Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@22:42:02 GMT

رژیم غذایی ناسالم شدت کرونا را افزایش می‌هد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۴۶۷

رژیم غذایی ناسالم شدت کرونا را افزایش می‌هد

در مطالعه‌ای که اخیرا توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) انجام و در Gut منتشر شد، افرادی که رژیم غذایی آن‌ها بر اساس غذاهای گیاهی سالم بود در هر دو مورد ابتلا و شدت ابتلا به کرونا عوارض کمتری داشتند.

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد تأثیرات مفید رژیم غذایی بر خطر ابتلاء به کرونا در افرادی که در مناطق دارای محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی بالا زندگی می‌کنند بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم غذایی سالم شامل غذاهای خانگی، مقدار زیادی سبزی، میوه و سالاد است. اگرچه شرایط متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلاء به کرونا و همچنین افزایش خطر ابتلاء به علائم جدی پس از عفونت مرتبط است، اما تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته است.

جوردی مرینو، نویسنده این ارشد مقاله، اظهار کرد: گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که تغذیه نامناسب یک ویژگی مشترک در بین گروه‌هایی است که به طور نامتناسبی تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته‌اند، اما داده‌های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت کرونا در دست نیست.

در این مطالعه، مرینو و همکارانش داده‌های ۵۹۲۵۷۱ شرکت‌کننده در مطالعه علائم کرونا مبتنی بر تلفن‌های هوشمند را مورد بررسی قرار دادند. شرکت‌کنندگان در انگلستان و ایالات متحده زندگی می‌کردند و از ۲۴ مارس ۲۰۲۰ تا ۲ دسامبر ۲۰۲۰ بررسی شدند.

در شروع مطالعه، شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ای را در مورد عادات غذایی خود قبل از همه‌گیری تکمیل کردند. کیفیت رژیم غذایی با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاه که بر غذاهای گیاهی سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات تأکید دارد، ارزیابی شد.

اندرو چان گفت: گرچه ما نمی‌توانیم اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی را به اندازه کافی تأکید کنیم، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد با توجه به رژیم غذایی خود همچنین می‌توانند خطر ابتلاء به کرونا یا نتایج ضعیف خود را کاهش دهند.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که استراتژی‌های بهداشت عمومی که دسترسی به غذاهای سالم را بهبود می‌بخشد و عوامل اجتماعی سلامت را کاهش می‌دهد، ممکن است به کاهش بار همه‌گیری کرونا کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین کد خبر 521311

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم غذایی کرونا رژیم غذایی سالم رژیم غذایی گیاه خواری رژیم غذایی مدیترانه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خطر ابتلاء رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت ناسالم و تعداد ۲۴ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۱۲۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهر اهواز بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۸۳، کرج با شاخص ۷۲، بوشهر با شاخص ۵۸، تهران با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۸۰، بیرجند با شاخص ۵۸، مشهد با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۸۰، اهواز با شاخص ۶۸، زنجان با شاخص ۵۹، سمنان با شاخص ۵۴، قم با شاخص ۵۷، سنندج با شاخص ۶۰، کرمان با شاخص ۵۵، کرمانشاه با شاخص ۵۳، یاسوج با شاخص ۵۸ و اراک با شاخص ۵۸، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سوم اردیبهشت، شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، یاسوج و اراک، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۳۴، بیرجند با شاخص ۵۸، قزوین با شاخص ۳۴، بندرعباس با شاخص ۴۱، همدان با شاخص ۳۴ و یزد با شاخص ۵۰، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، بیرجند، سنندج و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747248

دیگر خبرها

  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند