Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@02:32:26 GMT

در هر سنی چه نوع غذایی بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۲۲۱۱

در هر سنی چه نوع غذایی بخوریم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما در جوان ماندن کمک کند، به همین دلیل است که مارگاریتا کورولوا متخصص تغذیه لیست محصولات غذائی "جوان کننده" خود را به اشتراک گذاشته است.

این متخصص می‌گوید: زیبایی ظاهری یک فرد که همه برای آن تلاش می‌کنند، بخشی جدایی ناپذیر از سلامت بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارگاریتا کوولو تأکید کرد: جوانی به حفظ رژیم غذایی متعادل کمک می‌کند، بنابراین زیبایی ظاهری با داشتن بدنی سالم و از طریق مجموعه‌ای از عواملی که از محصولات غذائی دریافت می‌کنیم به دست می‌آید.

او توضیح داد که رژیم غذایی مناسب زمانی حاصل می‌شود که چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها متعادل باشند، بنابراین گوشت، ماهی و سبزیجات به جوان و سالم ماندن بدن کمک می‌کند.

کورولوا خوردن انواع کلم و تربچه را توصیه کرد؛ زیرا سموم را از بدن خارج می‌کند و منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. توت‌ها همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان خوب توصیف شده اند.

وی افزود: روغن‌های سالم حاوی اسید‌ها، مانند کره بادام زمینی، و همچنین چربی‌های سالم موجود در آووکادو نیز مفید هستند.

این متخصص تغذیه آسیب ناشی از غذای اشباع از چربی، نمک و شکر را به یاد آورد.

به گفته وی، برای حفظ جوانی و زیبایی بهتر است غذا‌های فست فودی را کاملاً کنار بگذارید.

کورولوا همچنین تصریح کرد که الگو‌های غذایی در سنین مختلف باید متفاوت باشد. به عنوان مثال، در سی سالگی، هنگامی که متابولیسم افراد در حال کند شدن است، لازم است از رژیمی پیروی کنیم که از نظر تغذیه‌ای کمتر و ساده‌تر از ۲۰ سالگی باشد.

پربیننده ترین نکات جالب در مورد واکسن سینوفارم با تزریق آسترازنکا به سندروم گیلن‌ باره دچار می شوید! تولید واکسن، انقلابی در درمان سرطان / موفقیت جدید شرکت بایون‌تک عوارض بعد از واکسیناسیون را بشناسیم جهش کرونا به سمت کودکان +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید

ایتنا - بر اساس یافته‌های پژوهش جدیدی که افراد مسن با خطر بالای حمله قلبی و انواع سکته‌ها را بررسی کرده، استفاده از جایگزین‌هایی برای نمک معمولی ممکن است با کاهش خطر مرگ، به ویژه مرگ در اثر بیماری‌ قلبی و سکته مرتبط باشد.
این تحقیق بر اساس فراتحلیل (متاآنالیز) چندین پژوهش که عمدتا در آسیا انجام شده‌اند، صورت گرفت. به گفته کارشناسان، آشپزی و فرهنگ غذایی‌ کشورهای آسیایی مصرف جایگزین‌های نمک را آسان‌تر می‌کند.

بنابر اعلام انجمن قلب ایالات متحده، مردم آمریکا حدود ۷۰ درصد سدیم مصرفی خود را از غذاهای بسته‌بندی‌شده و آماده دریافت می‌کنند نه از نمکی که موقع پخت‌وپز به غذا افزوده می‌شود.

بیش از ۹۷ درصد مردم نمی‌دانند چقدر سدیم در رژیم غذایی آن‌ها وجود دارد یا آن را دست‌کم می‌گیرند و متخصصان معتقدند نتایج این تحقیق که در مجله «سالنامه طب داخلی» (Annals of Internal Medicine) منتشر شد، می‌تواند همانند یک یادآوری‌کننده مفید در مورد مصرف سدیم اضافی عمل کند و به مردم کمک کند به جست‌وجوی جایگزین‌های احتمالی بروند. 

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، رژیم‌های غذایی سرشار از سدیم سالانه به مرگ بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان منجر می‌شود.

البته همه بزرگسالان نباید فورا جایگزینی برای نمک در رژیم غذایی‌شان پیدا کنند. این پژوهش جدید هم به‌طور اختصاصی به افرادی پرداخته است که با خطر بیشتر حمله قلبی و سکته مواجه‌ بودند. این افراد که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، باید در مورد روش‌های کاهش نمک در رژیم غذایی با پزشک‌ مشورت کنند، اما اولین قدم برای آن‌ها می‌تواند نگاه کردن به برچسب روی غذاهای بسته‌بندی‌شده باشد.

برای مثال فقط ۱۲ عدد چیپس ترتیلا از نشان تجاری دوریتوس (Doritos) حدود ۲۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد. به این ترتیب براورد می‌شود که یک پاکت آن بیش از سه هزار میلی‌گرم سدیم داشته باشد.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که روزانه به طور منظم غذا بخورید و میزان سدیم مصرفی را طبقه‌بندی یا مقدار آن را مشخص کنید و سپس در پایان روز، ببینید چگونه می‌توانید بهتر عمل کنید.

استفاده از ادویه‌هایی مانند پاپریکا، فلفل آسیاب‌شده، پودر پیاز، دارچین و زنجبیل جایگزین‌هایی هوشمندانه‌ برای نمک به شمار می‌روند.

طبق این متاآنالیز که در آسیا انجام شد، کاهش سدیم به مدت شش ماه خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد. بنابراین با کنترل سدیم مصرفی می‌توان خطرات متوجه سلامتی را کم کنید و کیفیت زندگی را با افزایش سن بهبود ببخشید.

دیگر خبرها

  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد