Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی، «احمد مرزبان» روز یکشنبه در خصوص تصرفات اخیر اراضی ملی در شهر ساوه گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در راستای طرح اقدام ملی مسکن، تاکنون نسبت به تأمین زمین برای احداث حدود ۲ هزار واحد در شهر ساوه اقدام نموده است.  

وی بیان کرد: پروژه‌های احداث واحدهای مذکور در ساوه با مدیریت این اداره کل و کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و با پیشرفت فیزیکی مناسب با وجود محدودیت‌های تامین مصالح در حال اجرا است و بالاترین پیشرفت فیزیکی در پروژه های مشابه در استان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: با وجود تلاش‌های همه جانبه از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه در اجابت درخواست مسکن شهروندان در ماه های اخیر بخشی از اراضی دولت در شهر ساوه در ۳۵۰ قطعه تصرف شد که ۳۰۰ قطعه از آن رفع تصرف و مابقی دارای پرونده حقوقی می باشند که عمدتا این تصرفات به صورت دیوارکشی و اسکلت ساختمانی فاقد استحکام بوده که علاوه بر تضییع حقوق بیت المال، در صورت عدم برخورد مناسب به گسترش حاشیه نشینی و بافت های ناکارآمد شهری در ساوه منجر خواهد شد.  

مرزبان عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی در اجرای تکالیف قانونی خود در حفظ و حراست از اراضی دولتی و ملی در محدوده و حریم شهرها، نسبت به برخورد با این تصرفات با اخذ دستور قضایی و پس از هماهنگی با مسئولین شهرستان و استان در جلسات شورای تامین استان و شهرستان اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: با اینکه تصرفات اخیر در اراضی ملی و دولتی صرفاً به صورت دیوارکشی یا احداث اسکلت ساختمانی بود و اطلاق عنوان خانه مسکونی به این مستحدثات قابل قبول نمی باشد اما مسئولان اداره‌کل با حضور در جمع مردم و با هدف تفکیک افراد زمین خوار و فرصت طلب از متقاضیان واقعی مسکن که ممکن است بدون علم و اطلاع از ملی بودن اراضی نسبت به خرید اقدام یا به دلیل برخورد نکردن شهرداری با ساخت و سازهای این چنینی و یا وعده های دروغین دیگر اراضی را تصرف نموده اند ضمن هماهنگی با سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت متبوع از متصرفان درخواست نمود تا نسبت به ارائه مدارک به اداره راه و شهرسازی شهرستان اقدام نمایند تا متعاقبا نسبت به تامین زمین و مسکن برای واجدین شرایط احتمالی از طریق ساز و کارهای قانونی همچون سایر همشهریان قانون مدار اقدام گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با تأمین زمین برای اکثریت متقاضیان، منجر به سرآمدی استان مرکزی در طرح احداث مسکن ملی در سطح کشور شده است و مورد تایید مقامات و نمایندگان استان نیز می باشد، لذا نباید در سایه رفتارهای غیرقانونی برخی از افراد فرصت طلب و متصرفان اراضی ملی تحت الشعاع قرار گیرد.

مرزبان گفت: صیانت از حقوق بیت المال جزء وظایف ذاتی این اداره کل بوده و با هرگونه بی قانونی برخورد قاطع خواهد شد و شماره تماس ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در سطح استان جهت اطلاع رسانی تصرفات و گزارشات مردمی در این خصوص معرفی می گردد.

برچسب‌ها ساوه زمین خواری وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه زمین خواری وزارت راه و شهرسازی ساوه زمین خواری وزارت راه و شهرسازی کل راه و شهرسازی استان مرکزی اراضی ملی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نظامی وعده صادق ایران علیه اسراییل یک دفاع مشروع بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به عملیات قهرمانانه و غیورانه وعده صادق اظهار کرد: اقدامی که پاسداران قهرمان و ارتشیان دلاور و نیروهای انقلابی انجام دادند به تعبیر علامه جوادی آملی فتح قریب و فتح مبین بود تا دشمن بداند نظام جمهوری اسلامی قدرتمند است و می‌توان این دو فتح را ذات اقدس احدیت در سوره فتح مطرح کرد.

امام جمعه ساوه افزود: این فتح، یک سکه با ۲ روی نورانی بود که یک طرف سکه، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و از سوی دیگر سکه، نواختن سیلی کمر شکن به رژیم صهیونیستی بود که این دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

حجت الاسلام رحیمی تاکید کرد: اقتدار یک کشور به‌معنای استفاده عقلانی از قدرت بازدارنده خود است در غیر این صورت، آن اقتدار تبدیل به زور و قدرت عریان می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت عملیات نظامی جمهوری اسلامی با جنگ‌طلبی وحشیانه رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل خبیث با منطق زور و قدرت عریان کنسولگری ایران را مورد هدف قرار داد و به زعم خودش تنی چند از فرماندهان مؤثر جبهه مقاومت را به شهادت رساند.

قدرت پوشالی اسرائیل شکسته شد

حجت الاسلام رحیمی گفت: این اقدام، اقتدار پوشالی اسرائیل را در معرض ضربه تاریخی ایران قرار داد و این روزها محافل فکری، سیاسی و نظامی اسرائیل از شدت سردرگمی در مرز جنون قرار گرفته‌اند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: شکست، بهترین واژه در توصیف وضعیت این رژیم سفاک است و روزنامه‌های اسرائیل به این واقعیت با صراحتاً اعتراف کرده‌اند حتی اگر اسرائیل پاسخی به عملیات وعده صادق دهد، چیزی عوض نمی‌شود بلکه تنها سرعت سقوط خود را بیشتر می‌کند چرا که توان بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی بر آنها ثابت شده است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه بازدارندگی ایران با این سیلی تاریخی تثبیت شد، افزود: از این پس، هر اقدامی به اقتدار نظام می‌افزاید و از قدرت رژیم می‌کاهد و باید اذعان کرد که اقدام ایران «پاسخ» و نه «حمله» بوده و بر اساس اصل «دفاع مشروع» مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل موجه است.

وی گفت: ایران تنها اهداف نظامی را هدف گرفته و برخلاف اسرائیل هیچ منزل مسکونی غیرنظامی، بیمارستان، مدرسه، کنیسه، نانوایی، مخزن آب، روزنامه‌نگار، آمبولانس یا مهد کودک را هدف قرار نداده است.

امام جمعه ساوه افزود: این اقدام نظامی را به مثابه یک سیلی به حامیان اسرائیل می‌دانیم تا از خواب بیدار شده و در جهت برقراری «آتش‌بس» به اسرائیل فشار بیاورند و از تداوم این نسل‌کشی بی سابقه در غزه در اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری تلاش کنند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یک شجره طیبه ای است که با خون شهدا آبیاری شده و مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است.

سپاه در عرصه اقتصادی، سازندگی و فناوری علمی دفاعی حرف اول را می‌زند

امام جمعه ساوه گفت: این نهاد مقدس در ۴۵ سال گذشته همواره منشأ خدمات و برکات فراوان بوده و در عرصه اقتصادی و سازندگی و نظامی و امنیتی و فناوری‌های علمی و دفاعی حرف اول را می‌زند.

امام جمعه ساوه ادامه داد: سپاه پاسداران و مردمی بودن آن از جمله عوامل اصلی تحمیل این ناکامی‌ها به آنها بوده است و امروزه چهار عامل مهم معنویت، بصیرت، ولایت مداری و زمان شناسی و وظیفه شناسی رمز موفقیت سپاه است از این رو دشمن، همواره یک طرف نوک پیکان مسمومش به طرف سپاه و نهادهای انقلابی و ارزشی است.

کد خبر 6082463

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • اقدام نظامی وعده صادق ایران علیه اسراییل یک دفاع مشروع بود
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • رایزنی برای تأمین زمین مسکن نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه