Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@11:58:51 GMT

ساخت ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی برکت پس از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۴۶۳

ساخت ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی برکت پس از شیوع کرونا

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز 75 مرکز بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق روستایی و محروم سراسر کشور ساخته شده است.

محمد مهجوری افزود: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت 265 مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تا به امروز 180 مرکز به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت و... می‌شود. 

مهجوری تصریح کرد: 650 منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت قرار دارند و حجم کل سرمایه‌گذاری برای ساخت 265 مرکز تعهد شده، 3 هزار و 750 میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر این‌که استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی برکت به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: بنیاد همچنین در ساخت و تکمیل 17 بیمارستان در مناطق محروم با یک‌هزار و 500 تخت مشارکت داشته که بیمارستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین، بهار همدان و نی‌ریز از جمله این پروژه‌ها هستند.

مهجوری در تشریح دیگر اقدامات بنیاد برکت در حوزه عمرانی و زیربنایی پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در این مدت 520 مدرسه با بیش از 3 هزار کلاس درس ساخته شده است. همچنین 500 مسجد و مرکز مذهبی فرهنگی افتتاح شده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تاکید بر تداوم عملیات احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی این بنیاد در ایام شیوع کرونا گفت: در این مدت، 275 پروژه آب‌رسانی در مناطق دارای کمبود و تنش آبی به بهره‌برداری رسیده است. 150 پروژه دیگر برکت نیز در حوزه‌های مختلف عمرانی از جمله راه‌سازی، برق‌رسانی و ... افتتاح شده است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این بنیاد ساخت و تکمیل 53 هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در دستور کار دارد که از این تعداد، 35 هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: الف

کلیدواژه: بهداشتی و درمانی مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از این پروژه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، فرماندار اردکان و جمعی از مسئولین این شهرستان حضور داشتند، گفت: پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان به منظور جبران کمبود آب شهر‌های اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد در مواقع اضطراری در حال اجرا است.

او اعتبار این پروژه را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار این پروژه از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۸ درصد است، ادامه داد: خط انتقال آب این پروژه ۳۴ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن با لوله چدن داکتیل با قطر ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی متر اجرا شده است.

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این بازدید به بررسی روند پیشرفت خط انتقال آب مجتمع صنعتی معدنی چادرملو به این شهرستان پرداخت و گفت: امیدواریم این خط انتقال آب که می‌تواند بیش از ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب را به شهرستان اردکان منتقل کند، تا قبل از شروع فصل تابستان و پیک مصرف آب به پایان برسد و ما شاهد آبرسانی به این شهرستان از مسیر خط انتقال آب باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بساط خیر و برکت زنانه