Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا گندمکار رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر قادر به تولید ۳ نوع ورق رنگی ساختمانی، دکوراتیو و ورق‌های مخصوص لوازم خانگی است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان این که تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی برای تولید لوازم خانگی، بسیار دشوار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است، افزود: شرکت فولاد مبارکه در ایران تنها تولید کننده این نوع ورق بوده و یکه‌تاز این عرصه است و در این مسیر باید با شرکت‌های کره‌ای و اروپایی رقابت کند که بیش از ۲۵ سال تجربه در تولید این نوع ورق‌های فولادی دارند و توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه ماهانه ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه ویژه برای لوازم خانگی تولید می‌کند که ورق اولیه برای تولید بیش از ۲۲ هزار دستگاه یخچال را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این میزان تولید فولاد مبارکه در حالی است که ظرفیت تولید ۶۰۰ تن ورق مخصوص این صنعت در ماه با راه‌اندازی خط تکمیلی آن در آینده به ۱۰۶۰ تن افزایش خواهد یافت که می‌تواند به تولید ۵۸ هزار دستگاه یخچال یا ۱۷۵ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تبدیل شود، این میزان تولید علاوه بر این که می‌تواند کشور را واردات لوازم خانگی بی‌نیاز کند، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز صادرات و ارزآوری برای کشور در این شرایط تحریمی را نیز فرآهم آورد.

گندمکار تصریح کرد: تولیدکننده‌های داخلی بعضاً ممکن است از مواد اولیه‌ای استفاده کننده که مشخصات فنی مناسب را نداشته باشد. برای مثال رنگی که روی سطح ورق استفاده می‌شود یک ترکیب شیمیایی است که می‌تواند حاوی مواد خطرناکی برای افراد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این مقدار ورق ویژه تولید لوازم خانگی در شرکت فولاد مبارکه تولید نمی‌شد، چه زیان و خسارتی را به بدنه کشور وارد می‌کرد، اضافه کرد: در صورتی که ورق‌های رنگی در فولاد مبارکه تولید نمی‌شد احتمال رخ دادن دو سناریو وجود داشت. اول این که همه تولیدکنندگان داخلی برای رعایت استاندارد‌های کیفی مجبور به تامین مواد اولیه از خارج بودند که در این صورت میزان ارز قابل توجهی از کشور خارج می‌شد و منابع مالی کشور به هدر می‌رفت.

با پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه از صنعت لوازم خانگی این صنعت توانسته است در چند سال اخیر و با وجود تحریم‌ها رونق بگیرد. رشد ۳۰ درصدی تولید یخچال، رشد ۵۳ درصدی تولید ماشین لباسشویی و رشد ۱۲ درصدی تولید کولر‌های آبی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته، گوشه‌ای از رونق تولید در صنعت ۷ میلیارد دلاری لوازم خانگی در ایران است. موضوعی که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از مواد اولیه مرغوب و با قیمت مناسب شرکت فولاد مبارکه بوده که توانسته علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، کاهش قیمت و بنابراین افزایش قدرت خرید مشتریان را در بر داشته باشد.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولادمبارکه اصفهان صنعت لوازم خانگی صنعت فولاد شرکت فولاد مبارکه فولاد مبارکه لوازم خانگی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403

 هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: بهار تولید و رکوردشکنی برای فولاد هرمزگان در فروردین ماه امسال شکوفا شد و توانستیم علاوه بر ثبت رکوردهای ماهیانه در تولید تختال و آهن اسفنجی، چندین رکورد متنوع تولیدی روزانه را نیز در واحدهای تولیدی به ثبت برسانیم. 

عطاءالله معروفخانی در خصوص ثبت رکوردهای جدید در شرکت فولاد هرمزگان افزود: فولاد هرمزگان در فروردین ماه موفق شد هم در واحد احیا مستقیم و هم در واحد فولادسازی رکوردهای جدید ماهیانه به ثبت برساند و عزم خود را برای دستیابی به اهداف و استراتژی‌های کلان به ویژه جهش تولید جزم کند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع رکوردشکنی و عبور از حد نصاب‌های قبلی برای کارکنان فولاد هرمزگان به یک عادت تبدیل شده و هرگاه محدودیت‌های انرژی برداشته شوند، رکوردشکنی برای ما دور از دسترس نخواهد بود.

رکورد تختال فولادی و ذوب ریخته گری در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: واحد فولادسازی در فروردین ماه با تولید ۱۶۱ هزار و ۱۰۹ تن تختال فولادی، برای نخستین بار از تولید ۱۶۰ هزار تن گذر کرد و این میزان تولید برای خط تولیدی که ظرفیت اسمی آن ۱۲۵ هزار تن در ماه است، یک عدد شگفت‌انگیز محسوب می‌شود؛ رکورد قبلی این واحد ۱۵۸ هزار و ۱۷۰ تن رقم خورده بود و شاهد رشد حدود سه هزار تنی رکورد بودیم.

معروفخانی یادآور شد: همچنین در فروردین ماه امسال رکوردهای تعداد ذوب تخلیه شده به میزان یک هزار و ۳۸۹ تن و تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان یک هزار و ۳۷۷ تن به ثبت رسید که بالاتر از ظرفیت اسمی بوده است. 

وی در خصوص علت ثبت این رکوردها نیز خاطرنشان کرد: در فولاد هرمزگان استفاده از دانش، تجربیات گذشته و دانش روز صنعت فولاد همواره مورد تاکید و در دستورکار بوده و استراتژی‌هایی هم که برای شرکت در این زمینه تعریف کرده‌ایم، موید همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: برگزاری سه دوره کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و استفاده از تجربیات ارزنده این کنفرانس، بهبود مستمر فرایندهای تولیدی، افزایش کیفیت مواد اولیه و افزایش سرعت ریخته‌گری در راستای تولید حداکثری و بهینه به همراه کاهش مصرف انرژی از جمله دلایل رکوردشکنی به شمار می‌رود.

معروفخانی ادامه داد: ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان ۱۲۵ هزار تن است و زمانی که از این میزان بالاتر تولید کنیم، این امر نشان می‌دهد کارکنان فولاد هرمزگان از هر نظر به تکنولوژی تولید فولاد مسلط شده‌اند و تولید بالاتر از ظرفیت علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، کسب درآمد و سودآوری بیشتر را برای شرکت به همراه خواهد داشت.

رکوردشکنی واحد احیا مستقیم در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه به رکوردشکنی‌های واحد احیا مستقیم اشاره کرد و گفت: واحد احیا مستقیم از ابتدای سال‌جاری تولید را طوفانی آغاز کرد و چهار رکورد روزانه را در روزهای ۱۳، ۱۸، ۱۹ و ۲۲ فروردین ماه به ثبت رساند.

وی ادامه داد: این رکوردها پس از آن به دست آمد که واحد احیا مستقیم توانست سنگین‌ترین و طولانی‌ترین شات‌دان و تعمیرات سالیانه را در زمستان امسال با موفقیت پشت سر بگذارد؛ به عبارتی از محدودیت تامین گاز در زمستان بهترین فرصت را برای تعمیرات سالیانه ساختیم و با تعویض نسوز مدول A واحد احیا مستقیم و انجام تعمیرات اساسی در مدول B، فرصت را برای جهش تولید در این ۲ واحد فراهم ساختیم.

معروفخانی اضافه کرد: با انجام تعمیرات منظم و موفقیت‌آمیز، هر ۲ واحد برای افزایش تولید آماده شدند و توقفات اضطراری آن‌ها ناشی از مشکلات قطعات و تعمیرات کاهش یافت و به حداقل رسید؛ با کاهش شدید توقفات و افزایش زمان تولید، در ادامه شاهد آن بودیم که این واحد پی در پی رکوردشکنی کرد و سرانجام به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن در فروردین ماه، یک رکورد خارق‌العاده را به ثبت رساند.

وی گفت: این میزان تولید در حالی رقم خورد که میزان ظرفیت اسمی واحد احیا مستقیم کمی بیش از ۱۳۷ هزار تن در ماه است، این یعنی واحد احیا توانست ۲۵ درصد از ظرفیت اسمی خود محصول تولید کند که دستیابی به این ظرفیت اسمی میان واحدهای احیا مستقیم در صنعت فولاد کشور تقریبا بی‌نظیر است.

تولید بهینه و اقتصادی رویکرد فولاد هرمزگان در سالجاری

معروفخانی در ادامه به رویکرد این شرکت در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: فولاد هرمزگان در سال جاری رویکرد تولید بهینه‌، اقتصادی و دارای ارزش افزوده را همراه با نیم‌نگاهی به رکوردشکنی و افزایش تولید دنبال می‌کند که در فروردین ماه محقق شد. همچنین به دنبال تداوم اجرای پروژه‌ها به ویژه تسریع آن‌ها هستیم تا جهش تولید واقعی را در فولاد هرمزگان محقق کنیم.

دیگر خبرها

  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • راه اندازی کاغذسازی زاگرس کمک به صنعت نشر کشور