Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@11:54:27 GMT

بازار میلگرد کوتاه آمد/ نرخ روز

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۰۴۵۸

بازار میلگرد کوتاه آمد/ نرخ روز

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت سیمان روند نزولی به خود گرفته و سازندگان خبر می‌دهند که از طریق بورس، هر پاکت سیمان را درب کارخانه ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان خریداری می‌کنند. البته قیمت هنوز به قبل از گرانی‌های ناشی از نرخ‌گذاری افزایش ۱۲ درصد و قطعی‌های مکرر برق بازنگشته است. چند روز قبل هم نرخها از بالای ۷۰ هزار تومان به ازای هر پاکت به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فعالان صنعت ساختمان انتظار دارند قیمت‌ها پایین‌تر هم بیاید.

در حال حاضر هر تن سیمان نیز به حدود ۵۴۰ هزار تومان رسیده و این در حالی است که ابتدای سال جاری ۲۲۰ هزار تومان قیمت داشت اما در پی قطعی‌های برق ماههای اخیر تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر تن نیز رسیده بود.

تمامی توزیع‌کنندگان سیمان وارد بورس می‌شوند

امروز سید رضا فاطمی امین ـ وزیر صمت ـ در حاشیه نشست خود با برخی نمایندگان از بازگشت قیمت سیمان به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان در بورس کالا خبر داد و گفت: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی قیمت‌ها به اینجا نرسید به طوری که تعادلی که در بازار ایجاد شد، نرخ سیمان را کاهنده کرد.

به گفته فاطمی امین، تا دو هفته آینده بر بازار سیمان متمرکز خواهیم بود. تمامی خرده‌فروشان و عاملان فروش سیمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده فروشی و خرده فروشی به یک روال معقول دست یابیم.

روز هشتم شهریورماه نیز معاون امور معادن وزارت صمت اعلام کرد واحدهای تولیدکننده سیمان که تا کنون موفق به اخذ کد بورسی نشده‌اند ظرف مدت یک هفته فرصت دارند در بورس کالا ثبت نام و نسبت به عرضه محصولات خود در بورس کالا اقدام کنند.

هر کیلو میلگرد اصفهان ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

از بازار فولاد هم خبر می رسد که نرخ هر کیلو میلگرد که تا ۲۲ هزار تومان در هفته‌های اخیر رسیده بود با لحاظ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به حدود ۱۶ هزار تومان کاهش یافته است. قیمت آنلاین هر کیلو میلگرد آجدار سایز ۲۲ تا ۳۲ کارخانه ذوب آهن اصفهان ۱۴ هزار و ۵۸۵ تومان است که با لحاظ ۱۳۱۳ تومان مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ هزار و ۸۹۸ تومان می‌شود.

این درحالی است که اوایل امسال هر کیلو میلگرد حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. فرشید پورحاجت ـ دبیر کانون انبوه‌سازان ـ گفت: قیمت میلگرد از کیلویی ۸۰۰۰ تومان در سال گذشته به یکباره در سال ۱۴۰۰ بالا رفت و حالا مقدار اندکی کاهش پیدا کرده که ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد اما معتقدیم بازار فولاد هنوز حباب دارد.

قول حذف امضاهای طلایی از بازار سیمان و فولاد

امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعریف سه راهکار برای بازار فولاد صحبت کرد و گفت: در مهرماه رصد کامل اطلاعاتی از زنجیره فولاد را دنبال می‌کنیم تا تمام تولیدات مقاطع فولادی، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قیمتی بودن فولاد از این طریق از بین برود. در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد و تأثیر ابلاغ قوانین و مقررات جدید را در آبانماه خواهیم دید و امضاهای طلایی تا این زمان از بین خواهد رفت. در آذرماه نیز در ساختار صنعت فولاد اصلاح ساختاری خواهیم داشت که به سمت کاهش قیمت تمام شده حرکت کنیم و رقابت سازنده‌ای برای کاهش هزینه‌ها در بازار فولاد را شاهد باشیم و بازار فولاد تحت تأثیر نوسانات ارزی نباشد.

فاطمی امین تاکید کرد: در مهرماه رصد کامل اطلاعاتی از زنجیره فولاد را دنبال می‌کنیم تا تمام تولیدات مقاطع فولادی، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قیمتی بودن فولاد از این طریق از بین برود. در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد و تأثیر ابلاغ قوانین و مقررات جدید را در آبانماه خواهیم دید و امضاهای طلایی تا این زمان از بین خواهد رفت.

در حالی وزیر صمت دولت رئیسی موافق بورسی شدن سیمان است که سازمان استاندارد بر موضع خود درخصوص مخالفت با ورود سیمان به بورس محکم ایستاده است. محمد اسلامی ـ وزیر سابق راه و شهرسازی ـ نیز به عنوان مخالف بورسی شدن بورس گفته بود که این موضوع بدون رعایت ضوابط و قوانین کشور اتخاذ و اجرایی شده است. اما رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم ـ هنوز در قبال بورس سیمان موضعی نگرفته است. او البته با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، گفته که مردم دغدغه تامین مسکن نداشته باشند و خانه اولی‌ها برای مسکن در سامانه ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت میلگرد مصالح ساختمانی کیلو میلگرد بازار فولاد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟