Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید محمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: برخی افراد عنوان می‌کنند هیچ کار فرهنگی در شهرستان دزفول انجام نمی‌شود و به محض ایجاد یک چالش فرهنگی در شهرستان به سرعت واکنش نشان می‌دهند و آن را برجسته می‌کنند.

وی با انتقاد از این رویه بر لزوم پوشاندن زشتی‌ها و ترویج کارهای نیک بنا به تاکید دین مبین اسلام گفت: افراد زیادی تا قبل از انتشار این بیانیه‌ها از این اتفاق ناخوشایند فرهنگی خبردار نبودند که با این قبیل کارها خبردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد اخلاقی و فرهنگی اظهارداشت: نباید اجازه دهیم فساد در جامعه پا بگیرد ولی این کار باید از راه درست و با طی روند قانونی، انجام شود.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و مفهوم و مصادیق آن باید درست تعریف شوند، افزود: هنگام نقد باید از ادبیات مناسب استفاده کنیم زیرا با استفاده از ادبیات نامناسب کار ما ضدفرهنگی می‌شود.  

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه یک حرکت انقلابی باید برخواسته از اندیشه و حکمت باشد، گفت: امور باید به صورت خردمندانه و عاقلانه و نه از روی احساسات و تعصبات غیرمعقول پیگیری شوند.

وی با انتقاد از انتشار بیانیه‌هایی که فضای شهر را ملتهب می‌کنند، افزود: همه امور باید از مجاری قانونی و به صورت ضابطه مند پیگیری شوند و هرکس با توجه به مسوولیت خود نسبت به عملکرد و موضع‌گیری‌های خود پاسخگو باشد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه سلسله مراتب قانونی در پیگیری مسائل باید رعایت شوند، اظهارداشت: برخی مسایل با یک نامه نگاری، درخواست جلسه و رسیدگی قابل پیگیری و حل است.

وی افزود: من به عنوان مسوول فرهنگی شهرستان دزفول اجازه ایجاد التهاب فرهنگی در شهر را نمی‌دهم و از دستگاه‌های مربوطه خواهان برخورد لازم با این قبیل امور هستم تا کارها از مسیر درست آن انجام شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه ایجاد هیاهو، بیانیه و شانتاژ مشکلی را برطرف نمی‌کند، بیان کرد: هر دستگاه و مسوولی در سطح شهرستان وظیفه‌ای دارد که اگر به وظایف خود عمل نکند بنده ابتدا یقه او را می‌گیرم.

وی افزود: وارث یک دولت غربگرا هستیم که نگاه فرهنگی نداشته و نتیجه آن چیزی شده که شاهد آن هستیم در نتیجه دلسوزان نباید یک دستگاه را که اقدامات فرهنگی زیادی هم انجام داده، تخریب کنند.

دشمن از سیاه نمایی معضلات سوء استفاده می‌کند 

امام جمعه دزفول بیان کرد: سیاه نمایی و برجسته کردن معضلات جامعه کار درستی نیست چراکه دشمن از به هم خوردن آرامش جامعه سوء استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه همواره به منتقدان گفته‌ام به جای نقد از راه دور، بیایند و با هم اندیشی مسایل را پیگیری کنند، افزود: بنده در مورد پخش کلیپ اجرای موسیقی مختلط در اولین فرصت از نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی خواستم موضوع را پیگیری کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: جلوی تخلف را نمی‌شود گرفت همانطور که در اغلب کشورهای قوی دنیا هم تخلف صورت می‌گیرد ولی می‌توان با اقدامات فرهنگی جلوی بزه و مشکلات فرهنگی را گرفت.

وی با بیان اینکه اظهارات نسنجیده، اعتماد مردم را متزلزل می‌کند، افزود: سیر حرکت باید رو به جلو باشد و در نقد ابتدا اقدامات انجام شده بیان و سپس به کاستی‌ها اشاره شود.

حجت الاسلام قاضی دزفول با تاکید بر لزوم ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان دزفول گفت: اقدامات فرهنگی بسیار زیادی در سطح شهرستان انجام می‌شود ولی به خوبی اطلاع رسانی نمی‌شوند.

وی با قدردانی از هیات‌ها و دسته جات عزاداری برای برگزاری برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: برنامه‌های محرم شهرستان دزفول از نظر محتوا، مداحی و نظم و انضباط در سطح ملی برگزار شدند. 

امام جمعه دزفول اظهارداشت: صدا و سیما ۱۲۰ برنامه مذهبی و عزاداری شهرستان دزفول را پوشش داد که نشان می‌دهد جوانان این شهرستان در این زمینه خوش درخشیده‌اند.

وی همچنین درمورد ساخت یک گنبد برای عبید زاکانی در دزفول از ادارات اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری و شورای شهر دزفول خواست جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرند تا گندبسازی بدعت نشود.

فرمانده انتظامی دزفول نیز در این نشست با اشاره به پخش کلیپ اجرای موسیقی مختلط در فضای مجازی گفت: امام جمعه دزفول به محض پخش کلیپ در فضای مجازی، این موضوع را پیگیری کرد که نشان از دغدغه او نسبت به مسائل فرهنگی است.

برای گروه موسیقی متخلف پرونده تشکیل شد

سرهنگ روح اله گراوندی با بیان اینکه گروه موسیقی در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و به پلیس احضار شدند که برای آنها پرونده تشکیل شد، افزود: فردی هم که برای کنسرت یک خواننده خارج از کشور تبلیغ کرده بود احضار شد و تعهد داد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون موارد دیگری هم اتفاق افتاده بود که کسی از آنها مطلع نشد لذا انتظار می‌رود افراد هنگام آگاهی از برخی موارد غیراخلاقی برای جلوگیری از اشاعه فحشا، موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنند. 

فرمانده انتظامی دزفول بیان کرد: موضوع اجرای موسیقی مختلط یک موضوع فرهنگی بود که رئیس شورای فرهنگی شهرستان به عنوان اولین نفر از ما خواست آن را رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه چهره‌ای زیبا از دزفول در کل کشور وجود دارد، افزود: هرکس به تناسب شغل و مسوولیت خود وظیفه دارد از جایگاه شهرستان دزفول صیانت کند.

سرهنگ گراوندی گفت: اجازه نمی‌دهیم وجهه شهرستان و آبروی دزفول مخدوش شود چراکه دزفول شهر دارالمومنین و مظهر تمدن است.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد که می‌گویند دلسوز هستیم نه تنها برای رفع مشکلات حمایتی نمی‌کنند بلکه با قلم به دست شدن، آتش بیار معرکه می‌شوند.

فرمانده انتظامی دزفول اظهارداشت: برخی مسایل باید محرمانه به دستگاه مربوطه مطرح شود نه اینکه با انتشار آن در فضای مجازی، آبروی شهرستان برده و اشاعه فحشا شود.

مهدی چناری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز در این باره گفت: مالک ساختمانی که در آن موسیقی مختلط اجرا شده بود، احضار و از او تعهد گرفته شد. 

وی افزود: در همین خانه در دهه نخست ماه محرم عزاداری برگزار شد و انتظار می‌رفت افرادی که نسبت به کلیپ موسیقی واکنش نشان دادند و آن را منتشر کردند به این موضوع هم توجه می‌کردند.

نادر سعادتی‌فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز گفت: این اداره هیچ مجوزی برای گروه موسیقی متخلف صادر نکرده و هیچ نوع همکاری از سوی انجمن موسیقی شهرستان برای اجرای این موسیقی صورت نگرفته است.

وی افزود: این کلیپ در ایام سوگواری شهدای کربلا در فضای مجازی منتشر شد که خواستار برخورد قانونی در این زمینه هستیم.

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول نیز در این رابطه گفت: بیان خیلی مسائل در فضای رسانه‌ای شاید نتیجه بخش نباشد؛ نگاه رسانه‌ای باید به دنبال اصلاح امور باشد. 

شنیدن درد دل مردم توسط رئیس جمهوری اقدامی ارزشمند بود

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در روز ششم شهریورماه ۱۴۰۰ گفت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اعتماد مردم نسبت به دولت در دوره گذشته دچار آسیب شده که باید دوباره به دست آید.

وی نقش مسوولان را در احیای روحیه امید در جامعه تاثیرگذار دانست و افزود: رئیس جمهوری در سه هفته گذشته به سه استان کشور شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر و استاندار خوزستان را در اسرع وقت با اختیارات ویژه منصوب کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: این سخن رئیس جمهوری که هیچ مشکل غیرقابل حلی وجود ندارد، موجب می‌شود اعتماد مردم دوباره جلب و روحیه امید در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: دیدار چهره به چهره مردم و شنیدن درد دل آنها کار ارزشمندی است که باعث نزدیکی مردم و مسوولان می‌شود.

امام جمعه دزفول خواستار تمرکز خواص به دغدغه‌ها و اولویت‌های جامعه شد و گفت: اکنون مردم با مسائل اقتصادی و معیشتی مواجه هستند که باید برای رفع آنها اقدام شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ناامیدی مردم افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امیدبخش هستند چراکه به دنبال ایجاد حرکت در جامعه هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به ترخیص نشدن یک محموله سرم در گمرک و انقضای تاریخ مصرف آن گفت: هرکس در رکود و جنایات اقتصادی دخیل بوده باید باید پاسخگو باشد که انتظار می‌رود مسوولان مربوطه این موارد را پیگیری کنند.

وی با قدردانی از شورای اسلامی شهر دزفول برای انتخاب یک گزینه مناسب برای شهرداری این شهر اظهارداشت: عیسی‌زاده یک نیروی خوش فکر و جوان است که می‌تواند در مسایل فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمک کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم بازنگری ساختار فرهنگی و رسانه کشور گفت: امروز رسانه جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی افزود: اسناد بالادستی مانند گام دوم انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و شوراهایی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی بازنگری شوند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: جامع‌ترین شورا در حال حاضر شورای فرهنگ عمومی است که متاسفانه از نهادهای کم اثر کشور است و باید فعال شود.

در این نشست گزیده‌ای از مستندهای درباره قلم نی دزفول، ماه خاکستری و نیمه تمام به کارگردانی محمد باقر حنطوش زاده پخش شد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی دزفول خوزستان شورای فرهنگ عمومی دزفول خوزستان حجت الاسلام قاضی دزفولی حجت الاسلام قاضی دزفول امام جمعه دزفول شهرستان دزفول فضای مجازی موسیقی مختلط رئیس جمهوری فرهنگ عمومی شورای فرهنگ دزفول نیز بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»

امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه ته‌ته، بازدید و از نزدیک در جریان زحمت راهداری پاوه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ به همراه علیرضا حیدری فرماندار پاوه، محمد نادر شهبازی سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از عملیات برف‌روبی و بازگشایی گردنه ته‌ته در محور پاوه به مریوان بازدید کرد.

️امام جمعه پاوه در این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای زحمتکش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه قدردانی و برای آن‌ها آرزوی توفیق کرد.

به گزارش ایمنا، گردنه ته‌ته بدون تردید صعب‌العبورترین مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه است که ۱۷ کیلومتر آن مربوط به حوزه راهداری شهرستان پاوه و ۴ کیلومتر آن مربوط به سروآباد (کردستان) است.

گردن ته‌ته، به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است و بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به این گردنه می‌کشاند.

کد خبر 747299

دیگر خبرها

  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح