Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس علوم پزشکی اراک گفت: ۴۰ درصد افراد واجد شرایط واکسیناسیون در استان مرکزی واکسن دریافت کردند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا اظهار داشت: واکسیناسیون طلاب ‌و دانشجویان آغاز شده که برای کنترل نظم درخواست می‌شود در سامانه ثبت‌نام کنند، یک میلیون و 78 هزار و 130 نفر در استان واجد شرایط دریافت واکسن هستند که تاکنون از این تعداد 690 هزار و 35 نفر معادل 40 درصد دریافت واکسن داشتند و از این تعداد 256 هزار و102 نفر دو دوز دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 8 درصد فوتی‌های هفته گذشته مربوط به بیماران خارج از استان بود که در بیمارستان‌های استان بستری بودند و فوت کردند بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در این هفته شیب ثابتی در موارد فوتی و از هفته آینده روند کاهشی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تعداد هزار و 298 نفر بالای 18 سال در استان وجود دارد و در روستاها از امروز واکسیناسیون افراد بالای 18 سال آغاز شده و برای جذب مجوز واکسیناسیون صنایع تلاش می‌کنیم زیرا استان مرکزی استانی کارگری و صنعتی است که باید واکسیناسیون این گروه هم انجام شود.

جمالیان تصریح کرد: اکنون مجوز واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت از سوی وزارت بهداشت صادر شده به همین سبب از هفته گذشته واکسیناسیون پرسنل پتروشیمی و پالایشگاه شازند آغاز شده که از این هفته کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود و برای واکسیناسیون صنایع فردا پیش جلسه آن برگزار می‌شود تا از ظرفیت صنایع برای تزریق استفاده شود و پس از صدور مجوز کار انجام شود.

وی بیان کرد: بانک‌ها یکی از محیط‌های شلوغ و پرخطری هستند که باید علاوه‌بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، بانک‌ها هم بیشتر همکاری کنند و مصوباتی برای کنترل این بیماری ویژه بانک‌ها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلاتی وجود دارد و انتظار می‌رود پروتکل‌ها با جدیت رعایت شوند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها از مردم درخواست داریم به سامانه 190 اطلاع دهند تا موضوع پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: موارد بستری و سرپایی شیب نزولی دارد و با همکاری مردم می‌توانیم این پیک را هم پشت سر بگذاریم، در هفته گذشته رستوران‌ها همکاری خوبی داشتند که امیدواریم همکاری آنها ادامه داشته و بیش از گذشته در زمینه رعایت پروتکل‌ها اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در عرضه میوه توسط وانت‌بارها پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود، گفت: آموزش و پرورش بدون هماهنگی نباید کلاس‌های حضوری برگزار کند و باتوجه به اینکه در هفته گذشته برخی مدارس کلاس‌های حضوری برگزار کردند باید بررسی شود تا شرایط تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: باتوجه به اینکه دورکاری در رعایت پروتکل‌ها تاثیری نداشته درخواست داریم تا دورکاری‌ها لغو شوند زیرا سبب تجمع در ادارات شده و تنها زنان باردار و افراد دارای بیماری صعب‌العلاج مشمول دورکاری شوند.

تدوام روند نزولی کرونا در استان کرمان/ شمار بیماران بستری کرمان به زیر 800 نفر رسیداستاندار گیلان: روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیردافزون بر 57 هزار نفر قشموند واکسن کرونا دریافت کردند

موارد فوت در استان افزایش 23 درصدی داشته است

"علی علیمحمدی" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به موارد فوتی، بستری و ابتلا به بیماری کرونا در هفته دوم و سوم شهریور ماه گفت: موارد مثبت در استان از 6 هزار و530 مورد هفته دوم شهریور ماه به 5 هزار و 770 مورد در هفته سوم رسیده که نشاندهنده کاهش 12 درصدی این شاخص است و امیدواریم با همکاری مردم این روند کاهش ادامه داشته باشد.

وی افزود:موارد فوت در استان افزایش 23 درصدی داشته به طوری که 60 مورد فوتی در هفته دوم به 76 مورد در هفته سوم شهریور ماه رسیده است.

علیمحمدی ادامه داد: موارد بستری در استان کاهش 21 درصدی در هفته سوم شهریور ماه داشته به طوری که 628 مورد بستری در استان به492 مورد در هفته سوم رسیده و موارد سرپایی هم کاهش11 درصدی داشته و از 5 هزار و 902 مورد به5 هزار و276 مورد رسیده است.

واکسیناسیون اصناف استان  تعیین تکلیف شود

"جمشید زند" رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در همین جلسه با اشاره به تعیین تکلیف واکسیناسیون صنوف اظهار داشت: در دولت قبل و فعلی اصناف فراموش شدند و توجهی به آنها نشد درحالیکه اصناف درواقع ویترین جامعه هستند.

وی افزود: باید مسئله واکسن اصناف هم تعیین تکلیف شود چراکه بخش عمده جامعه با صنوف مختلف جامعه سروکار دارند و اگر درگیری جدی با کرونا داشته باشند جامعه را بیشتر درگیر می‌کنند.

درخواست برگزاری صدور مجوز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات

"سعید فرخی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه سنگ محلات گفت: از20 تا23 مهر ماه نمایشگاه بین‌المللی سنگ در محلات برنامه‌ریزی شده که باتوجه به اینکه بیشتر نمایشگاه در فضای باز است و افراد به صورت موردی دعوت می‌شوند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه چنین نمایشگاهی دستاوردهای بسیاری برای استان به دنبال دارد امیدواریم ستاد کرونا با برگزاری نمایشگاه همکاری کند و ازسوی دیگر نمایشگاه در کمال رعایت دستورالعمل‌ها برگزار شود.

بادورکاری درنظرگرفته شده در ادارات استان مرکزی ارائه خدمات مطلوب نیست

"زهرا آخانی" معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت دورکاری کارمندان گفت: به سبب استقرار یک سوم نیروها در ادارات کار ارباب رجوع با مشکل مواجه شده و می‌توان گفت که ارائه خدمات مطلوب نیست به همین سبب تصمیم بر این است که توسعه دولت الکترونیک در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: با دریافت واکسن افرادی که به سن و نوبت تزریق رسیدند این افراد از دورکاری خارج می‌شوند اما زنان باردار و افراد دارای بیماری صعب‌العلاج دورکار هستند و این مورد شامل آنها نمی‌شود.

روند واکسیناسیون بسیار امیدوارکننده است

"بهروز اکرمی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت استان در مقابله با این بیماری گفت: با گذشت 5  پیک در کشور بسیاری از افراد جان خود را از دست دادند و هیچ تضمینی وجود ندارد که پیک ششم را تجربه نکنیم به طوری که با عادی‌انگاری در جامعه و عدم استفاده از ماسک می‌توان پیک ششم را پیشبینی کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه کارمندان در این مدت شیوع بیماری کرونا کمترین خسارت مالی را متحمل شدند انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌ها در محل کار حاضر شوند و نقش موثری داشته باشند تا دچار اختلال در روند اجرای امور نباشیم.

اکرمی ادامه داد: روند واکسیناسیون در کشور بسیار امیدوارکننده است و باید ضابطه تدوین شده جامع و مانع باشد به طوری که پرسنل پالایشگاه و پتروشیمی واکسینه می‌شوند اما پرسنل آلومینیوم واکسینه نمی‌شوند که ناعدالتی برای کارگران ایجاد ‌می‌کند به همین سبب برنامه‌ها نباید درگیر استثناها باشند.

98 درصد باشگاه‌های استان مستاجر هستند/ خسارت کرونا به باشگاه‌های ورزشی

"عابد حقدادی" مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت باشگاه‌‌ها گفت: باشگاه‌داران تاکید دارند که با آنها همانند سایر صنوف برخورد شود و اکنون بیشتر آنها به صورت خصوصی کلاس‌های ورزشی خود را ارائه می‌دهند که با ادامه سختگیری‌ها ممکن است به صورت زیرزمینی فعالیت کنند که شرایط را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: حدود 98 درصد باشگاه‌های استان مستاجر هستند و موجرین هیچ همکاری در گرفتن اجاره با باشگاه‌داران نداشتند و نارضایتی عمومی بین باشگاه‌داران وجود دارد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی اراک رعایت پروتکل ها دریافت کردند بیماری کرونا استان مرکزی هفته سوم شهریور ماه هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست

با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های متعدد، تزریق واکسن گارداسیل یکی از موضوعاتی است که در بازه زمانی اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بنا بر اعلام مسئولان حوزه سلامت، تزریق همگانی این واکسن در حال حاضر ضرورتی ندارد، اما افراد به خواست خود می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، واکسن چهارگانه با نام تجاری گارداسیل به بازار عرضه شده است که علیه ژنوتیپ‌های شش، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ عمل می‌کند؛ این واکسن قدرت پیشگیری ۷۰ درصدی برای سرطان دهانه رحم در زنانی که پیش از این به این ویروس آلوده نشده‌اند و همچنین قدرت پیشگیری تا ۹۰ درصد برای زگیل تناسلی را دارد.

همه این واکسن‌ها به روش بازآرایی ژنتیکی تهیه شده و شامل پارتیکل‌های شبه ویروس بدون DNA (در نتیجه غیرعفونی) هستند؛ این واکسن به حجم ۰.۵ میلی لیتر و به روش داخل عضلانی تزریق می‌شود و فواصل تزریق، صفر، دو و شش ماهگی است.

بهتر است واکسیناسیون برای دختران و پسران در سن ۱۲-۱۱ سالگی انجام شود، در غیر این صورت پسران تا ۲۱ سالگی و دختران تا ۲۶ سالگی باید واکسینه شوند؛ مدت زمان مصونیت ناشی از واکسن نامشخص است، اما در مطالعات مختلف پنج سال ذکر شده است.

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت‌، درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به عنوان مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند، بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد، بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم، به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.

وی افزود: اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

فرشیدی با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تأمین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی درباره ضرورت استفاده از این واکسن تصریح کرد: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتماً این کار انجام خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، انجام خواهد شد.

تبلیغات واکسن گارداسیل ممنوع است

پیش از این، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مشاهده شده است که برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ داروهایی همچون واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند که تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده و فروش و عرضه دارو در فضای مجازی ممنوع است.

سازمان غذا و دارو از تمام شهروندان درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی تهیه کنند؛ در همین راستا از عموم شهروندان درخواست می‌شود از خرید دارو از طریق فضای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ جدا خودداری کنند، چراکه این عرصه محل اقدامات سوداگرایانه افرادی است که با مخفی کردن هویت واقعی خود، سعی در کلاهبرداری و عرضه اقلام غیرمجاز دارند.

سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان سلامت و اصالت هیچیک از اقلامی که در فضای مجازی فروخته می‌‎شوند را به رسمیت نخواهد شناخت؛ چراکه این اقلام خارج از زنجیره تأمین رسمی بوده و احتمال جایگزینی داروهای اصیل و داروهای تقلبی در آنها بسیار بالا است.

عموم شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو به آدرس B۲n.ir/t۸۰۴۲۰ شکایت خود را به ثبت برسانند.

چرا باید واکسن گارداسیل تزریق کنیم؟

فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز با اشاره به اینکه واکسن گارداسیل از ویروس پاپیلومای انسانی تشکیل شده که این ویروس‌ها احتمال عفونت را برای زنان و مردان فراهم می‌کند و خطر ابتلاء به بعضی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، می‌گوید: تزریق این واکسن در سنین ٩ تا ١٤ سالگی در دو نوبت و در سنین بالای ١٥ سال در سه نوبت خواهد بود.

وی افزود: تزریق این واکسن تنها مخصوص دختران نیست و برای پسران هم توصیه می‌شود، تزریق این واکسن هیچ عوارضی به همراه ندارد و در ارتقای سطح سلامت فرد و ایمنی نسبت به سرطان‌های وابسته به ویروس پاپیلوما بسیار مؤثر است.

کد خبر 747217

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور