Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کاروان پارالمپیک طی دو هفته حضور در توکیو و مدال آوری و رکوردشکنی در بازی های ۲۰۲۰ رنگ و لعاب تازه ای به ورزش کشور و روح سرخورده آن دادند و تمجید خیلی از مقامات ورزشی و غیر ورزشی را موجب شدند اما به نظر می رسد توجه به این کاروان و کار بزرگی که ورزشکارانش در میدان پارالمپیک انجام دادند تنها معطوف به همین پیام های تشکر و قدردانی می شود وگرنه چرا باید بعد از گذشت یک سال از اقدامی که برای «اصلاح آئین نامه استخدام قهرمانان به نفع پارالمپیکی ها» انجام شده، این آئین نامه هنوز به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاحی فقط به نفع طلایی های پارالمپیک

آئین نامه ای که ملاک استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های دولتی به حساب می آید و مزایای آن شامل حال ورزشکاران قهرمان در هر دو بخش المپیک و پارالمپیک است اما با با یک تفاوت که به خاطر آن «خود» پارالمپیکی ها از مزیت استخدام شدن بی بهره هستند!

این آیین نامه مردادماه سال ۹۵ بعد از تصویب توسط هیات وزیران از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول وقت رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس آیین نامه ابلاغی، «قهرمانان بازی‌های المپیک» شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته‌های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال می‌توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند. این موضوع اما در مورد «ورزشکاران جانباز و معلول» شامل «فرزندان» آنها می‌شود.

این عدم نگاه یکسان به موضوع استخدام قهرمانان در دو بخش المپیک و پارالمپیک باعث شد تا کمیته ملی پارالمپیک دو سال پیش مکاتباتی را با دولت جهت رسیدگی به مسئله با هدف یکسان سازی شرایط داشته باشد. با ورود وزارت روزش و مکاتبات وزیر وقت ورزش با کمیسیون اجتماعی دولت، پیگیری این موضوع وارد مراحل قانونی و حقوقی شد و اینگونه اصلاحات لازم صورت گرفت اگرچه نصفه و نیمه و ناقص!

به موجب اصلاح صورت گرفته در آئین نامه جذب و استخدام قهرمانان ورزشی، از این پس خودِ قهرمانان پارالمپیک هم می‌توانند از مزیت استخدام بهره مند شوند. البته به گفته محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک این اصلاح تنها محدود به همین مورد است و کماکان در مورد نفرات دوم و سوم بازی‌های پارالمپیک یا قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی هیچ امتیازی برای استخدام شدن در نظر گرفته نشده است.

تاخیر در ابلاغ سرنوشت ساز

اصلاح صورت گرفته در آئین نامه جذب و استخدام قهرمانان ورزشی اگرچه ناقص انجام شده اما می تواند گام بزرگی در جهت حفظ منافع قهرمانان پارالمپیک باشد؛ البته بعد از اینکه سندیت اجرایی بگیرد در حالی که هنوز ابلاغ نشده است.

طبق پیگیری های خبرنگار مهر، اصلاح صورت گرفته باید در قالب تبصره از سوی وزارت ورزش در اختیار هیات دولت قرار بگیرد تا این هیات موضوع را جهت بررسی و تایید به مجلس شورای اسلامی موکول کند اما طی یک سال گذشته و بعد از موافقت با پیشنهاد کمیته ملی پارالمپیک در مورد اعمال اصلاح موردنظر، مراحل تکمیل پروسه هنوز انجام نشده تا به نتیجه برسد.

حالا با توجه به به جابجایی های که در دولت صورت گرفته و وزارت ورزش را هم دستخوش تغییر مدیریتی کرده احتمالا انجام اقدامات تکمیلی برای ابلاغ نهایی اصلاحات موردنظر بازهم به تاخیر می افتد این در حالی است که طی همین هفته های گذشته ۱۲ نفر جدید به فهرست ورزشکارانی که طلای پارالمپیک را در اختیار دارند، اضافه شدند. طبق اصلاحیه صورت گرفته این طلایی ها می توانند استخدام یک نهاد دولتی شوند البته اگر ابلاغ لازم به موقع به دستشان برسد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک استخدام کمیته ملی پارالمپیک استخدام پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک استخدام قهرمانان آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آیین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آن‌ها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک “نصف” نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • کوهپایه‌زاده: نتیجه تیم ملی بسکتبال با ویلچر راضی کننده نبود
  • افزایش ۳ تا ۷ برابری اسقاط خودرو‌های فرسوده با ابلاغ آیین نامه جدید
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • کامبک دیدنی و پیروزی 6-1 بایرن مونیخ مقابل پورتو (لیگ قهرمانان اروپا - 21 آوریل، 2015) / فیلم
  • زمان ابلاغ آیین نامه جدید توزیع برخط دارو
  • آیین نامه جدید توزیع آنلاین دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود