Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد:از آغاز عقد قراردادهای گواهی ظرفیت (بهمن ماه سال ۹۸) تا کنون ۲۵۳ معامله به حجم هزار و ۵۲۱ مگاوات انجام شده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، این شرکت اعلام کرد: از آغاز عقد قراردادهای گواهی ظرفیت (بهمن ماه سال ۹۸) تا کنون، ۲۴۳ مشترک برای دریافت این گواهی به شرکت بورس انرژی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش کل معاملات انجام شده در تالار معاملات اوراق گواهی ظرفیت بورس انرژی تاکنون ۱۸ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با حداکثر قیمت معامله شده ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار ریال بر کیلو وات ساعت بوده است.

تاکنون ۴هزار و۱۹۰ مگاوات درخواست از طرف شرکت مدیریت شبکه به سازمان بورس معرفی شده که ۲هزار و ۶۶۹ مگاوات هنوز خریداری نشده است.

در حال حاضر ۶۰۷ مگاوات گواهی ظرفیت قابل عرضه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گواهی ظرفیت سندی است قابل معامله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکای جدید و یا کاهش قدرت قراردادی مشترکان موجود صادر می شود. واحد گواهی ظرفیت کیلو وات است که معرف تعهد تدارک یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به مدت نامحدود است.

گواهی ظرفیت برق یک ابزار بسیار مناسب است که در اواخر سال ۹۸ از آن رونمایی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شرکت مدیریت شبکه برق معامله بورس گواهی ظرفیت گواهی ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲

با افزایش ۲ هزار و ۳۶ مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان ۱۴۰۲ به ۹۲ هزار و ۸۴۱ مگاوات رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بهره‌برداری از واحدهای جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده در سال 1402، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در این سال 2 هزار و 36 مگاوات افزایش یافت.

با افزایش 2 هزار و 36 مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان 1402 به 92 هزار و 841 مگاوات رسید.

نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بیشترین سهم را در ظرفیت منصوبه نیروگاهی ایران دارند. در زمان حاضر 35 هزار و 795 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور داریم که 38.6 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین واحدهای بخاری و گازی با ظرفیت اسمی 15 هزار و 829 مگاوات و 24 هزار و 19 مگاوات، به‌ترتیب سهمی 17درصدی و 25.9درصدی در تولید برق کشور دارند.

درمجموع واحدهای حرارتی (بخاری، گازی و سیکل ترکیبی) با مجموع 75 هزار و 643 مگاوات، 81.5 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در پایان ‌سال گذشته ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی به 12 هزار و 249 مگاوات رسید که 13.2 درصد از ظرفیت منصوبه نیروگاهی را شامل می‌شود.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از ظرفیت اسمی تولید برق کشور همچنان حدود یک‌درصد است و با مجموع ظرفیت 1136 مگاوات، 1.1 درصد از این ظرفیت، به نیروگاه‌های تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی، زیست‌توده و برق‌آبی‌های کمتر از 10 مگاوات) اختصاص دارد.

نیروگاه اتمی بوشهر که تنها نیروگاه اتمی کشور است، با ظرفیت 1020مگاواتی، سهم 1.1درصدی از ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی ایران دارد.

مجموع ظرفیت اسمی تولید برق در نیروگاه‌های تولید پراکنده و خودتأمین نیز به 2 هزار و 485 مگاوات می‌رسد که 2.7 درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور است.

همچنین واحدهای دیزلی با مجموع 408 مگاوات، 0.4 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق