اکبر خرمدین از قصاص گریخت؟ | خواهر فرامرز: ما از قصاص داییام گذشتیم
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۱۶۷۰
به گزارش همشهری آنلاین پرونده جنجالی خرمدینها که شاید یکی از پیچیدهترین پروندههای جنایی سالهای اخیر بهشمار میرود، حالا و با گذشت خانواده داماد او از قصاص، وارد مرحلهای تازه شده است. این پرونده از 26اردیبهشت امسال و با پیداشدن تکههای بدن یک مرد در سطل زبالهای در فاز3 شهرک اکباتان به جریان افتاد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آنها علاوه بر قتل بابک، به ارتکاب دو قتل دیگر نیز اعتراف کردند؛ آرزو (دختر خانواده) و فرامرز (شوهر سابق آرزو). اکبر خرمدین (پدر بابک) در تحقیقات گفت که فرامرز را در سال90 و آرزو را در سال97 به قتل رسانده و پس از مثلهکردن اجساد، آنها را در نقاط مختلف تهران رها کرده و در همه این قتلها همسرش همدستش بود، اما نقشی در ارتکاب قتلها نداشت.
دروغ عجیب دوست و مادر آرزواعتراف هولناک این زن و شوهر به قتل دو فرزند و دامادشان و انتشار تصویری از اکبر خرمدین و حرفهای او که از ارتکاب قتلها ابراز خشنودی میکرد و مقتولان را مستحق مرگ میدانست، برای مدتی فضای رسانهای کشور را تسخیر کرد. او رفتار بد و ناشایست قربانیان را دلیل کشتن آنها عنوان کرده بود، حال آنکه تحقیقات خبرنگاران همشهری و گفتوگو با دوستان، آشنایان و اقوام قربانیان نشان میداد که این ادعاها صحت ندارند و اکبر خرمدین احتمالا با طرح آنها قصد دارد افکار عمومی را تحتتأثیر قرار داده و خود را تبرئه کند.
اما آنچه به جنجالها درباره این پرونده افزود، دو ادعای دروغین درباره تجاوز اکبر خرمدین به دخترش آرزو بود. نخستین ادعا را یکی از دوستان آرزو (دختر اکبر خرمدین) مطرح کرد. او مدعی شد که اکبر از کودکی به دخترش آرزو تجاوز میکرده و احتمالا انگیزهاش از کشتن دختر، پسر و دامادش، فاششدن این راز بوده است. اما تحقیقات بازپرس پرونده و تیم جنایی نشان داد که این ادعا دروغ است و از طرفی دوست آرزو هرگز حاضر نشد با مراجعه به دادسرا این ادعا را طرح کند. خواهر آرزو و حتی خانواده داماد آنها (فرامرز) نیز این ادعا را تکذیب کردند و گفتند که بیشک اگر این ماجرا صحت داشت، آنها متوجه میشدند و حتما آرزو درباره این اتفاق با آنها حرف میزد.
دومین ادعای تجاوز را همسر اکبر خرمدین مطرح کرد. او که پس از دستگیری در زندان زنان بهسر میبرد، مدتی قبل و در یک فایل صوتی مدعی شد که شوهرش به دخترشان آرزو تجاوز میکرده و رفتار بدی با اعضای خانواده داشته و حتی او را در خانه شکنجه و زندانی میکرده است.
انتشار فایل صوتی منتسب به مادر بابک خرمدین | شوهرم به دخترمان تجاوز میکرداین زن اما وقتی برای توضیح درباره این فایل صوتی تحت تحقیق قرار گرفت، همه ادعاهایش در فایل صوتی را تکذیب کرد و گفت که یکی از زندانیان او را فریب داده و به وی گفته که اگر چنین ادعایی را مطرح کند میتواند خودش را در دادگاه تبرئه کرده و از مجازات فرار کند.
در چنین شرایطی رسیدگی به پرونده در دادسرای جنایی ادامه داشت و هنوز کیفرخواست صادر نشده بود که مدتی پیش خانواده فرامرز (داماد خرمدینها) به دادسرای جنایی تهران رفتند و از قصاص گذشتند.
متن کامل این گزارش و گفت وگو با خواهر فرامرز را در صفحه حوادث روز دوشنبه روزنامه همشهری بخوانید.
کد خبر 626335 برچسبها بابک خرمدین- کارگردانمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: بابک خرمدین کارگردان اکبر خرمدین فایل صوتی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
فلورانس، خواهرخوانده ایتالیایی اصفهان در ابتدا بهعنوان پایگاهی نظامی بنا شد، اما در طول زمان میزبان آثار فرهنگی و هنری بسیاری شد که مشابهت آنها با اصفهان، بنای خواهرخواندگی دو شهر را گذاشت.
به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فلورانس، پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا که بهطور معمول از آن بهعنوان زادگاه رنسانس و موزه زنده یاد میشود، دارای مجموعهای از گنجینههای هنری و تاریخی بسیار است. این شهر که در سال ۵۹ قبل از میلاد توسط ژولیوس سزار تأسیس شد، با نام متفاوت فلورنتیا به معنای شکوفایی شناخته میشد. طرح واقعی شهر با ایده ایجاد یک اردوگاه نظامی طراحی شده است. در حدود قرن چهارم که بیزانسها و استروگوتهای آلمانی برای کنترل ایتالیا در حال رقابت بودند، فلورانس در مرکز بحثهای نهچندان قابل مذاکره قرار داشت که این امر از جمعیت آن بهشدت کاست، اما صلح خیلی زود برقرار شد و این شهر شگفتانگیز تحت حکومت شارلمانی در سال ۷۷۴ شکوفا شد.
فلورانس در آغاز قرن دهم در راه شکوفایی هنری قرار گرفت و مارگرو هوگو اولین کسی بود که فعالیت هنری خود را در آن آغاز کرد. شهر بهرغم ناآرامیهای سیاسی در آغاز قرن چهاردهم به رونق ادامه داد و حتی پول طلای خود، فلورین، را در سال ۱۲۵۲ ضرب کرد. این اقدام به افزایش مشارکت فلورانس در صحنه مالی سراسر اروپا منجر شد و خانواده بانکداری قدرتمند مدیچی بر شهر حاکم شدند.
قدرت اقتصادی جدید مهاجران بسیاری را به فلورانس جذب کرد که در میان آنها تعدادی از تأثیرگذارترین هنرمندان آن زمان از جمله لئوناردو داوینچی، بوتیچلی، میکل آنژ و گیرلاندایو نیز وجود داشتند، آنها برای خلق شاهکارهای خود راهی این شهر شدند و حضورشان فلورانس را به بهشتی برای فرهنگ، هنر و تاریخ تبدیل کرد و در قرن بیستویکم برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت.
تمام پلهای فلورانس به جز پونتهوکیو در سال ۱۹۴۴ توسط آلمان بمباران شد و فوران آب رودخانه آرنو در چهارم نوامبر ۱۹۶۶، خیابانهای آن را زیر آب برد. این امر آسیب بسیاری به پیکره شهر وارد آورد و گردشگران و مردم محلی را بر آن داشت برای نجات شاهکارهای هنری شهر دست بهکار شوند بهطوریکه رشد اقتصادی شهر تاریخی فلورانس در دنیای امروز بهطور عمده از منابع مالی و گردشگری تأمین میشود.
شاهکارهای تاریخی در فلورانسفلورانس شهری سرشار از تاریخ و هنر است که هر گوشهوکنار و ساختمان آن داستان و اهمیت خاص خود را دارد. این شهر میزبان چشمگیرترین معماریهای شهری و آثار فرهنگی و تاریخی با قدمت طولانی است.
کلیسای جامع فلورانسکلیسای جامع یا سانتا ماریا دلفیوره بهحدی بزرگ است که اتمام ساخت آن ۱۴۰ سال طول کشید. معماران فلورانسی برنامهریزی این سازه عظیم را در سال ۱۲۹۴ آغاز کردند، اما فناوری مهندسی مورد نیاز برای پشتیبانی از چنین پروژهای هنوز در آن زمان توسعه پیدا نکرده بود.
کلیسای جامع برای نزدیک به ۱۲۴ سال بدون گنبد باقی ماند تا زمانی که برونلسکی طرحی مبتکرانه ارائه داد که ساخت گنبد عظیم را ممکن میکرد. سرانجام در سال ۱۴۳۶ کلیسا تکمیل شد و نمای آن در دهه ۱۸۷۰ تحت بازسازیهایی قرار گرفت.
کلیسای سنلورنزوسنلورنزو یکی از قدیمیترین کلیساها در فلورانس و کلیسای محلی خانواده ثروتمند مدیچی در سراسر رنسانس است که در اوایل دهه ۱۴۰۰ توسط فیلیپو برونلسکی طراحی شد و از آن زمان توسط تعدادی از هنرمندان مختلف تغییر پیدا کرد.
این کلیسا دارای تعدادی از چشمگیرترین نمونههای معماری رنسانس است که طرحهای میکل آنژ نمونه کاملی از سبک معماری نوآورانه، مدرن و تقریباً مانریستی را به آن افزود که در دهه ۱۵۲۰ محبوبیت بیشتری پیدا کرد.
کلیسای سانتا ماریا نوولاکلیسای سانتا ماریا نوولا یکی از قدیمیترین کلیساهای دومینیکن در فلورانس است که قدمت آن به اواخر قرون وسطی باز میگردد. ساخت آن به سبک گوتیک آغاز شد که در قرن سیزدهم رایج بود. در ابتدا ساختار اصلی بنا تکمیل شد، اما نما ناتمام ماند و تقریباً ۲۰۰ سال بعد، لئونه باتیستا آلبرتی، نمای مرمر سیاه و سفید منبتکاری شده را برای آن طراحی کرد. عناصری از معماری دوران باستان نیز به آن اضافه شد که بر معماری رنسانس مانند ستونها، طاقها و پدیدارهای رومی آن تاکید داشت.
کاخ پالازو وکیوپالازو وکیو یا کاخ قدیمی تالار شهر فلورانس یکی از چشمگیرترین آثار در منطقه توسکانی است که در سال ۱۲۹۹ در دوران آشفتگی سیاسی بهعنوان یک قلعه-کاخ ساخته شد. بنای تاریخی و برج ناقوس گوتیک-رومانسک آن قرار بود قدرت جمهوری فلورانس را به رخ بکشد و هر دشمن احتمالی را بترساند.
در جلوی کاخ، سپرها و نشانهای تأثیرگذارترین و مهمترین اصناف کارگری در فلورانس وجود دارد که نشاندهنده تنوع و ثروت جمهوری فلورانس است. این کاخ از نظر سیاسی و هنری در طول تاریخ مهم بوده است.
موزه ملی بارگلو یا بارجلوبارگلو در ابتدا بهعنوان یک ساختمان مدنی برای قرار دادن منطقه اداری شهر فلورانس ساخته شد و قدیمیترین بنای عمومی در فلورانس است که در سال ۱۲۵۵ افتتاح شد و از نظر سبکی شبیه به یک قلعه با برج ناقوس بلند و باریک است. در اواخر قرن شانزدهم تا سال ۱۸۵۹، بارگلو به مقر پلیس و زندان و سپس به موزه هنر تبدیل شد. امروزه تعدادی از مهمترین آثار و مجسمههای دوران باستان و رنسانس در این ساختمان جای دارد.
پل پونتهوکیوپونتهوکیو روی رودخانه آرنو قدیمیترین پل فلورانس و تنها پلی است که از بمباران جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد. قدمت این پل به دوران رومیان بازمیگردد و مغازههای رنگارنگ و جذاب در امتدادش آن را بسیار منحصربهفرد میکنند.
میدان جمهوری فلورانسمیدان جمهوری یکی از میدانهای شهری اصلی در فلورانس است و از بناهای معماری جدیدتر آن بهشمار میرود که در میان شهری با معماری رنسانس بسیار خودنمایی میکند. این میدان در گذشته بازاری شلوغ بوده است و در طول قرنها توانست ظاهر قرون وسطایی خود را حفظ کند تا اینکه در قرن هجدهم شورای شهر تصمیم گرفت آن را گسترش دهد، بنابراین کارگاهها، خانهها و بعضی دیوارهای قرن سیزدهمی که شهر را احاطه کرده بود ویران شد تا راه را برای بلوار وسیعی باز کند و وجههای مدرن برای این شهر اروپایی به ارمغان آورد.
خواهرخواندگی فلورانس و اصفهانفلورانس و اصفهان بهواسطه زمینههای تاریخی و فرهنگی مشابه از بیستودوم شهریور سال ۱۳۷۷ (سیزدهم سپتامبر ۱۹۹۸) خواهرخوانده شدند. این امر سنگ بنای روابط گستردهتر و همکاریهای فرهنگی بیشتر را میان دو شهر گذاشت. تبادل هیئتهای فرهنگی و گردشگری، همچنین همکاریهای اقتصادی و امور فرهنگی از محورهای اصلی این خواهرخواندگی بهشمار میرود.
کد خبر 747092