Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@20:35:02 GMT

وزیر راه: مردم نگرانی درباره مسکن نداشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۴۳۲۴

وزیر راه و شهرسازی، قانون جهش تولید مسکن را قانونی راهبردی برای خانه‌دار شدن مردم دانست و گفت: مردم در خصوص تامین مسکن نگرانی نداشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رستم قاسمی» در پیام توئیتری نوشت: قانون جدید (قانون جهش تولید مسکن) به ما اجازه خوبی داده است که در آن زمین، وام و کمک‌های مناسب به مردم ارائه دهیم تا صاحب خانه‌ای مناسب و در خور شأن یک ایرانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: خدمتگزاران شما در وزارت راه و شهرسازی شبانه‌روز تلاش خواهند کرد که مردم نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری از تدوین طرح ویژه مسکن خبر داده و گفته است: ساخت سالیانه یک میلیون دستگاه مسکن در دستور کار خواهد بود. هم‌زمان مجلس نیز طرح حمایتی با عنوان جهش تولید مسکن تصویب کرد که پشتوانه اجرای طرح دولت است.

در همین زمینه کارشناسان به عقب‌ماندگی سالیانه ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور اشاره می‌کنند و معتقدند: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت تامین زمین و منابع مالی، قابل اجرا است.

 وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز گفته بود: توانایی لازم برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال وجود دارد و می‌توان در طول دوره این دولت، چهار میلیون مسکن را عرضه کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سعیدی صبح سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده توسط شرکت مادر تخصصی جهت افتتاح پروژه‌های شهر جدید سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: در شهر جدید سهند ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن و ۶ عنوان پروژه روبنایی آماده افتتاح شده است.

وی با تشریح پروژه‌های روبنایی قابل افتتاح در شهر جدید سهند، افزود: بهره‌برداری از نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان، بهره برداری از مجتمع تجاری باران، کوی ویلایی گلشهر، کنارگذر جنوبی شهر جدید سهند، پروژه تکمیل نواقص پیاده‌روهای شهر سهند و همچنین آسفالت توپکای آزادراه از جمله برنامه‌های افتتاحی خواهد بود.

وی به طرح‌های آماده کلنگ‌زنی این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۵۰۰۰ واحد جدید طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی مسجد بزرگ شهر جدید سهند و ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیز طی روزهای آتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که تحویل قرارداد قطعات مسکونی طرح جوانی جمعیت و جامعه ایثارگری نیز از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

گفتنی است، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با حضور اعضای این شورا و در راستای هماهنگی برای سفر مقام عالی وزارت برگزار شد.

کد خبر 6086048

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه