Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد ایران بیش از هر زمان دیگری، به کسب بمب اتمی نزدیکتر است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، بنی گانتس همچنین ادعا کرد: ایران پهپادهایی را تولید می کند که می توانند برای هزاران کیلومتر، مواد منفجره حمل کنند.

 

او ادامه داد: هم اکنون زمان اقدام علیه ایران فرارسیده است.

بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل امروز یکشنبه در همایشی با موضوع مبارزه با تروریسم در دانشگاه ریخمان اسرائیل صحبت می کرد گفت: ایران به توافقنامه هایی که درباره برنامه اتمی خود امضا کرده بود پایبند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ایران به توافقنامه هایی که در آینده آنها را امضا می کند نیز پایبند خواهد بود.

او از کشورهایی که همچنان در توافق هسته ای با ایران (برجام) حضور دارند خواست تحریم هایی که در این توافق وجود دارد را علیه ایران اعمال کنند.

وی افزود: صحبت درباره ایران یا افغانستان یا هر کشور دیگری فقط مسئله ای خاورمیانه ایی یا غربی نیست بلکه مسئله بین المللی است.

اسرائیل نیازمند شیوه ای برای هماهنگی و همکاری با طرف امریکایی درباره برنامه هسته ای ایران است. اسرائیل نمی تواند روابط با امریکا را قربانی کند. درخواست تحریم علیه ایران به هدف حفظ ثبت جهانی است.

قبل این وزیر خارجه اسرائیل گفته بود اسرائیل هیچ گونه تهدیدی را در مرزهای شمالی خود قبول نمی کند. اشاره او به حضور نیروهای مرتبط با ایران در مرزهای اسرائیل و سوریه است.

وزیر دفاع اسراییل ادعا کرد: ایران گروه های شبه نظامی از عراق، یمن، لبنان و سوریه را در زمینه استفاده از پهپادها در پایگاه کاشان اموزش می دهد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه

«آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد که چین با تامین قطعات کلیدی تسلیحات روسیه، به جنگ در اوکراین دامن زده و بزرگترین تهدید را علیه امنیت اروپا از زمان جنگ سرد ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، بلینکن که در آخرین روز از نشست سه روزه وزرای امورخارجه کشورهای عضو گروه هفت، این ادعاها را مطرح می‌کرد، گفت: چین اکنون با ارائه اجزای اصلی تسلیحات به روسیه، نقش بسیاری را در جنگ روسیه علیه اوکراین ایفا می‌کند.

وی سپس ادامه داد: پکن با تامین ماشین افزارها، نیمه هادی‌ها و سایر قطعات کلیدی برای تولید تسلیحات روسیه، در بروز بزرگترین تهدید علیه امنیت اروپا از زمان پایان جنگ سرد نقش بسزایی دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن به پکن و دیگران به روشنی گفته است که نباید به تلاش‌های جنگی روسیه کمک کنند.

وی اضافه کرد: «وقتی صحبت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه می‌شود، در حال حاضر سهم اصلی از آن چین است».

بلینکن همچنین خطاب به پکن خاطرنشان کرد: چین نمی‌تواند هر دو طرف را داشته باشد. شما می خواهید روابط مثبت و دوستانه ای با کشورهای اروپایی داشته باشید و در عین حال، بزرگترین تهدید را برای امنیت آن ایجاد می کنید».

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می کند، بارها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزارهای کلیدی دیگر است.

طرح ادعاهای بلینکن از پکن در نشست وزرای امورخارجه گروه هفت پس از اظهارات آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان مورد توجه قرار گرفته است.

بائربوک در همین زمینه گفت: «اگر چین آشکارا به دنبال همکاری بیشتر و نزدیکتر با روسیه که جنگی غیرقانونی علیه اوکراین به راه انداخته است، باشد ما نمی‌توانیم این را بپذیریم».

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه