Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@00:57:56 GMT

مهم‌ترین کارخانه‌های تولید کننده ورق فولادی در جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۹۶۲۷

تولید و مصرف فولاد از شاخص‌های میزان توسعه کشورهای جهان به شمار می‌رود. صنعت آهن و فولاد آن قدر در میان دیگر صنایع اهمیت دارد که حتی بعضی آن را به عنوان صنعت مادر در جهان یاد می‌کنند. اما براساس آمارهای منتشر شده کدام کارخانه‌های جهان بزرگترین نقش را در تولید محصولات آهنی و فولادی جهان دارند؟ کشور ما ایران در این آمار چه جایگاهی دارد؟ 

کارخانه آرکلورمیتال  ArcelorMittal SA

در سال 2017 این شرکت بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان با تولید بیش از 10 درصد فولاد خام در سطح جهان شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت عظیم در بیش از 60 کشور مراکز تولید فعال دارد اما دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ مستقر است.

واضح است که کوچکترین تغییر در روند تولیدات این کارخانه اثر بسیار گسترده‌ی بر قیمت ورق سیاه در سطح جهان خواهد گذاشت.

کارخانه نیپون استیلNippon Steel Corporation

دومین تولید کننده فولاد در سطح جهان شرکت ژاپنی نیپون استیل است که با دو شرکت Nippon Steel و Sumitomo Metal همکاری داشته و در 15 کشور جهان نیز نمایندگی فعال دارد.

گروه اچ بی آی اس (HBIS Group)

کارخانه اچ بی آی اس یکی از بزرگترین کارخانجات دولتی در کشور چین، با ظرفیت تولید سالانه 30 میلیون تن فولاد در جهان است.

 

کارخانه بائو استیل China Baowu Steel Group

این شرکت عظیم به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این صنعت در شهر پودونگ شانگهای کشور چین واقع شده است.

کارخانه آهن و فولاد ووهان (Wuhan Iron and Steel Group)

این کارخانه بزرگ نیز در شهر ووهان استان هبی کشور چین از سال 1958 مشغول به کار است.

پوسکو (Posco)

شرکت آهن و فولاد پوهانگ که در کشوره کره جنوبی واقع است و به نام پوسکو شناخته می‌شود. این شرکت ظرفیت تولید 33.7 میلیون فولاد را به صورت سالانه دارد.

کارخانه جیانگسو شاگانگ (Shagang Group)

این شرکت نیز در کشور چین قرار گرفته و ظرفیت سالانه تولید آن بالغ بر 40 میلیون تن انواع آهن آلات و ورق‌های فولادی است.

کارخانه فولاد تاتا (Tata Steel Group)

این شرکت هندی در سال 1868 تأسیس شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه آن به 30 میلیون تن فولاد می‌رسد.

شرکت فولاد هیوندا

این شرکت نیز در سال 1953 به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور کره تاسیس شده است و در حال حاضر از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ورق فولادی در جهان به شمار می‌رود.

 

_ هلدینگ جی اف ای  (JFE Holdings)

شرکت JFE یا فولاد کاواساکی در سال 2003 در شهر توکیو کشور ژاپن تاسیس شد. این شرکت در حال حاضر با وجود ظرفیت تولید 30 میلیون تن فولاد از بزرگترین تولید کنندگان محصولات فولادی به شمار می‌رود.

جهت اطلاع از قیمت ورق رنگی وارداتی از شرکت‌های معتبر جهانی با 34055-031 تماس حاصل فرمایید.

 

سهم ایران در تولید ورق فولادی جهان

براساس آخرین اعلام انجمن جهانی فولاد و به نقل از خبرگزاری فارس، تولید فولاد ایران در ماه فوریه 2021 مصادف با بهمن 1399 نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یعنی سال 2020 میلادی در حدود 11.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین در این گزارش آمده است که تولید فولاد ایران در دو ماه نخست سال میلادی 2021 معادل رقم 5 میلیون تن در سال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.8 درصد افزایش را داشته است.

در این گزارش همچنین گفته شده است که ایران در سال 2020 در بین تولیدکنندگان بزرگ جهانی با تولید 29 میلیون تن فولاد خام جایگاه رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داد.

در گزارش انجمن جهانی فولادی همچنین ذکر شده است که ایران در سال 2020 با تولید 30 میلیون و 200 هزار تن آهن اسفنجی به عنوان برترین تولید کننده آهن اسفنجی در خاورمیانه محسوب می‌شود و از این حیث در جهان نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

این رقم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم‌های گسترد‌ی جهانی بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است.

اهمیت کسب این جایگاه وقتی دوچندان می‌شود که در نظر بگیریم از دسامبر سال 2019 تا امروز شیوع ویروس همه گیر کرونا در تمامی کشورهای جهان، فعالیت صنایع، کارخانجات و واحدهای تولیدی را مختل کرده است و خسارات زیادی به اقتصاد و صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد کشورهای جهان وارد کرده است.

با توجه به این مانع و مشکلات باعث تحسین است که ایران با ثبت رشد 11.5 درصدی در فوریه 2021 توانسته رکورد بیشترین رشد تولید را نسبت به یکسال گذشته در میان ده کشور نخست تولید کننده فولاد جهان به خود اختصاص دهد.

 جایگاه کارخانه فولاد مبارکه در جهان

براساس آخرین آمار جهانی در سال 2020 شرکت فولاد مبارکه با کسب رتبه 46 نام خود را در میان 50 شرکت بزرگ تولید کننده فولاد در سطح جهان ثبت نمود.

البته این رتبه در سال 2019 میلادی نیز به این شرکت اختصاص داده شده بود اما نکته‌ی قابل توجه این است که در طی یک سال این کارخانه با افزایش ظرفیت تولید خود از 9 میلیون و 120 هزارتن به 9 میلیون و 840 هزار تن در سال توانست این رتبه را حفظ کند.

این امر بیانگر آن است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی از جمله: تأمین مواد اولیه ، آشفتگی‌ بازارهای داخلی، کاهش منابع انرژی چون گاز و برق، شیوع ویروس کرونا و از همه مهم‌تر وجود تحریم‌های سختگیرانه باز هم موفق به افزایش ظرفیت تولید و حفظ جایگاه خود در میان 50 شرکت بزرگ جهانی شد.

جهت استعلام آخرین قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به وبسایت: www.aradahan.com مراجعه کنید.

 تاثیر تحریم ها بر تولید و قیمت ورق فولادی ایران

براساس گفته‌ی مهدی کرباسیان رئیس سابق هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تحریم هم با اثر گذاری بر هزینه‌های تولید و هم افزایش قیمت خرید تجهیزات باعث رساندن ضررهای دوچندان به این صنعت شده است.

از طرفی بهادر احرامیان نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن گفتگویی که با دنیای اقتصاد داشت بیان کرده است که تحریم‌ها علاوه بر افزایش قیمت ماشین‌آلات ما مجبور کرد که محصولات خود را در بازارهای جهانی با اعمال تخفیفات بالا و قیمت گذاری کمتر از سطح بازار عرضه کنیم. با توجه به آنچه گفته شد، تأثیر تحریم‌ها بر تولید و قیمت ورق فولادی ایران و سایر صنایع مختلف کشور غیرقابل انکار است.

وی همچنان افزود: اما با وجود این مشکلاتی که تحریم‌ها به وجود آوردند ایران همچنان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در جهان جایگاه خود را با افزایش ظرفیت تولید و صادرات حفظ خواهد کرد و تلاش ما بر این است که به رتبه نهم جهان در زمینه تولید فولاد دست پیدا کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت ورق سیاه قیمت ورق قیمت ورق فولادی تولید کننده فولاد میلیون تن فولاد بزرگترین تولید فولاد مبارکه ظرفیت تولید سطح جهان ورق فولادی ورق فولاد کشور چین 30 میلیون قیمت ورق تحریم ها سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند دیدنی تولید کنسرو خرچنگ، ماهی تن، صدف و میگو در کارخانه (فیلم) نحوه تولید خودرو در کارخانه BMW در شهر مونیخ آلمان (فیلم) کارخانه تولید انبوه لاستیک در کشور ویتنام (فیلم)

دیگر خبرها

  • صفر تا صد تولید سوسیس خون در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • آقای گل سابق لیگ برتر میهمان تمرین امروز فولادی‌ها + عکس
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • فرآیند تولید پودر لباسشویی توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • چگونه لاستیک های فرسوده را آکبند می کنند؟ خودتان ببینید!
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود