Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ما امانتدار مردم هستیم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم گفت: دست اندازی‌ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعار‌های اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه ای، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - میرهاشم موسوی در مراسم معارفه اش به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بحث رفاه یکی از دغدغه‌های مهم در عرصه‌های حکمرانی است گفت: از این منظر که نظام مقدس جمهوری اسلامی به موضوع عدالت توجه ویژه‌ای داده به نظر می‌رسد ضریب اهمیت عدالت برای این نظام بیشتر باشد و حکمرانی تامین اجتماعی با این رویکرد دینی که دنبال می‌کنیم از اولویت‌های اساسی و مهم محسوب می‌شود.

وی افزود: نمی‌خواهم به مباحث تخصصی ورود کنم، اما لازم است رویکرد خودم را در این عرصه در قالب چند مفهوم و انتظاراتی که وزیر رفاه دارد بیان کنم. امید است با یک فهم مشترک برنامه هایمان را در حوزه‌های مختلف از بیمه تا درمان طراحی کرده و به اجرا در بیاوریم.

بیشتر بخوانید: تکذیب یک خبر عجیب در مورد پرستاران

موسوی با اشاره به سه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد گفت: مفهوم تحول نسبت ما را با وضعیت موجود مشخص می‌کند. علیرغم تلاش‌هایی که در دولت‌های مختلف در عرصه نظام تامین اجتماعی صورت گرفته به نظر می‌رسد همچنان ظرفیت‌های مختلفی به ویژه در درون سازمان نهفته است و می‌توانیم نگاه فراتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اگرچه سازمان در وضعیت کنونی محصول تلاش مدیران سابق است، اما وقتی در فضای عمل قرار می‌گیریم می‌بینیم چالش‌های مختلفی وجود دارد که جز با حرکت تحولی و رویکرد جهش انقلابی نمی‌توانیم به شکل عادی پاسخ سوالات را بدهیم.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال باید تحولات را در چندجهت در تامین اجتماعی ایجاد کنیم عنوان کرد: تحول سه جهت دارد. یکی در چشم انداز و نگاه کلان به مسایل، دوم تحول در جهت‌گیری و سیاست‌ها و سوم تحول در فرایند ها، کارکرد‌ها و عملیات اقدام و عمل است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مفهوم عدالت که رویکرد و جهت تحولی را مشخص می‌کند گفت: حق باید به حق دار برسد. ما امانتدار مردم ایم و باید مناسبات را به شکل عادلانه ترسیم کنیم. عزل و نصب‌ها باید با شاخص‌های مدنظر وزیر رفاه صورت گیرد. دست اندازی‌ها با هر رویکردی باید قطع شود. یکی از شعار‌های اصلی دولت فسادستیزی است. همانند حضور در اتاق شیشه ای، زمینه فساد در تامین اجتماعی باید برچیده شود. افراد نزدیک به فساد از این سیستم دور خواهند شد.

موسوی افزود: مفهوم سوم اعتماد است. اعتماد یعنی باید کارایی و کارآمدی خودمان را به حدی برسانیم که رضایت عمومی برای خدمت گیرندگان حاصل شود. باید رضایت در جامعه خدمت گیرندگان به وجود بیاید. اگر رضایتی تولید شود خود این رضایت مولد اعتماد است و در نهایت می‌تواند منجر به کارایی و کارآمدی سیستم شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با امیدواری کامل می‌توانم بگویم سازماندهی کار‌ها بر اساس این سه اصل، شدنی است. ما می‌توانیم با این سه اصل الگوی موفق تامین اجتماعی را برای جامعه خود عرضه کنیم. من می‌دانم در تامین اجتماعی چه خبر است، می‌فهمم ۴۳ هزار میلیارد هزینه درمان یعنی چه و.... اما اگر این جهت‌ها را با این معیار‌ها تنظیم نکنیم در نهایت اثربخشی لازم را مشاهده نمی‌کنیم. دست یاری به سوی همه شرکای اجتماعی دراز می‌کنم. اینجا خانه مردم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تامین اجتماعی تامین اجتماعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تامین اجتماعی تامین اجتماعی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در روز سوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته دوشنبه، سوم اردیبهشت، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت و بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اسلامی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و پنج دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 747153

دیگر خبرها

  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت