Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مهندس مهدوی در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تأسیس باسمنج گفت: از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ،وی ضمن تبریک ارتقای جایگاه منطقه باسمنج به بخش باسمنج گفت: با حول ‌و قوه الهی، پس از اقدامات کارشناسی و با نظر مثبت استاندار محترم جناب آقای دکتر پورمحمدی و اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و همچنین پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز منطقه، اقدامات لازم توسط فرمانداری تبریز در این خصوص انجام گرفت و موضوع در هیأت وزیران به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان تبریز گفت: بخش باسمنج پنجاه و یک هزار نفر جمعیت دارد و این ارتقا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های منطقه من جمله ارتقای دستگاه‌های اداری موجود و برقراری خدمات مستقل اداری جدید، ضمن ایجاد امنیت پایدار در این بخش، موجبات تسریع در رشد و توسعه روزافزون در این منطقه را فراهم خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه بخش شدن باسمنج از سال 1378 از مطالبات مردم ‌و مسئولین بوده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق تحقق خواسته تاریخی مردم این منطقه بوده است و به یقین وجود بخشداری مستقل در این منطقه باعث حفظ هویت فرهنگی - تاریخی و نیز حفظ شناسنامه منطقه خواهد شد.

مهدوی با اشاره به برخی انتقادها از بخش شدن باسمنج و عدم الحاق آن به تبریز افزود: کسانی که خود را دلسوز تبریز می‌نامند و مخالف بخش شدن باسمنج هستند، به جای مخالفت با این مصوبه، فکری به حال حاشیه نشینی و بافت فرسوده تبریز بکنند و در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی ننمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند

فرماندار تبریز از توسعه زیرساخت‌های ورزش چوگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران از توسعه زیرساخت‌های ورزش چوگان در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: توجه به مقوله ورزش، از جمله رشته چوگان یکی از اساسی‌ترین مباحث مورد نظر است که باید در راستای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت نگرفته که انتظار می‌رود با برگزاری نشست تخصصی با حضور ذی‌نفعان و علاقه‌مندان رشته سوارکاری و چوگان در شهرستان تبریز، عقب ماندگی‌های موجود رفع شود.

فرماندار تبریز در ادامه ضمن پیشنهاد تدوین کتاب معرفت شناسی رشته چوگان اذعان کرد: باید در راستای زنجیره خلق ارزش در رشته ورزشی چوگان اقدامات ارزشمندی صورت گیرد.

وی به نامگذاری یکی از میادین تبریز با عنوان چوگان اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج و تبلیغ رشته چوگان در بین شهروندان و همچنین جذب توریسم ورزشی، یکی از معابر شهری تبریز به نام چوگان مزین می‌شود.

فاتح همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی کشورهای نوروزگاه در ۱۱ رشته ورزشی اظهار کرد: در راستای اضافه کردن رشته چوگان به این مسابقات، رایزنی و نامه نگاری‌ها از سوی فرمانداری تبریز صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست، اصغر ناظری، رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران از تأمین منابع برای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: فرماندار شهرستان تبریز نگاه ویژه‌ای به رشته ورزشی چوگان دارند که این مسئله موجب توسعه این ورزش خواهد شد.

وی افزود: چوگان تنها یک رشته ورزشی نیست بلکه تاریخ، هویت و میراث ملی ماست که باید اقدامات لازم و حمایت‌های دلسوزانه در این خصوص صورت گیرد.

رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران همچنین از حمایت این فدراسیون از پایان‌نامه دانشجویان در خصوص رشته چوگان خبر داد.

کد خبر 747011

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • رئیسی: همه به وظایف خود در موضوع عفاف و حجاب باید توجه کنند
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند
  • نظام بین‌الملل در مورد مبارزه با مواد مخدر به وظایف عمل نکرده‌اند
  • نظام بین‌الملل درموردمبارزه با مواد مخدربه وظایف عمل نکرده‌است
  • نظام بین‌الملل درموردمبارزه با مواد مخدربه وظایف عمل نکرده‌اند
  • دالاهو میزبان مسابقات پاراگلایدر کشوری می‌شود
  • تصویر جهانی دولت جمهوری اسلامی ایران ؛ کشوری عزتمند است