Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:24:49 GMT

جلوگیری از قطعی برق زمستان امکان پذیر است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۸۵۳۷

جلوگیری از قطعی برق زمستان امکان پذیر است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صابر آزاد کارشناس انرژی ، ضمن اشاره به استفاده از میعانات گازی در واحدهای نیروگاهی کشور، گفت: تامین سوخت واحدهای نیروگاهی در فصل زمستان با محدودیت مواجه شده و همین مسئله زمینه قطعی برق در کمتر از ۵ ماه آتی را به دنبال دارد.

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه متنوع‌سازی سبد سوخت فسیلی کشور یکی از راهکارهای جلوگیری از قطعی برق زمستان است، افزود: استفاده از میعانات گازی در نیروگاه یکی از راهکارهایی است که زمینه متنوع‌سازی سبد سوخت استفاده شده در نیروگاه را توسعه بخشیده و می‌تواند تا ۲۰۰۰ مگاوات از ناترازی ناشی از کمبود سوخت را مرتفع سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکار ذخیره‌سازی میعانات گازی در نیروگاه

وی در تشریح فناوری لازم برای استفاده از میعانات در نیروگاه سیکل ساده گفت: سابقه استفاده پایلوت میعانات در نیروگاه وجود دارد و خوشبختانه فناوری استفاده از این سوخت در نیروگاه‌های گازی بومی‌سازی شده است.

آزاد با اشاره به اینکه مهمترین محدودیت استفاده از میعانات گازی در حال حاضر، مسئله ساخت مخازن ذخیره‌سازی است، اظهار داشت: ساخت مخازن ذخیره سازی ۶ تا ۱۸ ماه زمان می‎برد و عملا احداث این مخازن در بازه زمانی تا فصل سرما غیرممکن است اما استفاده از دیلی تانک می‌تواند مشکل ذخیره سوخت را حل کند.

پربیننده ترین پاییز امسال کمبود آب جدی است پاییزی خشک‌ تر از تابستان در راه است راهکارهای دولت جدید برای حفظ میزان صادرات بنزین جدول خاموش ‎های پایتخت منتشر شد وقتی ساخت یک خط لوله به یک پیروز ژئوپلتیک تبدیل می‌ شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قطعی برق استفاده از میعانات میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین به اندازه کافی موجود است

بنزین به اندازه کافی موجود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: موجودی جایگاه‌های عرضه سوخت و مخازن ذخیره تکمیل است.


رجب پور در واکنش به انتشار خبری درباره تشکیل صف در جایگاه‌های عرضه سوخت در فضای مجازی به‌دنبال حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: ما مشکلی بابت تامین بنزین نداریم و مردم نگران تامین بنزین نباشند.


وی خاطر نشان کرد: همه جایگاه‌های عرضه سوخت در استان مازندران شامل بنزین، گازوییل و گاز طبیعی (سی ان جی) فعال و مشغول خدمت هستند و مردم هم می‌توانند با مراجعه به این جایگاهها، سوخت خود را تامین کنند.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به اینکه موجودی سوخت جایگاه‌های عرضه و مخازن ذخیره تکمیل است تصریح کرد: بنزین به مقدار کافی موجود است؛ مردم نگران تامین سوخت نباشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • امکان تولید ۸۰ هزار کارت سوخت در روز
  • بازگشت واحد۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید 
  • بازگشت واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید
  • بنزین به اندازه کافی موجود است
  • پیش‌بینی ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین در ۱۴۰۳
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی