام حقوقی جدید بازنشستگان صادر خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897633

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بازنشستگان بخوانند/ متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟