Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@12:14:54 GMT

مادران باردار چه زمانی واکسن بزنند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۲۰۸۴

متخصص زنان گفت: خانم‌های باردار به دلیل رشد و تکامل اعضاء و جوارح جنین در رحم نباید تا ۱۲ هفته اول بارداری به تزریق واکسن اقدام کنند.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: میرعشقی به پرسش‌هایی درباره شرایط تزریق واکسن کرونا در زنان باردار پاسخ داد.

این متخصص زنان و زایمان به زنانی که تصمیم به بارداری دارند توصیه کرد: این خانم‌ها در وهله اول باید دو دُز واکسن خود را تزریق کنند و بدون هیچ فاصله زمانی و بدون ایجاد وقفه با بارداری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرعشقی در مورد تزریق واکسن کرونا به زنان باردار گفت: این خانم‌ها به دلیل رشد و تکامل اعضاء و جوارح جنین در رحم نباید تا ۱۲ هفته اول بارداری به تزریق واکسن اقدام کنند. اگر مادر بارداری دُز اول را تزریق کرده و بعد متوجه بارداری خود شده است باید تا ۱۲ هفتگی بارداری خود صبر کرده و سپس واکسن خود را دریافت کند.

وی افزود: وزارت بهداشت واکسن سینوفارم را برای تزریق به مادران باردار توصیه می‌کند، چون از ویروس کشته شده ساخته شده و عارضه‌ای برای مادران باردار ایجاد نمی‌کند.

متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: خانم‌های باردار بالای ۳۵ سال، شاغلان مراکز بهداشتی و مادران بارداری که همسران آن‌ها در مراکز بهداشتی کار می‌کنند و با بیماران کرونایی در ارتباطند، زنان بارداری که دو قلو یا چند قلو دارند و افرادی که آی وی اف کرده اند در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. همچنین خانم‌های باردار چاق که بی ام آی آن‌ها بالای ۳۵ باشد و افرادی که بیماری زمینه‌ای مثل آسم و دیابت و فشار خون داشته و یا بالای ۲۸ هفته بارداری هستند هم در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

وی تاکید کرد: زنان بارداری که در هفته ۳۹ بارداری خود هستند نباید واکسن تزریق کنند و تا ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از زایمان خود صبر کنند تا پس از آن با اطمینان از اینکه دچار عوارض زایمان و سزارین نشده و علائم کووید ۱۹ ندارند واکسینه شوند. زنان بارداری هم که سقط داشته‌اند باید بین ۱۰ تا ۱۵ روز پس از سقط و انجام معاینه به تزریق واکسن اقدام کنند.

میرعشقی خاطرنشان کرد: زنان بارداری که تمایل دارند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند می‌توانند این واکسن را ۱۵ روز پس از تزریق واکسن کرونا دریافت کنند. ماردانی که RH منفی دارند نگران نباشند، چون تداخلی بین تزریق واکسن کرونا و آمپول روگان وجود ندارد.

این متخصص زنان و زایمان درباره زنان بارداری که به دلیل تورم در بدن با بی حسی دست‌ها مواجه می‌شوند که با گز گز هم همراه است گفت: با کاهش تحرک دست‌ها می‌توان این علائم را کم کرد. معمولا پس از زایمان این علائم از بین می‌رود، اما اگر مادر تحت فشار زیادی است باید به ارتوپد مراجعه کند. برای درد لگن در زنان باردارهم باید به متخصص زنان مراجعه کرد تا دلیل آن مشخص شود.

بیشتر بخوانید: کدام واکسن‌ها برای دُز سوم مناسب هستند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: باردار واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: باردار واکسن کرونا تزریق واکسن کرونا زنان بارداری مادران باردار زنان باردار اقدام کنند متخصص زنان خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب روز شنبه به مناسبت هفته سلامت به خبرنگاران گفت: بر این اساس در سال ١۴٠٢ هر شهروند این شهرستان دست‌کم یک بار از خدمات مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برخوردار شده اند.   دکتر علی شاهی افزود: طبق جداول ثبتی در مراکز خدمات جامع سلامت پارسال ۴٩ هزار و ۵٨۵ نفر برای معاینه مراجعه کرده و ٢٢ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات پرستاری از جمله تزریقات و پانسمان استفاده کرده‌اند.   وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر نظام خدمات جامع و همگانی سلامت گفت: مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت نظام ارجاع و پزشک خانواده و به کارگیری تیم سلامت و پزشکان عمومی و خانواده در حوزه سلامت و حتی مناطق روستایی و محروم نشان دهنده اهمیت بهداشت به عنوان یک حق اساسی برای همگان است.   سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب با تاکید بر مراقبت از مادران باردار افزود: ارائه خدمات به مادران باردار یکی از اولویت‌های مهم در بخش بهداشت است و در این مدت بیش از هشت هزار خدمت مامایی به مادران باردار داده شده است.   شاهی با اشاره به فعالیت کارشناسان تغذیه و سلامت روان در حوزه سلامت گفت: سال گذشته در مجموع بیش از سه هزار خدمت مشاوره تغذیه و بیش از ۲ هزار خدمت سلامت روان به جمعیت زیر پوشش در این شهرستان ارائه شده است.   او با بیان اینکه بهورزان و مراقبان سلامت نیز پارسال بیش از ۳۵۰ هزار مراقبت را انجام داده اند افزود: مراقبت بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت خانواده و جمعیت، سلامت محیط و کار، بهداشت دهان و دندان و سلامت روان، مراقبت دوران بارداری، واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی و آموزش در سطح یک ارائه خدمت توسط بهورزان و مراقبان سلامت به شهروندان است.   شهرستان خوشاب با جمعیتی حدود ۳۶ هزار نفر دارای یک مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی و ۶ مرکز خدمات‌ جامع سلامت روستایی، ٢ پایگاه سلامت و ٣۴ خانه بهداشت فعال است.      

 

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + ثبت نام
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان