Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@17:08:27 GMT

تولید برق از پیاده‌روی انسان‌ها!

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۶۴۱

تولید برق از پیاده‌روی انسان‌ها!

با توسعه فناوری جدیدی توسط گرین گرافن، می‌توان سامانه‌هایی در اختیار داشت که انرژی فعالیت‌های بیومکانیکی قدم‌های انسان را به برق تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از سال ۲۰۱۷ گرین گرافن (Green Graphene) سیستم‌های تجدیدپذیری را برای تولید انرژی از فعالیت بیومکانیکی قدم‌های انسان توسعه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاش برای تولید انرژی سبز و پس از سال‌ها تحقیق و توسعه در این مسیر، گرین گرافن یک سیستم ذخیره انرژی مناسب برای ذخیره‌سازی انرژی تولید شده از ژنراتور خود (Genostep) پیدا کرده است.

گرین گرافن با ایما ژانگ در استفاده از باتری سیمانی گرافن برای ذخیره انرژی تولید شده توسط Genostep همکاری می‌کند.

این ترکیبی عالی برای پایداری انرژی با فعالیت‌های شایع انسان است که برداشت می‌شود و به برق تبدیل شده و بلافاصله در یک منطقه ذخیره‌سازی مناسب ذخیره می‌شود.

با این همکاری مشترک، توانایی تأمین انرژی و ذخیره‌سازی آن آسان‌تر می‌شود؛ زیرا منبع تولید و ذخیره‌سازی بخشی از زیرساخت‌ها هستند، این امر باعث کاهش تنش شبکه، قطع برق و صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از اتلاف نیروگاه‌ها (هسته‌ای، باد، خورشیدی) می‌شود.

با استفاده از ترکیب باتری‌های سیمانی حاوی گرافن و ژنراتور‌های Genostep در پیاده‌روها، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها، مدارس، مشاغل و فروشگاه‌ها، این سیستم یک منبع انرژی مستقیم فراهم می‌کند که کمبود برق را کاهش می‌دهد، میزان تولید زباله را کم کرده، کاهش جنگل‌زدایی را به دنبال داشته و تاثیرات زیست محیطی ناشی از انرژی هسته‌ای، خورشیدی، بادی و آبی را به حداقل می‌رساند. با نیاز روزافزون به کاهش انتشار کربن و در عین حال نیاز به بهبود کیفیت زندگی، فناوری Genostep همراه با باتری سیمانی گرافن در نقش تأمین انرژی می‌تواند بدون آلاینده ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو پیاده روی برق ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی زمین گرمایی، آبی، خورشیدییا بادی تولید کرده اند.

داده‌هایسازمان بین‌المللی انرژی (IEA) و سازمان بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنینحاکی از آن است ۴۰ کشور دیگر در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کردند.     

«مارک جکوبسن» «Mark Jacobson» استاد دانشگاه استنفورد که این داده‌ها را منتشر کرده است، گفت: ما به فناوری‌های معجزه آسا نیاز نداریم.

وی افزود: باید با برق رسانی به همه چیز و تامین برق با فناوری‌های «باد، آب و خورشید» (WWS) که شامل باد خشکی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین گرمایی، برق آبی کوچک و برق آبی بزرگ می‌شود، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را متوقف کنیم.

جکوبسن درباره این پروژه توضیح داد:کشور‌های دیگری مانند آلمان نیز می‌توانند ۱۰۰ درصد برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر را طی مدت کوتاهی مصرف کنند.

آمار منتشر شده توسط سازمان بین المللی انرژی در ژانویه نشان می‌دهد انگلیس در سال ۲۰۲۲، ۴۱.۵ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیرتولید کرده که ۱۰.۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

در اسکاتلند، فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور در سال ۲۰۲۲ را تولید کردند.

«کلر مک» «Claire Mack»، مدیر اجرایی شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر اسکاتلند، گفته است: این ارقام رکوردشکن، نقطه عطفی در حرکت اسکاتلند به سوی کربن صفر است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر در سطح جهانی ما را نشان می‌دهد.

در حالی که بیشترین برق اسکاتلند از نیروی بادیتولید می‌شود، محققان پیش‌بینی می‌کنند انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

در سال‌های اخیرنرخ بهره وری سلول‌های خورشیدی به دلیل استفاده از یک ماده به اصطلاح معجزه آسا به نام پروسکایت افزایش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد