Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در نامه‌ای به وزیر کشور اعلام کرد: استان فارس نیازمند استانداری عدالت ستیز و دارای سابقه و تجربه مدیریت کلان است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار انتخاب استاندار شایسته و انقلابی برای استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه به شرح زیر است:


وزیر محترم کشور

جناب آقای دکتر احمد وحیدی

سلام علیکم


با آرزوی توفیقات روز افزون جنابعالی در جایگاه مهم وزارت کشور.

همان‌طور که مستحضرید، گام دوم انقلاب، فرصت عینیت بخشی به دولت جوان حزب‌اللهی است که زمینه ساز جامعه و تمدن اسلامی خواهد بود و در این بین، جایگاه نخبگان جوان انقلابی از سایر اقشار پر رنگ‌تر است. آنچه مسئولین امر در دولت جدید باید سر لوحه کار خود قرار دهند که اتفاقا مطالبه رهبر انقلاب نیز است، استفاده حداکثری از ظرفیت این جوانان در حل مسایل کلان کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... است و در این باره، به نظر می‌رسد شنیدن درد و دل‌ها و دغدغه‌ها و انتقادات این جوانان کمترین کاری است که یک مسئول انقلابی، وظیفه دارد انجام دهد. فلذا با عبور از این مقدمات، مطالبی را در خصوص استان فارس به سمع و نظرتان می‌رسانیم:

استان فارس با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر و به عنوان چهارمین استان پهناور کشور و با قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک، با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در حوزه مختلف اعم از تولیدات کشاورزی، صنعت، پتروشیمی و پالایشگاهی، خدمات پزشکی و درمانی، منابع طبیعی و معادن فراوان، صنعت گردشگری به واسطه حرم مطهر احمدی (ع) و جاذبه‌های تاریخی و... از اهمیت خاصی برخوردار است.

استانی که سال‌ها مدیریت ناکارآمد و سیاست‌زده، نه تنها این ظرفیت‌ها را به نفع مردم و انقلاب به کار نگرفته، بلکه فرصت‌های موجود را هم یا با بی تدبیری از دست داده یا به نفع یک طبقه و قشر خاص به کار گرفته است.
نگاه‌های از بالا به پایین و عدم توجه به توده مردم و مسائلشان به عنوان، ولی نعمتان انقلاب، موجب گشت که بسیاری از سیاست‌ها و تصمیمات در جهت منافع سرمایه داران، کارخانه دارها، دلالان بزرگ و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی رقم بخورد و آن‌ها زیر چتر امن استانداری و برخی مدیران استان به ادامه فعالیت‌های بعضا نامشروع خود بپردازند و این در نهایت، جز نارضایتی مردم و عقب ماندگی در عدالت و پیشرفت و جا ماندن ارزش‌های انقلاب، چیزی در پی نداشت. آنقدر این مدیران از مردم فاصله گرفته اند که بسیاری از مردم استان و حتی ساکنان شیراز نه تنها استاندار خود را نمی‌شناختند بلکه حتی یک بار هم او را از نزدیک ندیده اند! البته بی انصافی است اگر تلاش‌های خالصانه برخی مدیران انقلابی را نادیده گرفته و به راحتی از کنار خدمات آن‌ها عبور کنیم.


حال آنچه باقی مانده استانی است با بحران‌های متعدد خشکسالی، تغییرات اقلیمی، مهاجرت به شهر و حاشیه نشینی، آسیب‌های مختلف اجتماعی و مسائل مهم امنیتی و... که همه و همه نیازمند یک شیوه مدیریت نو و تحول خواهانه است تا با به حداقل رساندن معضلات موجود، بار دیگر طعم پویایی و پیشرفت و عدالت را به کام مردم، بچشاند و حرکت پیوسته انقلاب اسلامی به سمت اهداف خود را بر همگان عیان سازد.

حالا با تغییر دولت و ضرورت تغییر بدنه مدیریتی کلان و میانی کشور، زمزمه‌ها و جلسات، سفارش‌ها، لابی‌‎ها، اعمال نفوذ ها! درخصوص انتخاب استاندار فارس و مدیران کل به اوج خود رسیده، از تخریب‌ها و توهین‌های افراد فعال ستاد‌های انتخاباتی گرفته تا ایجاد فضای ناسالم رقابت سیاسی و سهم خواهی‌ها، اما نظر به حسن سابقه جنابعالی و اشراف حضرتعالی به مسایل و جریانات سیاسی فعال در استان فارس، امید است در وهله اول و آخر، مصلحت مردم و نظام را در نظر گرفته و از قرار گرفتن تحت تاثیر سفارش‌ها و فشار‌های آقایان همچون برخی اعضای مجمع نمایندگان استان فارس، خودداری ورزید. چرا که امروز جمهوری اسلامی و استان فارس، بیش از آنکه به این درگیری‌ها و سهم‌خواهی‌های درون جناحی و فرا جناحی آقایان نیاز داشته باشد به یک فضای آرام سیاسی و توأم با مدیریت عاقلانه و هوشمندانه و جهادی نیازمند است. فلذا در این خصوص به چندی از ویژگی‌های یک استاندار شایسته که مورد انتظار مردم، جنبش دانشجویی و فعالان انقلابی فارس است، اشاره خواهیم کرد:

دارای حسن خلق و روحیه انقلابی و مردمی، حسن سابقه و دارای تجربه مدیریت کلان در سطح استان باشد.


به معنای واقعی به دنبال عدالت و فساد ستیز باشد و بتواند مفاسد اداری را به حداقل رسانده و قاطعیت کافی جهت مقابله با مافیا‌های اقتصادی، ویژه خواران و انحصارطلبان را داشته، و اهل باج دهی به جریانات سیاسی نباشد.

فردی تک‌بعدی نباشد و اشراف کلی بر مشکلات و مسائل و اولویت‌های استان داشته باشد و دارای برنامه و راهبرد و ایده‌های نو برای حل آنان باشد.


مدیر جهادی که در مسیر حل مشکلات عدیده و بی انتهای استان فارس شب و روز نداشته باشد و در انتخاب معاونین و مدیران به هیچ وجه وامدار جریانات سیاسی و بدون سرمایه اجتماعی قرار نگیرد.

در پایان ما دانشجویان بسیجی استان فارس، در عین مطالبه و پیگیری حقوق مردم استان از مسئولین امر، آمادگی خود را جهت یاری رسانی به دولت و مدیران انقلابی، هم در حوزه مشورت و اندیشه ورزی و هم حوزه اقدام و عمل، اعلام می‌داریم تا ان شاء الله با عمل به وظیفه انقلابی و با توکل به خداوند متعال، شاهد شکوفایی و پیشرفت روز افزون این نظام مقدس و دستیابی به آرمان‌های آن، باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استانداری شیراز وزارت کشور بسیج دانشجویی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد

مدیرکل بحران استانداری کرمان، گفت: از شش ماه قبل برنامه مدونی توسط استاندار کرمان در ارتباط با مقابله با سیل به اداره کل مدیریت بحران استانداری ابلاغ شد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای جنوب استان کرمان، اظهار داشت: از چند روز گذشته با تدبیر استاندار کرمان تقسیم نواحی بین مدیران استان انجام شد و هر کدام از مدیران در یکی از شهرستان‌ها مستقر بودند.

وی با بیان اینکه تدابیر پیشگیری برای مقابله با خسارات احتمالی سیل در استان انجام شده بود، ادامه داد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان پای کار بودند و خوشبختانه با اقدامات انجام شده مشکل زیادی را با توجه به حجم و میزان بارش‌ها در استان کرمان نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه از شش ماه قبل برنامه‌ای توسط استاندار کرمان نوشته و به اداره کل مدیریت بحران استانداری داده شد، گفت: براساس این برنامه مقرر شد سیلبندهای استان بررسی، نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌‌پذیر شناسی و لایروبی و تیغ‌زنی پوشش گیاهی بستر رودخانه‌ها و رفع تصرفات حریم رودخانه‌ها انجام شود.

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدندوقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت

وی با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده براساس این برنامه مدون باعث شد که بارندگی‌های چند روز گذشته در استان خسارات زیادی نداشته باشد و سیلاب‌ها در مسیرهای خودشان جریان پیدا کنند، گفت: طی چند روز گذشته نیز استاندار کرمان شخصاً در منطقه حضور داشتند و اتفاقات را از نزدیک و به صورت میدانی مدیریت می‌کردند.

سالخورده با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته مجموعه جلسات ستاد مدیریت بحران استان کرمان توسط استاندار به صورت میدانی و در صحنه برگزار شد، بیان کرد: در این مدت هفت جلسه حضوری و میدانی در محل نقاط حادثه‌خیز برگزار شد، ضمن اینکه پنج جلسه هم قبل از برگزار شده بود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است