Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:24:06 GMT

زمینه آزادی ۲۵ زندانی از زندان رجایی شهر کرج فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۹۷۴

زمینه آزادی ۲۵ زندانی از زندان رجایی شهر کرج فراهم شد

به گزارش روز یکشنبه زندان رجایی شهر کرج ، الله کرم عزیزی اظهار داشت که با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری   و یک هیات قضایی  از استان تهران در این زندان با ۲۵۰ مددجو ملاقات انجام شد.

وی اضافه کرد: این آزادی ها در اجرای بخشنامه اخیر رییس  قوه قضائیه مبنی بر اجرای حفظ کرامت انسانی و کاهش جمعیت کیفری  انجام گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی ادامه داد: طرح کاهش جمعیت کیفری از ابتدای سال جاری از طریق بازدید های دوره ای قضات و ملاقات با مددجویان  آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

وی افزود:  تلاش شده با دقت نظر تمام پرونده های مددجویان بررسی تا بتوانیم اهداف  این بخشنامه که از سوی قوه قضاییه ‌اصل‌شده را به بهترین نحو اجرا کنیم.

زندان رجایی شهر یکی از چهارزندان مستقر در کرج است که زیرنظر اداره کل زندانهای  استان تهران اداره می شود.

برچسب‌ها زندان رجایی شهر آزادی زندانیان کرج سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندان رجایی شهر آزادی زندانیان کرج زندان رجایی شهر آزادی زندانیان کرج سازمان زندان ها قوه قضاییه زندان رجایی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند