Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:26:51 GMT

حمایت سازمان بهزیستی از ۵ قلو‌های لارستانی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۶۱۹۶

حمایت سازمان بهزیستی از ۵ قلو‌های لارستانی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی در رابطه با حمایت سازمان بهزیستی از پنج قلو‌های لارستانی اظهار کرد: اخیراً در رسانه‌ها متوجه شدیم که مادر یک خانواده‌ لارستانی زایمان پنج قلو را در بیمارستان حضرت زینب شیراز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:سازمان بهزیستی با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشور وجود دارد و تأکیدات مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی چند سالی است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزند ۵ قلو را در دستور کار خود قرار داده است به همین علت ما این خانواده  را از شهریورماه تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می‌دهیم و همچنین به جز این خدمات مستمر ، سازمان بهزیستی به صورت موردی برای بحث تهیه پوشک و شیر خشک و یا سایر موارد در صورت لزوم حمایت‌های لازم را از این خانواده انجام خواهد داد.

وی افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر نزدیک به ۴۷۰۰ خانواده دارای فرزندان سه قلو به بالا را تحت پوشش دارد همه آن‌ها از مستمری ماهانه برخوردار هستند و همچنین نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دوقلو که در سه دهک پایین درآمدی جامعه قرار دارند ‏هم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره مند می‌شود.

مسعودی فرید گفت:امیدواریم که این مسئله با حمایت‌های بیشتری که دولت و  مجلس انجام می‌دهند بتوانیم خدمات خود را هم از لحاظ کیفی ارتقا دهیم و هم بتوانیم در سنین بالاتر از ۶ سال و حتی تا سنین نوجوانی از خانواده های دارای چند قلو حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: 

چه کسانی مشمول دریافت مستمری معلولان هستند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنج قلو سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

عبدالرحمن سلیم حقیقی گفت: طرح «خانواده میزبان» با عنوان طرح میزبان ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر در ۱۳ استان کشور اجرایی شده که استان فارس هم از این جمله است و مجموعاً در کل کشور تاکنون ۸۷ کودک وارد خانواده‌های میزبان شده‌اند.

او بیان کرد: این طرح که به دنبال اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شده و تکمیل‌کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است.

سلیم حقیقی تصریح کرد: در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری نمی‌شد، جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود، اما به مرور با گسترش شهرنشینی و ورود الگوی غربی، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیم‌خانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه‌اندازی شد و گسترش یافت.

سخنگوی بهزیستی فارس یادآور شد: اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگه‌داری شبانه‌روزی جلوگیری می‌کند.

او همچنین با بیان این موضوع که بهزیستی فارس در سال گذشته جزو ۵ استان برتر در حوزه فرزندخواندگی بوده است، گفت: این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

سلیم حقیقی همچنین گفت: صلاحیت خانواده‌های میزبان در کارگروه‌های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن با طی کردن دوره آموزشی، در صورت آمادگی میزبان، کودکان به صورت موقت تا زمان تعیین تکلیف آنان برای ورود به خانواده دائمی خود (بازپیوند به خانواده زیستی، نگهداری در خانواده خویشاوندان و یا فرزندخواندگی) به عنوان مهمان در خانواده میزبان حضور خواهند داشت.

سخنگوی بهزیستی فارس ادامه داد: این طرح به ویژه برای حضور کودکان نیازمند مراقبت ویژه که اقبال کمتری برای حضور در فرزندخواندگی دارند، حائز اهمیت است.

مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس در پایان اظهار کرد: خانواده‌های متقاضی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری