Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی  از بازدید ۱۷۳ قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: در یک حرکت جهادی ۱۷۳ نفر از همکاران قضایی از ۱۱ زندان و بازداشتگاه در سطح استان بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: هدف از این بازدیدها دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مورد به مورد وضعیت قضایی و حداقل امکان  با در نظر گرفتن مقررات قانونی و اختیارات قضایی، همچنین وضعیت خود زندانیان از حیث اصلاح و تربیت و باز اجتماعی شدنشان و جلب رضایت شاکیان و رد مال با صحبت، ارشاد و بعضاً تذکر و اخطار جدی و اخذ تعهد رفع مشکلات این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این زندانیان، سرپرست خانواده و جوانان این جامعه هستند که بر اثر خطا، اشتباه و لغزش مرتکب بزهکاری شده‌اند و رافت اسلامی، نگاه انسانی و زندانبانی اسلامی اقتضاء می‌کند به این افراد کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری‌آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سه ماه گذشته تقریبا ۲۶ بار حضورمان در زندان‌های سطح استان بود و تلاش ما از این حضورها این است که اجرای مجازات حبس نسبت به افرادی که شرور هستند و نظم و امنیت جامعه را بر هم می‌زنند و جایشان در زندان هست اجرا شود.

وی ادامه داد: هدف از این بازدیدها حفظ و صیانت از امنیت جامعه است و هم کمک به افرادی است که سابقه کیفری ندارند و جرایمی که مرتکب شده‌اند از جرایم کم اهمیت بوده و توانسته‌اند رضایت شاکی را جلب بکنند و شورای طبقه بندی زندان، قاضی ناظر زندان، مشاورین و مددکاران زندان حسن رفتار و تنبیه و تنبه آنها را گواهی کرده‌اند.

عتباتی در ادامه از نتایج بازدید استانی خبر داد و گفت: در سطح استان با مرخصی ۲۸۹ نفر زندانی موافقت و با اشتغال ۶۳ نفر و با مرخصی پایان حبس ۷۶ نفر وبا آزادی مشروط ۴۱ نفر و با تعلیق اجرای مجازات ۴۲ نفر و با اختصاص پابند الکترونیک ۲۱ نفر وتقلیل وثیقه ۲۲ نفر وبا اعزام به مراکز درمانی ۲ وعفو و بخشودگی ۲۰ نفر موافقت شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این بازدیدها علاوه بر تاثیر معنوی آن در مدد جویان، برای اقدامات فوق العاده است و تلاش می‌شود با این اقدامات و رویکرد اصلاحی، سالم سازی مناسب را در جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی زندان رئیس کل دادگستری قاضی بازدید ناصر عتباتی امنیت آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه دراین رابطه اظهار داشت: ۱۲ نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی به همراه اساتید دانشگاه از تصفیه خانه آب ارومیه بازدید کردند.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان از قسمت‌های مختلف تصفیه خانه و روند تصفیه آب آشنا شدند، افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب در این بازدید توضیحات لازم در خصوص نوع تصفیه، کیفیت و مراحل و روند تصفیه آب را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز