Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پورعیسی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که ۲ روز پس از سومین سفر استانی رییس جمهوری به منظور بررسی روند اجرای مصوبات این سفر برگزار شد، افزود: مصوبات درخواستی و پیشنهادی توسط دستگاه‌های اجرایی در جلسه امروز مطرح شد که عناوین آن کامل و روش‌های پیشنهادی آن اخذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکسری مصوبات نیاز به اعتبار و برخی نیاز به مجوز دارند که پیش‌نویس آنها در روزهای آتی آماده می‌شود و در اختیار استاندار قرار می‌دهیم؛ طبیعی است برخی مصوبات پذیرفته و بخشی نیز رد شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اهم مصوبات مورد نیاز در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی رایزنی شده و در اختیار متولیان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برای اجرای مصوباتی که با حضور رییس جمهوری مطرح شد و مورد تاکید آیت الله رییسی قرار گرفت کمیته، کارگروه یا ستادهایی تشکیل خواهد شد.

پورعیسی افزود: بنابر تاکید استاندار چارچوب مصوبات را باید تعیین کنیم و تیم‌های قوی ایجاد شود تا چارچوب و الگویی خاص برای اجرایی شدن مصوبات باشد.

وی پرداخت مطالبات پیمانکاران، تکمیل راه آهن قطعه یونسی - بیرجند، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در اولویت قرار دارد، طرح توسعه نهضت گلخانه‌ای، فرآوری محصولات استراتژیک، راه‌اندازی کارخانه محصولات لبنی، تامین اعتبار و تسهیلات برای زنجیره‌های تولید و به‌روز رسانی سند توسعه نهبندان را از جمله این مصوبات اعلام کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: همچنین خط انتقال سوخت از رفسنجان به پایانه مرزی، افزایش شعاع یارانه سوخت مرزنشینان از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر، انتقال آب از دریای عمان، افزایش سرانه دانشگاه بیرجند، مباحث مربوط به خشکسالی و فرآورده‌های دامی، تامین ۲۵۰ میلیارد تومان فاینانس آب و فاضلاب، استفاده از مباحث ماده ۲۳ در حوزه آب و تکمیل مطالعات آب‌های ژرف از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است.

وی افزود: افزایش تخصیص اعتبار برای طرح‌های ملی آب شیرین کن، بیع متقابل، اصلاح نظام پیمانکاری درخصوص حقوق کارگران، تشکیل ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال، جذب مشوق‌ها و جاذبه‌های خاص مناطق کمتر توسعه یافته، تکلیف دولت برای جذب شرکت‌های سرمایه‌گذاری دولتی، ستاد توسعه خاوران و تفویض اختیار به استان و اعطای مجوزها از دیگر مصوباتی است که توسط دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است.

پورعیسی عنوان کرد: حمایت از صنایع دستی و پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری، تامین زیرساخت‌های گردشگری و کویری، اجرای خط انتقال گاز، تامین زیرساخت‌های مرزی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان، حمایت از تعاونی‌های محصولات استراتژیک، توسعه حوزه زغالسنگ، اعتبارات بند «ت» توسط راه و شهرسازی و تخصیص زمین برای احداث مسکن از دیگر مصوباتی است که در سفر رییس جمهوری مطرح شده و در حال پیگیری است.

رییس جمهوری صبح جمعه (نوزدهم شهریور) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و ضمن دیدار با مردم طبس در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، از معدن زغالسنگ پروده طبس هم بازدید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در ادامه سومین سفر استانی خود با استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان وارد مرکز استان شد و با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی عصر همان روز به صورت سرزده از محله کاظمیه شهر بیرجند بازدید کرد و سپس در نشست با نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان خراسان جنوبی که در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، حضور یافت.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به خراسان جنوبی همراهی کردند و حضور در نشست شورای اداری استان آخرین برنامه این سفر یک روزه بود.

رییس جمهوری هفته‌های گذشته نیز در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان و یازدهم شهریور به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و نوزدهم شهریور ماه جاری سومین سفر استانی را به خراسان جنوبی اختصاص داد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی اعتبارات دولت سیزدهم پروندهٔ خبری خراسان جنوبی مقصد سومین سفر رئیس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه سید ابراهیم رییسی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی اعتبارات دولت سیزدهم استان خراسان جنوبی سومین سفر استانی رییس جمهوری مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی که در بیرجند مرکز خراسان جنوبی بارش باران در حال باریدن بود، یگان‌های مختلف نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان یک بار دیگر شکوه اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در مراسم روز ارتش با گرامی داشت ایثارگری‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح جمهوری ایران گفت: به دلیل شرایط موجود در جهان امروز تشخیص حق از باطل کاری مشکل شده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرموده‌اند " در زمانی که تشخیص حق از باطل مشکل می‌شود، فردی از خاندان من که نام او روح الله و معید به امداد الهی است، خواهد آمد که در این زمان پرده‌ها را بر خواهد داشت."، افزود: این اتفاق بزرگ افتاده و خداوند متعال برای نجات بشر روح الله را فرستاده که این موضوع مقدمه‌ای برای پایان افسانه فریب غرب فراهم است.

وی با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) هم که نقل شده " در آینده یهود در فلسطین تشکیل حکومت خواهد داد ".، تصریح کرد: هرچند جامعه عربی را با اسلام می‌شناسند اما در این حدیث آمده که جامعه عرب و غیر عرب با هم همراه خواهند شد.

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از اعراب می‌گویند که ما باید مانند ایران عمل کنیم نه اینکه نوکر آمریکا و اسرائیل باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کشورهای که در منطقه پایگاه مقاومت هستند حمایت خود را از ملت فلسطین نشان داده‌اند و این موضوع سبب رسوایی دشمن شده است.

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: در نظام مقدس اسلامی ایران، ارتش برای مردم و مردم برای ارتش است و مردم ایران اسلامی قدر نیروهای مسلح را می‌دانند لذا در دوران دفاع مقدس با حضور خود در میادین نبرد به صدام سیلی زدند دیگر نتوانست از جای خود بلند شود.

امیر سرتیپ دوم جلیل شاطری فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: امروز

اگر کشوری تجهیزات نظامی نداشته باشد هدفی بسیار مناسب برای دشمن است که خوشبختانه امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی در این زمینه به خود کفایی رسیده‌اند و امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خود که ایجاد امنیت است به بهترین شکل عمل می‌کنند.

در ادامه این مراسم یگان‌های حاضر در میدان با اجرای مراسم رژه از مقابل جایگاه و مسئولان استان یک بار دیگر شکوه اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6080852

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • ایجاد و احیای ۳۱ هزار شغل در یزد
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • احیای ۳۱ هزار شغل در یزد
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد