Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول برگی  امروز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت:  از دهه ۴۰ که برای شهر حریم قائل شده‌اند تبریز که شهر تاریخی است در غربت باقی مانده و شاهد بی‌مهری ها بوده است و امروز تبریز از سه جهت امکان توسعه ندارد و تنها راه توسعه تبریز از شرق بود که می‌توانستیم‌ تبریز را در این ناحیه گسترش دهیم‌ که یک کج سلیقه‌گی و عدم توجه کافی موجب کاهش ۲۱ هزار هکتاری شهر تبریز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما بارها گفته‌ایم مخالف بخش شدن باسمنج نیستیم و مشتاق پیشرفت این شهر هستیم اما قرار نیست ما ۲۱ هزار هکتار حریم تبریز را کاهش دهیم تا باسمنج را بخش کنیم.

برگی اظهارداشت: در دولت گذشته وقتی سوال می‌شد به جاهای دیگر سوق می دادند ما به حاشیه شهر توجه داریم و از آن نگرانیم اما با این کار باعث خواهند شد یک حاشیه  نشینی دیگر در باسمنج ایجاد شود.

برگی تصریح کرد: چگونه است که وزیر سابق با بخش شدن باسمنج مخافت می‌کند و مردم هر دو شهر هم مخالف هستند اما این کار انجام می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با نمایندگان مجلس، نائب رییس مجلس، هیئت دولت و مقامات استانی و کشوری در این باره صحبت کرده‌ام ما در شورای شهر به جد مخالف کاستن از حریم‌ تبریز هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رسول برگی در ادامه با اشاره به روز شهادت حضرت رقیه گفت: امروز روز شهادت حضرت رقیه در خرابه‌شام و تثبیت حقانیت و مظلومیت اباعبدالله الحسین است.

وی گفت: امروز جوانان ما به عنوان مدافعان حرم‌ از حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند و جان خود را برای دفاع از حریم‌حرم و جامعه فدا می‌کنند.

برگی با بیان اینکه امروز روز سینما است گفت: از افتخار آفرینان حوزه سینمای استان تجلیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رویه بدی ایجاد شده که برخی مسائل در فضای مجازی پخش می‌شود که این کار درستی نیست.

رسول برگی افزود: برخی موضوعات در خصوص حقوق های نجومی وجود دارد و مدیران برخی کارکنان را بازخواست می‌کنند و مجبور می‌کنند از آنها دفاع کنند.
وی اظهارداشت: اگر حقوقی که گرفته شده درست است دیگر نیاز به ترسیدن نیست، اگر نه،  نیاز به پاسخگویی دارد و نهاد‌های نظارتی شهرداری باید این موضوعات را بررسی کنند.

برگی تصریح کرد: لیست حقوق های شهرداری را خواسته بودیم که بخشی از آن تحویل شده و فقط شرکت واحد باقی مانده که آنهم امروز ارائه می شود تا کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی کند.

انتهای پیام/60032

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز نمایندگان مجلس شهرداری حریم رئیس شورای اسلامی شهر تبریز جلسه شورای شهر تبریز رسول برگی فارس تبریز حضرت زینب س حضرت رقیه س شهرداری تبریز شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو از اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسن سرابیان در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو با هدف رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی خوزستان که شامگاه دوشنبه (3 اردیبهشت‌) در اهواز برگزار شد، گفت: در تیرماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد کشور منعقد شد و در این راستا توانستیم اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت‌المال صادر کنیم. کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل و در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: در خوزستان نیز ثبت سند بیش از 25 هزار هکتار بستر رودخانه از زمان انعقاد این تفاهم‌نامه تاکنون انجام شده است. اقدامات خوبی نیز برای اصلاح سند سد دز در راستای حفظ حقوق بیت‌المال انجام شد.

مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست گفت: موقوفاتی که سالیان سال مشکل تثبیت مالکیت داشتند، با تدبیر تثبیت سند شده‌اند.

مجتبی باقرزاده افزود: امیدواریم تحولات در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حدنگاری اموال به ویژه در اموال وقفی ادامه داشته باشد تا شاهد پایان تثبیت اراضی باشیم.

استاد مالکیت پنج تالاب خوزستان تحویل داده شد

اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب خوزستان از جمله تالاب بین المللی «شادگان» و تالاب «هور العظیم»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» و بزرگترین موقوفه کشور با حضور رئیس سازمان ثبت در استان تحویل داده شد.

اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»، «هورالعظیم»، «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور»، 279 سند مربوط به شهرک‌های صنعتی، 295 سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از 70 سال و سند بزرگترین موقوفه کشور، دوشنبه شب (3 اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهواز،  به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت، اسناد مالکیت بستر و حریم دو رودخانه بزرگ و مهم کشور که بیش از 11 قطعه سند به مساحت 25 هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش و به نام وزارت نیرو صادر شده است را به متولیان تحویل داد.

در این مراسم سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر 62 پلاک ثبتی در مجموع 272 هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در 109 هکتار که  در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری در فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت 5 تالاب بالغ بر386 هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گون‌ های مختلف گیاهی و جانوری هستند، تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین 541 سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری را با مجموع مساحت 279 هکتار در راستای تحقق شعار سال و فراهم کردن بستر و زیرساخت های تولید و اشتغال‌زایی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان تحویل داد.

در این مراسم 241 سند مالکیت به مساحت 66 هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر به عنوان بزرگترین موقوفه کشور که با حمایت دادگستری کل و تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی، به صدور سند منجر شده است، از سوی رئیس سازمان ثبت به سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان تحویل داده شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عزم جدی شهرداری برای صیانت از حریم شهر تهران
  • آغاز جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری تبریز