Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@04:24:05 GMT

مرمت خانه شهید «چگینی»

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۶۷۸۹

مرمت خانه شهید «چگینی»

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: مرمت خانه شهید چگینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع واقع در خیابان تبریز در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمد اسماعیل حافظی در این باره اظهار کرد: این سازمان با توجه به درخواست سازمان فرهنگی و ورزشی مبنی بر تهیه طرح مرمت خانه شهید چگینی در دستورکار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ویژگی‌های مهم این پروژه می‌توان به انتقال شیوه زندگی و سیرت این شهید بزرگوار اشاره کرد نقش به سزایی در آشنایی اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان با شیر مردی‌ها و در عین حال ساده زیستی این بزرگ مرد دارد همچنین این خانه موزه می‌تواند مرکزی برای اشتراک گذاری میراث گران‌بهای شهدا و ایثارگران با جامعه باشد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه، فضایی درخور و شایسته این شهید که معرف افکار والا و ابعاد مختلف زندگی ایشان باشد همان منزل پدری است که محل شکل گیری بسیاری از خاطرات این شهید در دوران نوجوانی و بزرگسالی بوده، پتانسیل فراوانی در جهت تبدیل شدن به موزه شهید چگینی را داراست.

کد خبر 521366

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری قزوین قزوین مرمت و بازسازي خانه تاریخی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه تلویزیونی که به کارگردانی مهدی مظلومی در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است، هر روز ساعت ۱۶ پخش و در ساعات ۰۰ بامداد و ۰۸ روز بعد بازپخش می شود.

در مجموعه تلویزیونی «زندگی به شرط خنده»، بازیگرانی، چون حمید لولایی، علی صادق، یوسف تیموری، زنده یاد رضا داوودنژاد، بهنوش بختیاری، خشایار راد و سحر ولدبیگی ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: در خانه‌ای که صاحب آن خارج از کشور به سر می‌برد؛ افرادی زندگی می‌کنند که هر کدام برای خود مشکلات و آرزو‌هایی دارند. در این میان خشایار، پیرمرد سودجو و پول‌دوستی که وظیفه مراقبت از خانه را بر عهده دارد، در نبود صاحب‌خانه، آن را به گروه‌های مختلف فیلم‌برداری اجاره می‌دهد...

 

دیگر خبرها

  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • «زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم
  • پدر شهید پرویز اسفندیاری آسمانی شد
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نام‌گذاری شود
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود